Hallo, Ik heb een vraag. Ik ben vanaf december al in de ziektewet ivm herhaaldelijk bloedverlies. Ik sta wel onder begeleiding van de arbo arts. Mijn werkgever geeft aan mij wel ziek te hebben gemeld ter gevolge van zwangerschap, maar ik heb tot op heden nog geen bericht gehad van het UWV. Voorheen bij ziekmelding tgv zwangerschap kreeg ik altijd vrijwel een brief met de mededeling dat ik door mijn werkgever was ziekgemeld. Nu dus nog niet. Moet ik hier zelf achteraan? Mijn werkgever zegt het nagekeken te hebben en sta wel juist ziek gemeld. Groet, sprits.
Beste Sprits, Je wilt weten of je zelf moet controleren bij UWV of je ziekgemeld bent bij UWV. Uiteraard is deze keus aan jou. In de meeste gevallen van ziekte door zwangerschap ontvangt de werkgever de Ziektewet-uitkering. Jij krijgt dan gewoon je loon doorbetaald. Wil je toch controleren dan kun je dit doen via UWV telefoon (0900-9294). Actuele informatie over ziekte door zwangerschap vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare