Hoe wordt ik de perfecte huisvrouw?

Discussie in 'De lounge' gestart door Maysa86, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik had op een gegeven moment zo'n whiteboard, daar schreef ik voor 3 dagen op wat er moest gebeuren, als ik een taakje af had veegde ik hem van het bord af :)
    Op een gegeven moment werd het routine.

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Lijstje maken met dingen die je die dag wilt doen. Daar meteen 's ochtends aan beginnen, en niet tussendoor stoppen. Eerst alles afwerken en dan jezelf belonen met een lange pauze (lekker wat eten, boekje lezen, laptoppen enz.) en daarna eventueel nog wat extra's doen.
    Dit werkte voor ik kindjes had voor mij prima.

3. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Wat jij beschrijft heb ik inderdaad ook heel sterk: ben ik aangekleed en is mijn make up en haar gedaan dan voel ik me Prima en ben actiever. Maar op de dagen dat ik maar in mijn pyjama loop
    Wordt t niks !
    En ja dat bijhouden is echt belangrijk

4. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    @ lob en foxter
    Ik denk dat ik jullie tips ga combineren.
    Dus t noteren op t whiteboard en de taken eerst afmaken voor ik wat anders ga doen .
    Aan mijn studie doe ik ook veeelste weinig op dit moment.
    Zal daar dan ook maar een goede planning voor maken en dat proberen uit te voeren.

Probleem met mij en planningen is helaas dat ik ze mooi kan maken maar het eraan houden een probleem is!

5. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

6. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Weet je wat het is... als ik fulltime werk doe ik het huishouden er gewoon nog 'ff' naast. Dat gaat gewoon achter elkaar door dan.

Nu ben ik 4 hele dagen vrij, en ik lam maar wat.. kan me nergens toe zetten en baal dan ergens weer van mezelf omdat ik al die dingen zou kunnen doen die ik nog moest doen, waar ik normaal geen tijd voor heb omdat ik fulltime werk.
    Ik kan me zo voorstellen dat jij dat nu constant hebt. Ik weet gewoon dat ik niet geschikt ben om fulltime thuis te zijn, dan komt er nergens meer iets van terecht ;)

Kortom het is heeel lastig! Ik denk dat het allemaal ook veel beter gaat als je kindje er straks is, dan krijg je vanzelf meer een ritme denk ik... Richt je vooral op de taal leren, denk dat je daar het meeste aan hebt als je dat snel kunt :)

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

bij mij lukte dat ook nooit, en nu (wat hier net ook werd gezegd) ik er routine in heb gemaakt gaat het stukken beter. als ik opsta smorgens doe ik meteen een was erin..... dan naar beneden kleine de fles en mn oudste brood en ik broodje en koffie... daarna ga ik afwasmachine uit en weer in ruimen ...... en beneden beetje opruimen/.... dan wasje eruit en ophangen/droger..... en ondertussen dekbed uitkloppen en uit het raam hangen (en 1 keer in de week op vrijdag alles afhalen en in wasmachine stoppen) dan naar 1e verdieping de kinderkamertjes even aan kant maken, bedjes opmaken.. dan weer snel naar beneden naar mn kids

dan ga ik vaak even wat voor mezelf doen, internetten ofzo....

nouja dat is dus mijn ochtend, sinds ik dit standaard doe , heb ik echt nooit meer een volle wasmand! heerlijk...... strijken doe ik altijd smiddags en dan leg ik de jongste op bed en de oudste gaat mee helpen met opvouwen of speelt op zijn kamertje.

stofzuigen doe ik ook 3 keer in de week.... smiddags, dan zeg ik altijd,, Sam ga je mama mee helpen stofzuigen? vindt hij prachtig!!!

hoop dat je wat hebt aan alle tips hier! want ik ken je gevoel heel goed, dat had ik ook in het begin.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Je stelt je zelf wel een hoog doel de perfecte huisvrouw! Die bestaat niet en als ze al bestaat kan ze nooit gelukkig zijn.;)

Adem in adem uit. Richtje op je thuis studie je toekomstig kindje wen aan het land waar je naar toe bent gegaan( waarheen eigenlijk).

Het huishouden doe je er even bij;) daar naast geniet nog even van je rust. En sta je zelf toe dat je eens lekker mag luieren. Straks met de baby er bij dan woord het al druk zat en heb je handen vol.

Heel veel succes en hoever ben je al zwanger ect.;)

9. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Nou we zijn een paar dagen verder .. Alhoewel ik t huis zoveel mogelijk bijhoud ben ik na mijn poetsaanval op vrijdag niet meer zo uitgebreid bezig geweest en heb ik geconcludeerd dat "perfecte huisvrouw " worden voor mij niet haalbaar is.

Het was ook wel een beetje overdreven en ik heb natuurlijk veel andere belangrijkere zaken in mijn leven( zwangerschap, aankomend moederschap, studie , mijn draai hier vinden , huwelijk enz).
    Maar dat neemt niet weg dat ik echt veel
    Meiden ken en vriendinnen heb die altijd hun huis spic span op orde hebben. Ook met een kind!
    En dat lijkt me toch ook zo heerlijk..

Ik ben trouwens nu 20 weken en 3 dagen zwanger .

10. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    voordeel van Flylady.net: je houd het lollig... !!! Perfectionisme gaat je alleen maar in de weg zitten!
    Groetjes
    Meta (lousy-housewife):p

11. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
  12. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik doe het ong zo en dat werkt bij mij prima.

Na het opstaan en ontbijten bovenverdieping de ramen open, opruimen en wasje draaien..wasje ophangen is het boven klaar.

beneden na het ontbijt opruimen doekje over het bankstel en alle tafels.

tussen de middag elke dag stofzuigen en om de dag dweilen
    afwassen. en opruimen

elke dag een extra taak bijv een plank opruimen

vrijdags beneden alles afstoffen en in het weekend de benedenverdieping.

wc 3x in de week bleken en schoonmaken

en gewoon alles achter je kont opruimen

13. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Je kent jezelf. Kijken wat haalbaar is, en wat je echt gedaan wilt hebben!

Wat moet elke dag gebeuren? Wat om de dag? En wat kan op het moment zelf? Dingen combineren is ook fijn.
    De douche schoonmaken tijdens het douchen, de keuken tijdens het koken incl afwas. Dan zijn al 2 grote 'problemen' opgelost.

Dan hou je dus de was, stofzuigen, dweilen en rommeltjes over.
    Dingen bijhouden is echt belangrijk! Zo wordt het nooit een hele boel zeg maar. En zorg voor een rommella/bak in je huis. Waar je al die kleine dingen die altijd maar rondslingeren, en die je op de meest onverwachtte momenten kan gaan nodig hebben, in kan doen.

En dat whiteboard is een goede!
    Als je voor jezelf duidelijk hebt, wat je gedaan wilt hebben en wanneer, kun je er een schema in gooien waar je je dan ook aanhoudt.

Want de gevolgen zijn natuurlijk erg prettig! Jij een opgeruimd huis, en een fijn gevoel. Waardoor je je hoofd beter bij het leren van de taal kunt houden.

Believe me, I know what youre talking about ; )

14. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Bedankt voor alle tips dames!
    T gaat alweer de goede kant op.
    Nu nog regelmaat in het studeren krijgen..

15. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik bedenk me iedere avond voor ik naar bed ga wat ik de volgende dag allemaal te doen heb en dan plan ik een beetje hoe ik alles aanpak.
    's Avonds stop ik vaak nog even een wasje in de machine zodat die de volgende dag zo aangezet kan worden, hoef ik dat allemaal niet 's morgens vroeg uit te zoeken en te sorteren en zo.

Ik doe iedere dag wel iets, de ene dag meer dan de andere, net hoe het uitkomt en wat ik nog meer in de planning heb staan.
    Een schema heb ik niet, daar word ik alleen maar gestrest van.

16. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Dat gestresst raken van een schema herken ik wel maar ik vind dat wel erg jammer van mezelf.
    Want juis door te plannen en je eraan te houden kan
    Je zoveel meer doen ( op een dag). In mijn studie loop ik daar ook wel tegen aan. Hopelijk leer ik dat ooit nog af haha

17. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Nou de perfecte huisvrouw bestaat inderdaad niet.
    Hier werk ik 2 dgn per week juist op die dagen gebeurt er niks in het huishouden.
    Maar ik open elke ochtend alle ramen boven en schud de bedden op.
    Op zaterdag en woensdag doe ik altijd de bovenverdieping.
    Stoffen,zuigen en dweilen incl badkamer.
    Op de andere dagen behalve maandags en vrijdags doe ik beneden.
    De was doe ik meestal ook op zondags dan is alles fris en fruitig in de kasten dit is ook incl beddengoed.
    Ik heb echt wel is een dag dat ik denk van blergh nergens zin in en dan doe ik dus ook niks behalve de keuken. Ik vind een vieze en vol aanrecht afschuwelijk!

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    als je gestresst raakt van een schema dan staat er iets te veel op... dan kan je er wat vanaf halen... gaat het te makkelijk dan kan er wellicht wat bij (als het nodig is uiteraard)...

En ook voor je studie, studietijd inplannen. Werken naar examens. Ik studeer nu HBO rechten volledig via thuisstudie, en ik bepaal zelf hoe en wat, maar heb daar wel "deadlines" voor nodig. Is wel pittig soms hoor maar het is te doen.

19. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Bedenk eerst voor jezelf wanneer je het productiefs bent!
    De 1 is dat juist sochtends, terwijl de ander savonds als de kids op bed liggen onrustig is en veel wil doen!

Ik ben sochtends het meest productiefs en mijn kids kunnen zich sochtends het beste alleen vermaken! Dus hoppa sochtends naar beneden, broodje en de eerste troep aan kant!
    Terug naar boven met z'n alle: kids spelen en ik doe dan de was/vouwen/troep aan kant en ga douchen. Na het douchen alle gordijnen en ramen open en hoppa naar beneden met z'n alle!

Dan doe ik even niks, houd ik me bezig met de kids: even naar buiten, samen spelen, fruitje eten....

Zodra de jongste op bed ligt doe ik 1 taak, elke dag iets anders. Dit kost me nog geen half uur!

De rest van de dag doe ik niks, op stofzuigen na het broodje eten na!

En ind. de hele dag de troep direct opruimen! Dat werkt het beste!

Ik werk op ma en di, dan houd mijn man de was bij(helaas hij vouwt niet! haha) en die doet dan een keer stofzuigen/dweilen.

20. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik houd me aan het volgende: elke dag drie kwartier. En het werkt!
    Doe niet alles tegelijk, maar deel je huis op in stukken. Bijvoorbeeld: de keuken, de woonkamer, de douche, de bovenverdieping....etc.
    Vergeet verder niet dat je een hoop tijd bespaart doe spullen direct op te ruimen in plaats van rond te laten slingeren.
    En accepteer het als je huis een keer niet spic en span is. Ipv dweilen kun je ook even de stofwisser er door halen.
    Succes in elk geval!!

Deel Deze Pagina