Toen ik deze topic zag, dacht ik aan die Jarinka.... keek ook wie de topic had gestart Ga tijden voor dingen zetten.. studeren is ook heel belangrijk, maar goed leren kun je het beste in een schoon en nette huis. Zeg bijv, dat je 2 uur gebruikt om te kunnen leren. Dan s'ochtends boodschapjes doen, 12 uur, even een hapje eten en dan de dingetjes in huis doen. doekje over de tafel en etc halen, stofzuigen, misschien eventueel dweilen. afwasje doen, was ophangen/opvouwen tot een uurtje op half 3. dan om half 3 even relaxed leren aan een nette tafel en dan is het ongeveer half 5 en kun je met het eten bezig.. ligt eraan hoelaat je normaal begint met het eten maken. Wat ik echt handig vind en een geweldige uitvingen zijn die vochtige doekjes.. gewoon even snel 1 pakken en hoppa bij de kastjes langs.. en wat ik altijd heb, is een lege spuitfles (van Cif) allesreiniger erin met water en dan kun je met een doek en die spuitbus heel makkelijk overal schoon maken, scheelt tijd om een emmer te vullen en het dan weer te verversen ook is het fijn omdat je, je rug dan ontziet.
Volgens mij moet je je eerst afvragen of jij zelf echt wel de perfecte huisvrouw wilt zijn/worden. Of dat dit misschien van je verwacht wordt. Als je er zelf niet voor de volle 100% achter staan, dan zul je sowieso nooit de perfecte huisvrouw worden!
@tammetje Nou dat perfecte niet perse maar wel Gewoon mijn huis op orde. Maar spic en span en alle kamers tiptop aan kant wordt het denk ik nooit bij mij.
Zoals mijn huis er vroeger, de tijd zonder kinderen, eruit zag...zo zal het er nimmer meer uitzien....Dat heeft me enige moeite gekost om dat in te zien, en om me daar in te berusten. Maar...er wordt wel geleefd, en niet met 2 volwassenen, ook 2 heerlijk levendige peuter/kleuters. Ik leg de lat inmiddels niet meer zo hoog. Vroeger irriteerde het me al als ik een kopje op het aanrecht had staan. Nu stel ik een dagje stofzuigen ook weleens uit. Natuurlijk denk ik regelmatig als het er weer eens op en top uitziet van 'En nu bijhouden zo', maar dan komt er weer iets tussen waardoor het niet lukt, of vind ik wat leuks doen met de kids belangrijker dan een dweil door het huis halen... Stel je regels een beetje bij meid Het komt allemaal wel. Een nieuw leven in een ander land, net verhuisd, zwanger...Niet niks allemaal hoor! En dan ook nog een andere taal eigen maken... Wat vind je man/vriend er allemaal van. Verwacht hij van je dat als hij 's avonds thuiskomt dat alles er gepoetst en gesopt uitziet? En maak anders een schema wat overzichtelijk is; - 's morgens opstaan, ontbijten, 1 uurtje schoonmaken - 1,5 uur studeren - evt. nog 1/2 uurtje schoonmaken Dan heb je de rest van de middag voor jezelf. Kan je evt. nog wat leren, of lekker wat tijd aan jezelf besteden. Is ook belangrijk hoor!
@Penk: heel herkenbaar wat jij schrijft! Toen mijn zoon nog niet geboren was, was het hier ook altijd enorm netjes. Daar hoefde ik naar mijn mening ook niet veel voor te doen. TOen mijn zoon nog wat kleiner was ging het ook nog wel goed. En nu....nu is hij bijna 2..en ik zie soms door de bomen het bos niet meer. Heeft me best moeite gekost om het los te laten en in het begin raakte ik zowat in paniek omdat ik het huishouden niet meer bijgehouden kreeg. Op een gegeven moment mezelf erbij neergelegd dat ik nu niet meer kruimelloos door het leven zal gaan en sindsdien heb ik er weer een beetje een weg in gevonden.
Ik zou mezelf afvragen: Als we niet geemigreerd waren, zou ik dan ook full-time huisvrouw en aanstaande moeder zijn geworden? Als het antwoord niet volmondig 'ja' is, schat ik je kansen op perfecte huisvrouw/gelukkig worden in je rol niet extreem groot in. Ik kan me voorstellen dat het wel logisch overkomt, als je man een baan in het buitenland heeft en jij hebt de hele dag de tijd, dat je dan van jezelf verwacht dat jij het huishouden en straks het kind doet. Maar je kunt zelf ook een baan zoeken, of vrijwilligerswerk doen, en misschien een paar uur hulp in de week erbij nemen? Als je niet gelukkig wordt van full-time huismoeder zijn, bedoel ik.
'Vroeger' ging het me zo makkelijk af. Elke dag het hoognodige (wasje draaien +/- 3x per week - afwas - stofzuigen ivm huisdieren enz.) en 1 middagje in de week de rest...Men, wat had ik een heerlijk schoon huis! En nu...Het is meer het ene gat met het andere dichten.... Soms baal ik er van, maar kan toch niet van mijn peutertjes verwachten dat ze alles tip top netjes en schoon houden. Er wordt weleens geknoeid, gemorst, nou en!? Dat doe ik zelf trouwens ook, al loop ik er niet vervolgens doorheen, hahaha!
'vroeger' (voor kind en hond) dweilde ik 1x in de 2 weken en je kon voor het dweilen nog van de grond eten. Ik kan en wil niet elke dag dweilen. wat een k.twerk, bleh. (het is hier wel schoon hoor!)
Inderdaad, zoals ons huis was vóór de kinderen, zo zal het de aankomende 20 jaar niet meer worden hahaha. Dat heb ik allang opgegeven. Wel werk ik met een lijst, al vanaf het begin af aan. Zaterdag ( bijvoorbeeld ) verschoon ik de bedden, leeg ik de prullenbak, stofzuig en dweil ik. En, niet geheel onbelangrijk, wij hebben een schoonmaakster die 2 x in de week langs komt. En een rammenwasser, die 1 x in de maand langs komt. Dat is wel fijn hoor
Lief dat je zo mee denkt. Ik had in Nederland een goede baan en heb tot een week aan mijn vertrek gewerkt. Nu we eenmaal hier zitten vind ik het heerlijk thuis. Ik ging eerst ook alle ochtenden naar school en volgde in de avond ook lessen waardoor ik niet eens meer aan alles toe kwam. Heb nu wat gas terug genomen en houd het op Zelfstudie ( taal leren). Na de zomer ben ik uitgerend en vind ik het een heerlijk idee dat ik Niet na een aantal weken verplicht weer aan de slag moet. Kortom mijn prioriteiten liggen nu bij het leren van de taal en mijn aanstaande baby. Zou ik willen werken kan ik altijd nog op zoek naar een baan maar daar ben ik nu nog niet mee bezig.