ik heb sinds de bevalling bloedarmoede, mijn bloed is geprikt (16 weken terug) maar met een dieet gaat het niet beter worden. Toen kwamen de ijzer tabletten, op natuurlijke basis en andere pilletjes. Ik werd er doodziek van. Ongeveer 5 weken terug kreeg ik een ijzer infuus, die moest eruit want mijn arm begon te tintelen. Super balen maar ja. Nu zit ik dus nog steeds met bloedarmoede, opeens vertelde iemand mij dat er ook nog losferron is. Heeft iemand daar ervaring mee nadat je de gewone ijzer tabletten niet kon binnenhouden?
Losferron ken ik niet, ik heb zelf na de keizersnede het ijzer elixer van Floradix gehad ivm laag ijzergehalte. Heb er heel veel baat bij gehad!
Heel eerlijk? Ik wist niet eens dat er een vloeibare versie was. Ik vraag mij alleen af of ik dat dan binnen hou aangezien het natuurlijk het zelfde is als de pillen.
Je kunt het eventueel mengen met verse jus oid, en dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid verspreiden over de hele dag? Wat lastig zeg!
De ijzerpillen van solgar schijnen goed te zijn. Heb ze staan maar bij mij werkte de ferrufonogwat van de apotheek als een trein.
Heb je de capsules van Solgar Gentle Iron al eens geprobeerd? Dat waren bij mij de enige waar ik tegen bleek te kunnen. Je hebt ook nog Spatone. Dat zijn zakjes mineraalwater met een heel hoog ijzergehalte (en dat proef je...).
@Mythique @Aegyo ik ga eens even naar die pillen kijken en naar dat drankje, hopelijk hou ik dat binnen ik word er zo moedeloos van.
Nee ik moet het voor mijn gevoel maar een beetje uitzoeken, maar ik heb nu al zo lang bloedarmoede dat ik er echt helemaal gek van word. Ik ga alle dingen even opschrijven en dan eens naar mijn arts bellen om te bespreken hoe of wat.
Ik heb losferron geslikt omdat m'n HB omhoog moest. Losferron is een bruistablet en verstopt niet zo snel als gewone ijzertabletten. Omdat ik flinke aambeien na de bevalling had en m'n HB wel opgekrikt moest worden kwam mijn gynaecoloog hier mee. Heeft goede gewerkt en geen verstopping gelukkig.
Ik heb na mijn bevalling ook losferron gebruikt. Kon er beter tegen dan de ferrofumaraat tabletten. Minder verstopping en milder voor de maag.
Oké dan ga ik de huisarts morgen eens even bellen voor de bruis tabletten want mijn maag trekt die pillen ook niet en binnen 45 min is het er weer uit.