Hoe wordt mijn toiletpot (weer) wit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lara78, 21 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Enkele weken geleden hadden we een lekkage bij het plafond van het toilet. Er druppelde steeds water uit het plafond, zo in het toilet en hierdoor is een rare bruine plek in de pot ontstaan. Het ziet er echt smerig uit, alsof het toilet niet goed schoon is! Bah! Het lijkt wel of het echt in het glazuur (noem je dat zo?) is getrokken want ik heb al gepoetst maar krijg het niet weg. Ook een paar nachten in de bleek heeft niet geholpen. De lekkage is inmiddels gemaakt maar nu zit ik nog met die vervelende vlek.

Wie heeft de gouden tip?? Ik wil echt heeel graag weer een mooi wit toilet!

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Een fles cola erop gieten of azijn en dat een nacht laten trekken.

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    een nieuwe WC pot ;) nee grapje.

Misch helpt Harpic Max? of dat andere... Cillet bang (ofzo) ik gebruik zelf altijd het laatste en ben daar erg tevreden over! Harpic max heerst altijd zo in mijn keel tijdens het schoonmaken.

4. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Haha nou als ik deze vlek er niet uit krijg dan komt er idd zeker een nieuwe pot! Al moet ik hem er zelf inbouwen!!!

5. Cola er ingieten! Nieuwe fles, helemaal leeggieten!

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    als het na de cola niet weg is
    dan met een schuurpapiertje
    zo heb ik ook een waterstreep wat bruin werd weggehaald uit de pot

7. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    En als dat niet helpt een hele drastische oplossing, maar helpt wel:
    Naar de bouwmarkt gaan en zoutsuuroplossing kopen, dat vermengen met water en dat er in gooien....nacht laten inwerken en voila!
    Wij hebben dat gedaan met onze pot en iedereen dacht dat we een nieuwe hadden, zo bling bling werd ie er van!

Wel de deur van buiten af opslot doen, zodat niemand per ongeluk met zn slaap dronken hoofd erop gaat plassen 'snacht.
    Dit is echt heel slecht voor je gezondheid!!!
    Succes ermee!

8. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Ik hou van drastische oplossingen!! Bedankt voor de tips!

@verrassingsei: we zijn op één dag na precies even lang zwanger!

9. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Mijn wc is nog nooit zo schoon geweest nadat ik er een nieuwe in had gezet.... Soms is het echt niet meer te redden. Niet met cola of de meest chemische middelen.

10. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    Dan zou ik er voor gaan, bij ons was het in 1 klap helemaal klaar en schoon.

Ow ja zie het nu, spannend he? :)
    Maar zie dat het jouw 2e kindje is, het is mijn 1e!

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

toen wij hier kwamen wonen hadden we ook een bruine plek onder in de pot.. we hebben er alles geprobeert de stomer er een dag in gehad niets hielp uit eindelijk maar een nieuwe pot aangeschaft..

12. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    ik heb vieze aanslag (die niet gewoon weg te poetsen viel) weggekregen door in de pot vim (cif???) te gooien en een paar uur in te laten trekken. Daarna even schrobben met de borstel en alles was weer spierwit!

Ik bedoel dan het schuurmiddel vim, dat witte poeder!!

succes!

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik ga ook voor zoutzuur...
    in sommige varianten van Harpic Max zit ook zoutzuur!(even op de verpakking kijken)
    Wel heel voorzichtig mee zijn!!

14. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Een vaatwasblokje erin en laten weken en dan even met de borstel na. Doet wonderen.

15. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    de enige tip die ik je kan geven is gewoon standaard glansspoelmiddel voor in de vaatwasser. als je die erop doet en dan met wat wc papier.. die er een nacht oplaten zitten(dus toiletpapier op de plek zeik nat maken met de glansspoel middel en dat een nacht laten weken)
    is het enige wat zou kunnen helpen.

als dat niet helpt.. (nieuwe toiletpot idd.)

16. CacharelNoa

CacharelNoa Actief lid

11 jan 2010
    149
    0
    0
    Nederland
    Ik ben benieuwd wat gaat helpen ;)

Ik heb alleen gezien toen in het programma "Hoe smerig is jouw huis" met die 2 poetsmadammen dat ze voor een heeeeeeeeel smerige wc-pot (die ik door de gemeentereinigingsdienst had laten verwijderen) gewoon cola gebruikten! Hij was later blinkend schoon. Of dit nu door de cola kwam of door een bekende bouwmarkt uit de buurt... dat weet ik natuurlijk niet ;)

Maar ik hou het hier in de gaten...

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik ga denk ik de cola maar eens proberen, we hebben een waterstreepje in onze twee jaar oude toiletpot en ik laat altijd erg lang de wcreiniger intrekken en dat helpt niet.
    ik gooi het er meteen in, dus morgen horen jullie het wel:)

18. gimena

gimena Niet meer actief

hier ook een fan van een vaatwastablet.

19. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    vaatwastablet werkt in de toiletpot waar water staat.. maar als het water niet staat.. komt dat er niet bij

20. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    daar zit idd rommel in. Moet altijd hoesten als ik het gebruik... mijn zoon stond laatst achter mij toen ik de pot schoonmaakte, manneke moest zo enorm hoesten toen. Dat ik maar met hem naar buiten gegaan voor frisse lucht en zo ging het hoesten weer over, mij heerst ook meteen in de keel altijd dat harpic max

Deel Deze Pagina