Goedemiddag Ik had een vraag. Ik heb sinds twee weken mij ziekgemeld wegens zwangerschapsklachten bij werkgever nummer 1 (32 uur). Ik ben momenteel 4 maanden zwanger. Bij werkgever nummer 2 werk ik ( 12 uur) nog in het weekend omdat het thuiswerk is. Bij werkgever nummer 1 ben ik 100% ziek en kan ik de werkzaamheden ook niet verrichten dit betekent dat ik dan in de ziektwet terecht kom of een zwangerschapsuitkering krijg. Mijn vraag is dus heeft dat gevolgen voor werkgever nummer 2 qua salaris of heeft het gevolgen voor mijn ziektewetgeld die ik dan krijg? ik hoor het graag gr lala
Beste Lala, Gefeliciteerd met je zwangerschap. Je hebt twee werkgevers. Als ik je goed begrijp ben je bij de ene werkgever ziek gemeld ten gevolge van de zwangerschap. Bij de andere werkgever ben je voor 12 uur werkzaam. De ziekmelding bij de ene werkgever heeft verder geen gevolgen voor het salaris bij de andere werkgever. De Ziektewet-uitkering gaat over in een zwangerschapsuitkering zes weken voor je uitgerekende datum. Beide werkgevers moeten dit verlof bij UWV voor je aanvragen. Actuele informatie over zwangerschap vind je hier. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt voor uw reactie Yvonne, Maar dan heb ik nog een vraag. Heeft het ook gevolgen op mijn ziektewet uitkering? Wordt dat dan niet in mindering gebracht, omdat ik daarnaast wel 12 uur werk? ik hoor het graag. gr lala.
Beste Lala, Je hebt twee werkgevers. Wordt je ziek bij werkgever 1? Dan wordt de hoogte van de Ziektewet-uitkering berekend aan de hand van je verdiensten bij werkgever 1. Heb je hiernaast nog een werkgever waarbij je nog wel 12 uur werkt? Dan heeft dit geen invloed op de Ziektewet-uitkering. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare