hoe wordt reflux geconstateerd?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door efina, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    rare vraag misschien maar hoe weet je of je kindje reflux heeft? hoe wordt dat onderzocht? en kan reflux verergeren als je vaste voeding begint te geven?

Ik vraag dit omdat mijn dochter vanaf dag 6 begon met telkens wat terug geven na de fles en ze had vreselijke krampen, ik ben toen overgegaan op de omneo met nutriton, en dit leek goed te gaan, maar nu ze vaste voeding eet komt zowel de fles als het vaste voedsel er vaak met bogen weer uit!
    vind het echt zielig voor der , moet haar echt 5 keer per dag omkleden.....

2. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Heb geen antwoord op je vraag, maar wel een tip. Bestel de silly billyz slabbetjes. Blijft je kindje gegarandeerd droog en schoon. Dit scheelt een hoop was. Ik heb zelf een slordige drinkster en de slabbetjes waren niet aan te slepen. Ze zijn niet goedkoop, maar je hebt er minder van nodig dan de gewone slabbetjes omdat je ze onder de kraan uitspoelt en laat drogen. Hieronder de link.

18-Slabben | 17-Eten en Drinken | Babyandmore

3. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Isabella geeft zoveel over dat daar helaas geen slab tegen bestand is....komt er met bogen uit, de vloer, box, enz plus sokken, schoentjes, broekjes alles zit eronder:(

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Volgens mij wordt reflux juist minder met vast voedsel.
    Ik zou contact opnemen met de arts of het CB. Het is in ieder geval niet normaal dat haar eten er zo met een boog eruit komt.

5. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Wow, dat is wel heel heftig. Balen joh, je blijft wassen en opruimen zo. Maar voor je kindje nog veel erger. Wat zal ze zich rot voelen. Ga maar gauw langs het CB of de huisarts. Zij weten vast wel raad. Succes ermee.

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik zou zeker even ermee naar de HA gaan, want spugen is niet altijd reflux. Mijn zoontje deed bogen spugen door oorontsteking..
    Dus het kan verschillende oorzaken hebben, zou echt even langsgaan.

Normaal word reflux niet echt vastgesteld met onderzoeken, maar meer met adviezen zoveel mogelijk verholpen. Werkt het, dan word er vaak gezegd dus dat je kindje reflux heeft. Wil je het zeker weten, kan er door middel van een buisje in je kind der keeltje naar de maag een zuurmeting worden gedaan.

7. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen

aaaah dat klinkt vet zielig...
    Morgenochtend weer de huisarts bellen, ik moet zeggen dat nu ze pepti krijgt ze alle flesvoedingen binnen houd! tis een wonder...alleen af en toe nog een beetje zure overgeef, en als ik een potje warm eten geef komt het er gelijk weer uit, dat valt dus echt niet goed, vers voedsel blijft gewoon binnen! vreemd he....

Deel Deze Pagina