Nu wil ik Isa van de week ipv fruit groente gaan geven, ik heb pompoen, worteltjes en boontjes in huis (olvarit), geen mixjes dus echt 1 smaak per potje. Maar met welke groente begin je, maakt het wat uit? P.s. Ja Isa is nog geen 4 of 6 maanden maar op advies van CB en mijn MLD arts, begonnen aan bijvoeding omdat Isa veel pijn had bij het poepen (krijsen uren aan 1 stuk), zonnebloemolie in de fles gedaan, anus masseren tegendruk geven aan de benen.... enz enz niets hielp er aan. Nu na 2 dagen fruit kan Isa weer pijn vrij poepen, dus aan opmerkingen als bijvoeding mag nog niet..... daar heb ik niets aan en vraag ik niet naar.
haha, die ps, is al vast een waarschuwing ik zou met worteltjes beginnen, omdat je ook al wat fruit heb gegeven is worteltjes ook wat zoetig. boontjes vind ik zelf wat kartonig smaken, dus dat is dan misschien een groot verschil als ze al wat aan fruit gewend is. gelukkig kan je kindje weer wat poepen, ik ken het probleem, een perenhapje doet dan wonderen. (en let op, geen witte kleding tijdens de wortels )
Sjonge lijkt me vervelend als je kindje zoveel pijn heeft bij het poepen zeg. Denk niet dat ik je verder advies kan geven wij zijn met iets heel anders begonnen namelijk bloemkool omdat ie dat goed vast kon pakken .
Bloemkool wilde ik ook proberen maar omdat ik er zelf zo heftig op reageer durf ik dat niet goed aan, bloemkool staat bij mij garant voor een weekje prednison... en ik vind t zo lekker met n sausje. zodra Isa wat handiger is met haar handjes gaan we rapley proberen, hoop geklieder maar ach....
Ik ben begonnen met worteltjes.Ging heel goed. Elena kreeg eigenlijk alles. Pompoen,boontjes,erwtjes,broccoli,bloemkool..(en noem maar op) Ik zou zeggen gewoon even uitproberen