Hey dames Ik zit met een probleem. Als ik de deur, koelkast enz... Aanraak krijg ik de laatste tijd 9 van de 10 keer een stroomschok. De ene keer wat pijnelijker dan de andere. Ik snap niet goed wat dat kan zijn aangezien ik de enige ben wat hier last van heeft bij ons. Iemand een idee wat dit kan zijn of hoe ik het kan oplossen want ik word er echt gek van
komt door de vorst ik heb het normaal af en toe, en met vorst continue... De schok is een ontlading van statische elektriciteit. Meestal heb je last van dit soort mini-onweer als je schoenen draagt met een rubberen of kunststof zool. Loop je met zo'n schoen over een vloer die ook kunststof bevat, dan laadt je lichaam zich op met elektriciteit. Want door de wrijving van het lopen neemt je lichaam elektronen op van de vloerbedekking. Door de isolerende kunststof in je voetzolen kun je de elektriciteit niet teruggeven aan de vloer. Kom je een ander object of een andere persoon tegen, dan vindt de elektriciteit ineens wél een manier om je lichaam te verlaten. En dat merk je aan het schokje.
Dan heb ik vast rubberen of kunststof voetzolen. Loop namelijk meestentijds blootsvoets in huis en ik heb ook last van die dingen. Vooral bij mijn badstoffen ochtendjas? Heel bizar. Je ziet het gewoon vonken als ik die uittrek.
Ik heb altij een punaise in mijn zool (kapje er af) en nergens last van! Misschien een tip voor andere.
Ik heb de tip ooit gehad dat je het voorwerp eerst met je elleboog moet aanraken en dan gewoon vast kan pakken... Ziet eruit alsof je een tik hebt maar het helpt wel hihi
Nic1976 bedankt voor de tip zal ik zeker eens proberen Tikigo haha zou idd gek uitzien maar die stroomschokken zijn echt vervelend
Ik heb er ook heel veel last van op het moment, maar ik wijt het aan mijn tens die ik om heb hangen. De hele dag stroomstootjes in mijn lijf moeten er toch op een andere manier uit ...
Ik heb het op m'n werk altijd erg, komt door de wrijving tussen het tapijt en m'n schoenen bij droge lucht, zoals nu, nu de verwarming aan staat. Bij m'n dr. Martens heb ik nooit ergens last van, bij m'n Uggs inderdaad wel. Wat ik altijd doe voor ik de deurkruk/metalen dossierkast/o.i.d. aanraak: even de (stenen) muur aanraken. Helpt altijd. Van een collega kreeg ik de tip om eerst even te ontladen door bijv. de deurkruk met een sleutel aan te raken, werkt ook.
Aahhh ja....maar wat doe ik aan mijn haar dan? Dat plakt ongeveer de hele dag aan mijn gezicht....brrrr
Ik heb er nu ook heel veel last van, vooral met vijf vrolijke dieren die allemaal op schoot willen en helemaal elektrisch geladen zijn
Ik heb er altijd last van. Er zit een ijzeren rand aan onze salontafel en als ik opsta van de bank dan stoot ik eerst expres met mijn knie tegen die rand om te ontladen. Dat is dan goed te horen. Daarna kan ik alles weer normaal vastpakken. Het ziet er niet uit als ik het doe, maar als het mij maar helpt.