Hoe zachtjes doe jij in huis als baby slaapt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gwenvd, 18 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    misschien ligt het aan mij, misschien hebben we kinderen met een goed gehoor of misschien willen ze niks missen maar wij hebben weer een baby die overal wakker van wordt overdag.

    Sommige zeggen ja ik doe alles als de baby er is en doe vooral niet zachtjes... dat was ook mijn voornemen maar ja als je baby dan steeds net slaapt en vervolgens weer wakker wordt ga ik toch zachtjes doen.

    Hij slaapt nu nog beneden in de kinderwagen als zoontje oom thuis is. Als die naar de opvang is oefenen we met in zijn bedje slapen.

    Is het iets waar ze aan kunnen wennen met die geluiden? Mijn oudste wordt nog steeds snel wakker van geluiden.
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als baby liepen we op onze tenen, ze werden overal wakker van en sliepen sowieso heel slecht, dus ik was dolblij als ze lekker sliepen en wilde dat absoluut zo laten ;) Nu zijn ze 7 en bijna 5, als ze ‘s avonds slapen kan ik gewoon rondstampen, stofzuigen, al zingend douchen, zelfs op hun kamer bv was opruimen; ze slapen super vast :) Ook van bv vuurwerk en onweer worden ze niet wakker.
     
  3. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Niet zachtjes.

    Bij de eerste wel is nu bijna 8 en komt nog om de haverklap naar beneden.
    Zoontje slaapt overal doorheen. Sliep ook beneden maar uiteindelijk gewoon boven. Moest ik naar school deed ik hem slapend vanuit bedje in kinderwagen. Moest hij eten dan rolde ik een hydrofiel luier op. Legde daar de fles op en liep aan. 2de moet er maar gewoon bij in rollen :) je wordt er zo handig in.
     
  4. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    Toen ik van de eerste zwanger was heb ik de tip gekregen om gelijk te gaan stofzuigen enzo. Beide slapen ze overal doorheen nu.
     
  5. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Zo dus
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Je ontkomt er ook niet aan bij een 2e dat er toch geluid is maar ik baal wel elke keer als hij wakke wordt terwijl ik hem net in slaap heb.
    Die slaapjes van 5 of 20 minuten zijn ook niet genoeg denk ik dan.

    Ik probeer vaak 1 slaapje een wandeling te maken en straks 1 slaapje in bed te doen.

    Snachts gaat t trouwens wel goed en heeft hij er geen last van.

    Slim met die kinderwagen en hydrofiel, je moet inderdaad wat.

    Ik heb ook nog een draagzak om hem in te doen, slaapt ie ook super in maar kan ook niet steeds met dat ding om lopen. T is even zoeken allemaal haha
     
  7. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.163
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hetzelfde!
     
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Haha hier precies hetzelfde, als ze 's avonds eenmaal slapen, dan slapen ze! De oudste zal nooit opeens om 23.00 beneden staan.

    Als baby inderdaad ook moeilijke en lichte slapers. Om die reden ook wel de jongste sneller boven in d'r eigen bedje 'leren' slapen i.p.v. beneden. Dan konden wij toch wat meer ons gang gaan. Beneden werd ze zeker weten overal wakker van. En als zij boven sliep gingen we dus ook niet naar boven. Probeer ik nu tijdens d'r middagslaapje nog zo min mogelijk te doen, want als ze in een lichte slaap zit wordt ze direct wakker.
     
  9. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    Bij de 1e deden we heel zachtjes, nu bij de 2e doen we vooral s avonds gewoon ons ding. S middags slapen ze beide en dan ben ik wel wat stiller. Niet perse omdat ze er wakker van worden, maar meer omdat ik het zelf ook fijn zou vinden als het in huis wat rustiger is als je even een dutje wil doen!

    Ik begrijp wel dat het heel vervelend is als ze snel wakker zijn! Was bij Mn dochtertje aan het begin ook, maar ik kan daar gerust nu s avonds het licht aan doen, de was opruimen, douche enz. Terwijl haar deurtje s avonds ook altijd een stukje open staat!
     
  10. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Haha ja, alsof je babys alles kunt aanleren. Dacht ik ook ooit hoor, tenminste dat adviseerde iedereen ons: gewoon praten, stofzuigen enz enz. Nou, dat werkte voor geen bal. Als ze als baby sliepen, werden ze sowieso snel wakker. Ze sliepen ook erg licht.
    Nu wordt dat steeds beter. De jongste is 1,5 en slaapt in bepaalde fases een stuk dieper. En de oudste van 5, hoort niks meer. Ik ruim gewoon zijn kast in s avonds.
     
    Zwierezwaai en ettol vinden dit leuk.
  11. Zoranya

    Zoranya Bekend lid

    31 jan 2017
    783
    488
    63
    Bij ons meisje (nu 20 maanden) kun je een bom laten afgaan, maar als ze slaapt in de nacht, dan slaapt ze ook. We hebben nu al een aantal keren gehad dat het alarm op haar temperatuurklokje afging midden in de nacht (mevrouw speelt hier graag mee en zet soms per ongeluk het alarm aan). Maar het meest frappante vond ik nog dat bij ons een keer midden in de nacht het huisalarm is afgegaan, zeker 5 tot 10 min, en ik was helemaal in paniek dat zij in paniek wel zou zijn, maar ze heeft er gewoon doorheen geslapen :roflmao:.

    Overigens loop ik nog steeds op mijn tenen door het huis als zij slaapt, terwijl mijn man gewoon met deuren slaat (tot mijn grote frustratie) en dan is er ook niets aan de hand......
     
    lini89 vindt dit leuk.
  12. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Als ik stil ben wordt hij wakker dus juist altijd geluid, stofzuigen etc. Zal er wel mee te maken hebben dat de oudste twee af en toe zo'n herrie maken haha
     
  13. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Soms slapen ze heel diep en kan je alles doen. Maarja er zit geen knopje op haha

    Ik probeer nu veel buiten te zijn met mijn oudste, dan slaapt jongste wat dieper en kan je meer geluid maken.
     
  14. frums

    frums Bekend lid

    25 sep 2011
    629
    271
    63
    Hier ook nooit stil gedaan, en/maar heb ook 2 hele goede slapers.
    Zoals de en/maar laat zien, is het wel een beetje een kip-en-ei verhaal: slapen ze overal doorheen, omdat we nooit doodstil deden, of hoeven we nooit stil te doen, omdat ze toch wel overal doorheen slapen? Daar kom je nooit achter, denk ik.

    Kan overigens ook een nadeel zijn, oudste is 8 en nog altijd niet nachtzindelijk... Maar hij slaapt nu dus ook dwars door z'n plaswekker heen.
     
  15. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Mijn motto was niet zachtjes doen. In de praktijk werd een van mijn kinderen OVERAL wakker van (inmiddels een rotsvaste slaper overigens) en moest echt alleen in een rustige omgeving liggen voordat ze ging slapen, mijn andere dochter slaapt sinds dat ze baby is het liefst met geluid. Die slaapt echt overal en nergens wanneer ze wil. Nadeel is wel dat ze liever niet in een rustige kamer alleen ligt en ze dus heel moeilijk alleen gaat slapen in bed.

    Ik denk echt dat het ook ligt aan het karakter/behoefte van het kind want dat heb ik ervaren met mijn twee uitersten.
     
  16. jes12

    jes12 Bekend lid

    2 jan 2014
    888
    91
    28

    Ik weet niet of de tip al genoemd is, maar Google eens op white noise geluiden voor babies!
    Dit zijn ruizende/monotone geluiden die je dan aanzet als je baby slaapt of gaat slapen.
    Een baby kan zich door dat geluid makkelijker afsluiten voor de herrie om zich heen.
    Daardoor worden babies vaak rustig van de stofzuiger/afzuigkap/auto etc.

    In de baarmoeder hoorde je baby constant het ruisen van je bloed en je hartslag.. daar zijn ook apps van te vinden.
    Ik gebruik die hier als mijn zoontje slaapt en hij word er erg rustig van.
     
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik probeer het geluid wel te reduceren ja.
    Overdag is mn zoon wakker dus die maakt wel kabaal, maar echte herrie dingen pak ik dan af.

    Savonds en smiddags als beide slapen doe ik wel gewoon maar ding qua opruimen en uitruimen. Maar ik ga niet stofzuigen en timmeren bijv.

    Dat zou ik zelf ook niet waarderen als ik slaap. En dus leer ik dat ook niet aan bij mn kinderen dat dat normaal is
     
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Als baby sliep hij licht en slecht, in hartje winter liet ik hem overdag buiten slapen in de kinderwagen omdat dat de enige plek was (naast op/tegen mij aan maar dat vond mijn bekken niet altijd fijn) waar hij rustig sliep. Durfde amper naar de wc, doortrekken deed ik echt niet.
    En nu smeekt hij om een middagdutje, kan je rustig douchen, opruimen, de deur dicht laten vallen: niets. Ook s nachts hoort hij helemaal niets.
     
  19. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    HEEL ZACHTJES. Mijn peuter hoort alles! Vreselijk lichte slaper, en we hebben gewoon gedaan hoor toen hij baby was maarja.
    Ik ben ook een lichte slaper en tot nu toe is hij copy paste geweest :)
     
  20. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik deed alles.
    Mijn kinderen werden nergens wakker van.
    En nog steeds niet.
    Ik kan makkelijk de was op hun kamer in de kasten leggen terwijl ze liggen te slapen.

    Overigens kan je bij mij in de slaapkamer ook stofzuigen als ik slaap. Ik word daar echt niet wakker van.
    Enige waar ik zelf van wakker word zijn de kinderen die snachts roepen/huilen of uit hun kamer komen.
     

Deel Deze Pagina