hoe zag bij jullie de 8/9 maanden sprong eruit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loveofmine, 16 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Al geprobeerd maar werkt ook niet echt. Ook lijkt ze nog niet te weten dat ze weer op haar rug kan rollen. Moest er vanochtend om 5 uur uit. Heb haar even gewiegd, op haar rug weer weggelegd en haar knuffeltje gegeven. Toen was het goed.

Ook twijfel ik nu of ze wel voldoende voeding krijgt, met name melk. Sinds 2 weekjes over op 3 flessen per dag, voor die ene fles is een boterham in de plaats gekomen en ze krijgt nu 200 gram avondeten in plaats van 100 gram. Maar ze laatste paar dagen drinkt ze veel te weinig eigenlijk. Vandaag wat meer melk gegeven (als tussendoortje ook) en voor het slapen een flinke papfles. Kijken wat ze nu doet.

Overdag jengelen valt op zich wel mee. De box is minder leuk. Sinds vandaag heeft ze door hoe ze zich aan de tafel moet optrekken. Opletten geblazen dus! Morgen 8 maanden.... ik hoop dat het begin augustus allemaal weer over is en dat we onze goede slaper weer terug hebben.

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Herkenbaar! Oudste had t van 9 tot 11 maanden
    Ze had toen ook weer ff fles om 4u snachts

Volgens osteopaat ook enorme groeispeurt en moeten ze hun bloedsuikerspiegel ff op pijl houden

Gelukkig nu bij een 2e weet ik ook dat t weer over gaat ;)

3. loveofmine

loveofmine Actief lid

2 feb 2015
    122
    3
    18
    Ik vind het toch wel erg lastig :( . Hij begint nu rond 12 uur/01:00 uur met huillen. Ik heb van alles geprobeerd maar vaak eindigd hij toch gewoon bij mij in bed. Ik ben dan vaak al een uur of langer bezig.
    Hij is erg moe maar geeft er dan in bed niet meer aan toen of maar voor 5/10 minuten. Zodra ik hem vast heb dan legt hij zijn hoofdje al neer en slaapt al voordat we de kamer uit zijn. Bij mij in bed moet hij eerst bijna bovenop mij liggen of aait met zijn handje over mijn arm.

Afgelopen nacht getroost in bed en hem gekriebeld en vervolgens nog blijven staan in de kamer. Hij ging een paar keer liggen maar gelijk weer zitten. Ik heb er wel een half uur gestaan, steeds verder weg. Ik hoopte dat uit zichzelf weer ging slapen. Dit deed hij niet, na enige tijd was het weer huilen. Ik heb hem toen een flesje ( 100/2) gegeven en heeft hij nog geslapen tot 5 uur.

Ik vraag me ook steeds af wat zal er zijn? Is hij bang of testen zoals sommige zeggen? Is het echt een fase waar we door heen moeten?
    Moet ik hem toch maar gelijk meenemen naar ons bed zodat hij zich ook veilig voelt?

Lastig om altijd een verklaring te willen haha.

Laten huilen ben ik niet zo van maar wel een keer geprobeerd maar hij wordt dat alleen maar intens verdrietig van en ik ook.

S avonds kan ik hem gewoon in bed leggen en gaat hij lekker slapen zonder moeilijkheden.

Vind het nu af en toe best zwaar om alle 'ballen' in de lucht te houden, met zo weinig nachtrust en ik wil zo graag dat hij zich goed/veilig voelt. Ik ben door de week altijd alleen, dus geen partner die even kan bij springen s nachts ;)

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als je een flesje werkt, zou ik die gelijk geven.
    Hier ook nachten dat ik van alles heb geprobeerd en inderdaad soms 1-1,5 uur bezig, maar dat breekt jezelf echt op.
    Als hij nu wakker wordt probeer ik hem te troosten, als hij na 10-15 minuten nog huilt en niet rustiger lijkt te worden krijgt hij gewoon een flesje.
    Hier ging het 3 nachten goed, maar vannacht was het weer 0.45 en 4.45, beide keren een fles gehad, om 4.45 alvast z'n ochtend fles.
    Mijn zoontje wil overigens niet bij mij in bed, gaat of hysterisch huilen of hij is opeens klaar wakker en gaat spelen, dus dat is geen optie hier. Sta er nog steeds versteld van hoeveel kinderen dat wel doen, zou het soms best handig vinden. :)

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Olifantje niet fijn he;(
    Hier heeft Dilara ook heel veel last van en ook weer nachtvoeding nodig ineens, sinds een kleine 3 weken.
    Ik geef haar zelfs een late fles die ze sinds 11 weken al niet meer krijgt!

Mijn zoon kwam wel rustig bij mij liggen en slapen.
    Dilara niet.
    Maar dan zou ik nu met 2 kindjes in bed liggen hahahah, want de oudste kruipt ook nog bij mij hihi.

6. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Oh jee, en wij zijn als dochterlief haar 8/9 maanden sprongetje heeft 2 weken op zomervakantie. :$:cool:
    Hopelijk valt deze sprong ook mee net zoals haar andere sprongetjes.

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Gisteravond een flinke papfles gegeven om 19.30 uur. Of het daardoor kwam weet ik niet maar ze heeft heerlijk doorgeslapen tot 7.30 uur. Ik hoop dat het vanavond/vannacht weer zo gaat.

8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik hoop het ook voor jullie! Dl had van de andere ook niet zoveel last maat deze was echt crime...

9. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hopelijk werkt het Emma!
    Loveofmine, ik zou ook gewoon een flesje geven. Heb het ook gedaan, vooral door de weeks vond ik het wel best. Met een flesje sliep dl vaak met 15-30 minuten ander waren we uren mrt dr bezig. En zo plotseling als het was begonnen zo plotseling was ook het doorslapen weer aanwezig :). Afgelopen 3 weken is het gelukkig (en klop inmiddels op al het hout in huis) niet meer zo vaak dat ze s nachts wakker wordt.

Ook hier wil dl trouwens niet bij ons slapen. Ze gaat lekker spelen zodra ze bij ons in bed komt...

10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    We zien het wel haha. En anders hebben wij en ook de buren op de camping dikke pech. :D

11. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Bingo. Hier ook middenin de sprong.
    Zoon is bijna 9 maanden. Kan al een tijd goed van rug naar buik en sinds twee weken of wel weer terug. Alleen dat vergeet hij soms.
    Verder frustratie alom. Hij wil van alles maar niks wil. 's Avonds in bed is nu weer goed. Was afgelopen twee weken ook drama, maar nu begint hij rond 22.00 uur te miepen en dat gaat zo een hele tijd door. Gelukkig heeft vriend late dienst dus die neemt hem dan maar even mee naar beneden. Gisteravond was dat de truc. Hij sliep heerlijk door totdat ik hem vanochtend wakker maakte voor zijn voeding. Daarna weer terug en dan slaapt hij zo tot 10.00 uur door. Het niet doorslapen vind ik nog niet het grootste probleem. Wel het gefrustreerde en dat hij dan om alles huilt. Niks is goed of leuk. Hopelijk snel zitten en kruipen.

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Vannacht om 3.15 uur was ze er weer. Wel papfles gegeven dus honger kon het niet zijn. Denk dat ze het nodig heeft hoor, overdag zit ze geen seconde stil. Constant kruipen en willen staan... kost natuurlijk heel veel energie.
    De mevrouw van het cb kan de boom in met haar 'kleinere flesjes'. Hoeveel ml melk hebben baby's van 8 maanden nodig? Toch wel 3x 200ml dacht ik?
    Ze wordt denk ik wakker omdat ze eigenlijk wel weer op haar rug wil liggen maar niet snapt dat ze dat zelf kan en hoe dat moet. Van buik naar rug heeft ze nooit interessant gevonden. Kan ook dat ze wakker wordt door de sprong waar ze in zit. Ze is zo bezig met alles. Vanochtend ging ze ineens zelf zitten een paar keer.
    En heel grappig: we hebben een boekje met dieren er in (foto's). Paard, olifant, hond, je kent het wel. En zodra ze het plaatje van de poes ziet gaat ze lachen en maakt ze geluid. Zo leuk om te zien. We hebben zelf ook een kat en ze herkent het dus wel.

Hopelijk hebben we het straks allemaal gehad en slaapt ze weer als vanouds.

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Emma ze mag max 800 ml:)

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier is hij toen begonnen.
    En ze was niet echt te genieten;)

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nu heeft ze 2 nachten achter elkaar doorgeslapen. Wel om 6.15 uur weer wakker maar dat vind ik niet zo erg. Ik hoop dat dit doorzet?
    Overdag is ze wel wat vervelend aan het worden. Ze wil zoveel... Elke dag wel een valpartij.

16. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Dat maximale melk is zo'n onzin :)
    Gewoon geven zoveel ze willen hoor. De maximaal 1 liter onzin kennen ze ook alleen in Nederland
    Wij met onze regels

Ik zou geen idee hebben hoeveel ze drinkt in 24u
    Honger is honger

En ja we zitten er hier ook nog midden in echt bikkelen hoor. Over 5 weken op vakantie en heel hard hopen dat ze er dan doorheen is :)

17. loveofmine

loveofmine Actief lid

2 feb 2015
    122
    3
    18
    Het is inderdaad even bikkelen. Konden ze maar gewoon vertellen wat er was. Overdag gaat hij lekker slapen en s avonds als het bedtijd is ook, alleen rond 12:00/01:00 is het feest :( . Afgelopen nacht weer een drama. Niks was goed waardoor hij uiteindelijk helemaal wakker was, rond half 2 toch in slaap gevallen om rond 4 uur weer wakker te worden pff. Toen eerst maar even weer met de speen geprobeerd maar uiteindelijk toch maar bij ons in bed.

Laten jullie je kindje rond deze leeftijd wel eens huilen? Mijn vriend zegt zoals vannacht laat maar huilen.
    Ten eerste kan ik dat niet en mocht ik het al proberen dan houdt het wel op met 2 minuutjes.
    Ten tweede raakt hij helemaal overstuur. In mijn beleving helpt het helemaal niks.

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Dat klopt in België is dit echt niet zo aan de orde;)

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Als ik hoor dat het echt uit boosheid is soms wel even ( niet te lang heh)
    Maar ze weet nu al goed hoe ze iemand om de vinger moet draaien en als ze boos is ze echt boos en als ze blij is , is ze echt blij:p

20. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier was het gisteravond ook weer raak. Rond 11 begon het. Tegen 12 uur heb ik toch echt een klein flesje gegeven en leek het goed te gaan. Uiteindelijk tot 1/half 2 bezig geweest. Ze wilde ook niet bij ons in bed liggen, alleen zitten was goed (dan kan madam op dr knieën gaan zitten, proberen te staan etc) uiteindelijk heeft mijn man haar weer in bed gelegd en hebben we haar laten huilen. Na ca. 10 minuten was het stil en heeft ze tot half 8 geslapen. Vind het ook heel moeilijk maar heb wel gemerkt dat ze zo snachts niet zonder huilen gaat slapen. Ene keer haal ik haar er ook sneller uit dan de andere keer hoor.
    Wel een chagrijnig meisje nu trouwens, niks is goed deze ochtend. Alleen maar dingen uithalen die niet mogen en ons uitproberen door het toch te doen en ons strak aan te blijven kijken... Gelukkig slaapt ze nu heel even. Vanavond uit eten, dan is ze even voor mijn schoonouders :p (zul je zien dat ze dan een engeltje is...)

Deel Deze Pagina