opvliegers na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door tupp, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vraag me af of iemand dit herkent (en misschien tips heeft).
    Sinds de bevalling kan ik 's nachts niet meer onder het dekbed liggen omdat ik me helemaal rot zweet. We hebben nog gewoon ons zomerdekbed op bed liggen, maar zelfs dat is te warm. Ik slaap nu dus onder een leeg dekbedovertrek, beetje fris maar dan zweet ik tenminste niet. Vannacht ben ik toch onder het dekbed gaan liggen omdat ik het anders echt te koud had, maar toen werd ik dus weer zeiknat wakker. Hebben meer dames hier last van?

Het zal wel iets te maken hebben met hormonen die in de war zijn. Maar heeft iemand enig idee hoe lang dit kan duren? Of is er iemand met een briljante tip? Want dit is echt vervelend.

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik heb het nog steeds.:( Heel irritant. Vooral ook omdat het me zo overkomt. Bij het minste of geringste breekt het zweet me uit, zomaar.

Het liefst slaap ik zonder deken, maar dan krijg ik het weer koud. dus nu half onder de deken. Onderlichaam is bloot zeg maar. Maar ja, zodra ik eenmaal slaap draai ik me er toch weer onder of zo en wordt ik badend in het zweet wakker....

3. Leliana

Leliana Niet meer actief

Jep .. last van gehad .. en sorry :( .. nog steeds last van (kindjes zijn bijna 10 maanden) !
    Gek wordt ik er van!

Heb helaas geen tip voor je!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Chips, ik dacht dat dit een kwaaltje van een paar weken zou zijn... maar jullie hebben er na 10 / 14 maanden dus nog last van. Hmmm, da's niet bemoedigend. Nu ja, het is voor ons allemaal te hopen dat er nog iemand met de gouden tip voorbij komt?

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Nee, misschien niet zo bemoedigend idd. Sorry. Hoop hier nog wel wat tips te lezen.
    Toch ook wel fijn te lezen dat nog meer vrouwen dit hebben. Ook na langere tijd.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je hoeft geen sorry te zeggen hoor. 't Is niet jouw schuld. Toch? Of laat jij me zo zweten 's nachts! :x;)

Ik zit nu verder op internet te zoeken en we zijn er zeker niet alleen in. Er zijn veel vrouwen die hier last van hebben en houden. Er wordt op verschillende fora gevraagd om de gouden tip, maar ik krijg de indruk dat die nog niet is ontdekt.
    Hier en daar lees ik iets over saliethee. Maar dat wordt afgeraden bij borstvoeding, dus voor mij is dat geen optie. Misschienvoor jou wel wat, Daan?

7. Alita

Alita Niet meer actief

heb het ook....s`nachts en overdag heel vervelend maar herken het van de eerste keer nog...

8. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb het ook nog wel, maar wel iets minder. In het begin ging ik bij de minste inspanning al zweten, zoals mijn dochter aankleden. Kwam ik steevast bezweet op het kdv aan. En normaal zweette ik nooit snel en nu had ik druppels op mijn voorhoofd, zo raar. Nu heb ik het ook nog wel maar niet zo erg. Wel vervelend hoor

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Had het ook...het is steeds minder geworden hoor!

Maar zo rond de 2 jaar dat mijn dochter was...toen was het eigenlijk nog maar eens per week.... Nu is het maar af en toe!!

Het is vervelend..vooral snachts!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Misschien is het toeval, maar misschien heb ik 'de truc' ontdekt. Ik heb er de laatste nachten minder last van gehad en dat terwijl ik af en toe zelfs half onder het dekbed heb gelegen.

Ik douche voor het slapen gaan en dan eindig ik met een koude douche. Niet ijskoud hoor, maar een graad of 25. Meestal douche ik erg warm en daarna heb ik altijd al last gehad dat ik lang bleef zweten. Vandaar dat ik op het idee kwam om het zo eens te proberen en tot nu toe lijkt het te helpen. Misschien dat anderen er ook iets aan hebben.

11. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    heb dit ook sinds ik bevallen ben, maar enkel wanneer ik slaap (dus ook dutje op de bank)... ik denk dan maar, overtollig vocht, hoe meer ik er kwijt geraak, hoe beter :D

12. Alita

Alita Niet meer actief

ja idd lady!!

Deel Deze Pagina