De eerste twee weken dook ik zelf ´s middags altijd even mijn bed in en sliep ik zo´n uurtje extra. Daarna heb ik dat eigenlijk nooit meer gedaan terwijl ik wel moe ben.. slapen jullie nog weleens overdag? of standaard altijd? en hoeveel uur slapen julllie ´s nachts? de nachten vallen me erg mee.. ik hoorde altijd van iedereen dat ze chronisch moe zijn maar 1 of 2x voeden per nacht een half uurtje is toch prima te doen? dan kom je ook wel ana je 7-8 uur slaap toch?
ik heb het best zwaar momenteel.. mijn oudste is anderhalf en de jongste bijna 4 wk. Baby komt om de 4 a 5 uren overdag en in de nacht soms om de 3. Dan zit je ook wel even te voeden natuurlijk dus als je weer in bed ligt heb je nog niet lang om te slapen. Daarnaast komt de baby s'morgens rond 5 uur en dan lig ik rond kwart voor 6 weer in bed. maar mijn zoontje meld zich weer om half 7. Overdag probeer ik ook te slapen wanneer mijn zoontje slaapt, ongeveer van 1 tot 3. Maar t is net alsof de baby dan doorheeft dat zij alleen met mama is en dan is ze klaarwakker en gaat ze huilen. Tot ik haar bij me neem, dan is het goed. Dus ik slaap ongeveer 4 tot 5 uurtjes. En dat breekt me goed op moet ik zeggen... leef momenteel op energy drankjes. Gelukkig haalt de papa van mijn kindjes zijn zoontje wel geregeld op, dus dan heb ik alleen de baby. op die dagen maak ik iets meer slaap uurtjes. Jij hebt denk ik een man die je helpt, dan zou je kunnen verdelen. niet als je bv geeft natuurlijk. Maar ik geef fles, dus dan zou het een voordeel kunnen zijn. Maar ja helaas, mijn vent is foetsie dus moet t alleen doen. En dat met 2 kleintjes pffff...
Oei dat is wel zwaar ja. Hoewel om de 3uur s nachts en 4-5 overdag best te doen is. Ik geef dan wel BV maar voedde ook veel vaker.. Soms kwam ze na een half uur alweer s'nachts! En met BV kan je man ook niks doen. Ik heb geen dreumes erbij natuurlijk, dat lijkt me wel zwaar. Bunchy, heerlijk toch als de nachten goed te doen zijn. Het kan best nog veranderen hoor, maar na een paar maanden ben je zelf ook veel minder moe al komen ze 's nachts. ik heb de eerste 2 weken een dutje op de bank gedaan daarna niet meer. Kan er niet tegen, het idee dat er iemand voor de deur kan staan. (Gebeurde vrijwel nooit maar toch..) Wel 's avonds om half 9 ofzo er in. En ja, nog regelmatig ben ik erg moe overdag maar slapen doe ik niet..
7 a 8 uur slaap snachts al sinds de geboorte niet meer gehad...dus hoe je daar aan komt..graag tips haha Mijn zoon komt maar 1 keer snachts. Meestal na de late voeding van 23.30 weer rond 5/ 5.30 uur. Dus als ik meteen weer slaap, dan slaap ik dan 5 uur achter elkaar. Ga eerder naar bed zodat ik voor de late voeding al een uru heb geslapen en na de vroege voeding ook nog proberen te slapen en dan nog een uur. Dus kom zo aan 7 uur. Maar 9 van de 10 keer slaap ik maar net 4 uur tussen de late en vroege voeding omdat ik nog ff wakker lig erna. Dus gemiddeld maak ik 6 uur per nacht en wel onderbroken dan. Probeer smiddags ook ff te liggen maar slapen lukt meestal niet helaas
Hier slaap ik 's middags niet. Als mijn oudste al gaat slapen, dan heb ik die tijd hard nodig om het huishouden op orde te brengen. Zoonlief komt ong. om de 3 uur, eind van de middag wat vaker en na de laatste voeding laat hij er zo'n 5/6 uur tussen, dus dat is helemaal super. Overigens merk ik wel dat ik meer moeite heb met wakker worden. De eerste weken sprong ik uit mijn bed, nu kom ik er echt met moeite uit, maar als ik er eenmaal uit ben voel ik me prima.
het ligt er denk ik ook wel aan, hoeveel slaap je gewoonlijk 'nodig' hebt. Ik ben iemand die eigenlijk écht wel 11 uur slaap nodig heeft. Overdag bijslapen zit er niet meer in -dochterlief slaapt niet meer overdag. Dus de zware weken zullen nog wel even duren. Ik hoop dat dit kindje net zo snel doorslaapt als de oudste.. .Die sliep met 8 weken al van 7 tot 7.... maar dat is vrij extreem natuurlijk En daarbij wil ik nu de bv wat langer proberen te geven. Vorige keer lukte het door complicaties maar 3 weken.
Ja het zal ook echt wel te maken hebben met hoeveel slaap je nodig hebt. Ik heb ook veel slaap nodig. Minstens 8 uur per dag. Toen mijn dochter snachts om de 3 uur kwam kon ik dat helemaal niet aan...ik voelde het als marteling. Sliep ik net lekker, begon ze weer te huilen. Overdag kon ik niet goed slapen, omdat ze steeds korte slaapjes deed. Nu gaat dat wel beter, maar moet ik voor mijn gevoel nog veel slaap inhalen. Dus als mijn dochter sochtends gaat slapen doe ik lekker mee....heerlijk! Ik heb nu ook het gevoel van ik geniet ervan zolang het nog kan. Binnenkort zal ze niet meer zoveel slapen of ga ik werken en dan is het over met de tukkies. Maar in de middag doe ik het niet, want dan kan ik savonds weer niet slapen. Voor de moeders die het nu zo zwaar hebben en met 2 kinderen of meer zitten, veel sterkte!
Ik slaap niet elke middag, maar het komt nog geregeld voor (kleine is nu 4 weken) Vooral als we even weg zijn geweest, de stad in ofzo. Ik geef er lekker aan toe! Maar ik heb nu nog de luxe dat het er nog maar 1 is. Ik kan dus makkelijk op bed als mijn zoontje slaapt.
Mijn oudste is nu 20 maanden en slaapt tussen 12 en 15 uur meestal nog wel. Dan neem ik de jongste van 7 weken met mij mee naar bed. Die krijgt dan de borst en dan vallen we samen in slaap tot de oudste weer wakker wordt. Meestal slaap ik dan dus effectief een uurtje, dan is een van de twee weer wakker. 's Nachts is de jongste nog een of twee keer wakker voor een voeding en wil dan niet altijd even lekker weer gaan slapen. Dan ben ik soms nog wel een uur of anderhalf bezig en soms slaapt hij alleen als hij bij mij op mijn arm ligt. Ligt niet heel comfortabel voor mij maar zo kan ik dan in ieder geval nog een beetje slapen. Tussen half zeven en zeven is de oudste dan al weer wakker. Ik moet zeggen dat ik het momenteel ook wel heel zwaar vind. Zeker omdat ik fulltime borstvoeding geef en een eigen bedrijf heb waar ik ondanks mijn verlof nog veel mee bezig ben. Ik hoop al die slaap toch ooit weer eens in te halen.
ik kan 'smiddags niet slapen..zodra ik echt opsta...ben ik actief...ookal ben ik bekaf.. ik vind de nachten ook super te doen..helemaal niet extra vermoeiend...ik kan sowieso met weinig slaap en ben een nachtmens... meneer komt hier 1x om 3 uur...en dan 8/9....prima te doen! door zn reflux is ie een week om 2 uur en 5 uur 'snachts gekomen...maar ach iedereen is wel es extra moe...van bijv werk oid
Overdag slaap ik nooit. Ik denk dat je overdag slapen ook moet kunnen denk ik, ik kan het iig niet. Overdag is wakker en s'nachts is slapen bij mij. Ik moet wel zeggen dat ik al jaren (vanwege medisch probleem) gewend ben om maar 5/6 uurtjes te slapen s'nachts, dus weinig nachtrust ben ik gewend. Onze kids slapen dan ook langer dan ik . Onze oudste is nu 1,5 jaar en slaapt nog ongeveer 17 uur waarvan 13 in de nacht (20.00 - 9.00), en onze jongste is nu 3 maanden en slaapt sinds 1,5 maand van 20.00 - 8.30 of later.
ik ga heel soms nog s'middags nog even liggen als ik s'nachts slecht geslapen heb, dan kan ik even bij tanken. maar meestal ga ik als mijn zoontje slaapt even rustig op de bank zitten met een tijdschrift of tv kijken of even op de computer.