intake kraamzorg

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door troetjuh, 14 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    hallo moeders :D

ik heb een vraagje ik heb dinsdag een intake met de kraamhulp
    maar hebben jullie nog tips voor mij?
    wat ik moet vragen of kan vragen of kan verwachten voor vragen van de dame?

alvast bedankt

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je krijgt in ieder geval een hoop informatie. Gewoon naar luisteren en vragen stellen als er dingen in je opkomen.
    Heb je een informatiegids gekregen vooraf, dan kun je die rustig lezen. Anders krijg je die dinsdag waarschijnlijk wel. Kun je later weleens rustig doorlezen. En dan bellen als je toch nog vragen had..

Specifieke dingen waar je naar kunt vragen: wat doen ze in huis? doen ze ook boodschappen? hoe zit het met huisdieren? Bereid ze avondeten voor (de mijne schilde de aardappels als ik plat lag 's middags)? Is er begeleiding bij de borstvoeding (cursus voor alle kraamverzorgsters en lactatiekundige snel te bereiken)...

En vast nog wel meer.. Maar laat het vooral het verhaal over je heenkomen. Daar wordt het meeste al wel verteld..

3. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik had zelf niet echt vragen dus had me niet echt voorbereid...

Het gesprek ging ook heel makkelijk.
    Had aangegeven het minimum aantal uren te willen en flesvoeding te willen geven, en dat noteerde ze en was prima.
    Ik had verwacht dat ze daar wel op in zou gaan maar was echt een fijn gesprek.

Als je dingen heb schrijf ze op dan vergeet je ze niet en voor de rest zou ik het gewoon afwachten.

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik had me er TEveel van voorgesteld denk ik. Ze heeft al met al 20 min binnen gezeten en even de papieren doorgenomen. Ze heeft gevraagd of er een stagiaire mee mag komen en of er dingen zijn die ik echt niet wil e.d.

Ik heb direct aangegeven dat ik alleen de minimale uren wil, maar ze hebben wel 49 uur gereserveerd, omdat ik borstvoeding wil geven. Als alles verder prima verloopt, dan kan ik altijd nog terug naar het minimale aantal uur (24)

Daarna hebben we samen de informatie boekjes doorgenomen.
    Ze heeft niet gekeken naar de babykamer oid. Het was echt heel formeel.
    Ik zou het een beetje over je heen laten komen.

Deel Deze Pagina