Hoe zag jij eruit na je bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Firstbaby, 25 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik kan me voorstellen dat je moe..uitgeput bent na een bevalling en dat je er niet op je best uit ziet.

Nou ben ik inmiddels meerdere malen op kraambezoek geweest. Meestal was dit de dag na de bevalling of later op de dag.. een aantal uur na de bevalling. Meestal zag mijn zus..nicht of tante er niet uit. Dit is absoluut niet lullig bedoeld. Maar ze zagen er zo onverzorgd uit. Nou kan ik begrijpen dat ze heeeeeeeeel moe zijn en willen uitrusten. Maar een creme op je gezicht smeren en misschien een beetje mascara op je wimpers aanbrengen is toch niet veel gevraagd? Het oogt gelijk frisser.. en je ziet er wat beter uit. Mijn vriendin was laatste bevallen en een paar uur later zag ze er keigoed uit.. in een leuke pyama.. wat blush op haar gezicht en ze straalde, ook al zag ze er niet uit zoals altijd!

Persoonlijk zou ik er toch wel iets frisser uit willen zien als mijn bezoek langskomt!

Wat vinden jullie hiervan? Of denken jullie dat je daar op dat moment niet eens aan denkt?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nou sorry hoor... als je net bevallen bent ben je echt wel met andere dingen bezig dan je mascara :confused: Wat boeit mij het nou hoe ik eruit zag? ik zag er ook niet uit na mijn bevalling (wat overigens helemaal niet gek is) en alle ogen zijn toch op de kleine gericht :)
    Maar ik denk dat we elkaar wel weer spreken als je bevallen bent... ;)

3. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Ik kan je vertellen, het interesseert je echt niets hoe je er na de bevalling uitziet!
    Ik ben net drie dagen geleden bevallen en ons kindje heeft nu prioriteit, niet mijn uiterlijk.
    Wel is het heerlijk om even te douchen en een schone pyama aan te doen, maar je opmaken etc. daar ben je helemaal niet mee bezig dan.
    Tenminste ik niet. Terwijl ik er normaal altijd graag leuk uitzie.

4. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik zag ook niet uit.
    Na 24 uur liggen puffen was mascara niet prioriteit nummer 1....

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik vind het echt onzin.

Ik liep vandaag dan ook lekker in een schone (grijze) joggingbroek, een wit shirt en een leuk grijs vestje, Ik had zelfs wat mascara en blusher op en ik krijg van mijn schoonmoeder een opmerking dat ik er ook lekker bijloop. Pfff Daar zakt je broek toch van af.

Ik heb ook gewoon verteld dat ik net bevallen ben, en dat ik vind dat ik er prima uitzie.

6. Niet meer actief

huh?

Nou, ik was echt op mn allerlelijkst na de bevalling.
    Klitten in mn haar die ik er niet uitkreeg, 1 grote bloeduitstorting op mn hoofd door het persen, naast lijkbleek van de bacterie die we hadden opgelopen. Rooddoorlopen ogen van het huilen, wallen van het niet slapen.

Mascara? ik heb er tot op heden niet eens aan gedacht dat ik dat wel eens op had kunnen doen. hahaha al had het denk ik niet veel geholpen ;)

7. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    make-up was echt wel het laatste waar ik aan gedacht heb na mijn bevalling. ik was alleen maar bezig met dochterlief...ik was blij dat ik gewassen was en een schoon shirt aanhad. mijn haar was vet en stond rechtovereind..en aangezien ik niet zelfstandig onder de douche kon voor 2dgn heeft mijn haar ook nog 2dgn zo gezeten...het intreseerde me echt niet hoor.
    ben benieuwd hoe je er zelf over denkt als jij bevallen bent :D

8. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hahaha!
    Ik was al blij toen mijn poes weer schoon was!
    Aan mascara heb ik geen seconde gedacht...

9. emmetje

emmetje Bekend lid

13 jul 2007
    517
    0
    0
    Nou sorry, maar dit vind ik echt een kortzichtig onderwerp... Ik ga er dus verder maar niet op reageren....

10. Dushi

Dushi Niet meer actief

:) *grinnik*

leuke reacties en oooo zo waar!

Ik was doodop. Heb mijn dochtertje op mijn buik gekregen vlak na de bevalling en heb geloof ik drie keer gezegd dat ze zo mooi was... daarna werd ze weggehaald en ik dacht pas weer aan haar toen ik gehecht, gedouched en na-gekatheriseerd was.
    Overigens was dat, omdat de gynecoloog haar aan me gaf :D

Mijn ouders zijn langsgeweest, maar vraag me niet of ze die kleine hebben vastgehouden of hoe lang ze geweest zijn....
    Vlak na de bevalling kreeg ik een soort van opvliegers! Zweetaanvallen alsof het tropisch heet was op zaal (was ook nog eens een benauwde zomerdag).
    Dus... blij dat ik me niet helemaal opgetut had :) het had achter mijn oren gezeten!

Groetjes,
    Danielle

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    .....
    De kraamverzorgster moest mijn haren wassen na de bevalling, want ik had de kracht niet meer om mijn armen op te tillen.....
    Dus mascara en blusher was het laatste waar ik aan dacht, haha.

Het lijkt me vreselijk als je uiterlijk zo belangrijk is voor je dat je na de geboorte van je kindje meteen richting make-up rent... :rolleyes:

12. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Pff, babytje is toch mooier, dus waarom die moeite.. :)

Maar wat een onzin.
    "Maar een creme op je gezicht smeren en misschien een beetje mascara op je wimpers aanbrengen is toch niet veel gevraagd?" :confused:
    Alsof de nieuwbakken mama dat doet om de ander die op visite komt een lol te doen. :(
    Waar maak je je in godsnaam druk over?

13. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    nou pff na alle 3 me meiden is dat zeker de eerste dagen een ver van me bed show geweest moest toch echt flink bijkomen en het intresseerde me helemaal niks hoe ik eruit zag.
    als ik foto's terug zie kan je ook echt zien hoe ik me voelde op dat moment en dat is bekaf en heerlijk genietend van me kindje ;)

14. Ylana

Ylana Actief lid

6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Ik geef de TS groot gelijk!
    Eigenlijk zou een kraamvrouw vlak na de bevalling als eerste moeten denken of haar haar wel goed zit, of haar make-up niet uitgesmeerd is en niet de dag- of nacht-creme vergeten, afhankelijk van de tijd van bevalling natuurlijk.
    Ik bedoel, wanneer je net een top prestatie geleverd hebt, en er ongeveer 64 uur (in mijn geval) er over gedaan heb om eindelijk een kind eruit te persen, moet je de vacuïmpomp maar even vergeten, de twee dokters die op je buik hebben liggen drukken even vragen of zij je spiegeltje en make-up tasje kunnen aangeven en vraag gelijk even of ze je doos na het hechten gelijk weer even mooi in model willen scheren. Je ligt toch al met je benen wijd!
    O ja, en als je na 1000cc bloedverlies (in mijn geval) niet je bed uit mag, vraag dan ook even of ze een spiegel, gel en haar versiersel naar je toe willen brengen. Dan kan je liggend vanuit je kraambed je zelf mooi maken. Want dat is natuurlijk het eerste waar je aan denkt! :rolleyes:

*Kan niet wachten tot de TS bevalt, en dan een topic opend dat ze er toch zo mooi uitzag enkele uren ná de bevalling!*

15. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    Sorry hoor maar vind het erg oppervlakkig.

heb toch denk ik wel wat anders aan mijn hoofd de dag na de bevalling. De baby bijvoorbeeld.

Als de visite een wandende make-up doos willen zien dan gaan ze maar naar de kroeg!

16. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    moet hier echt heeeeeel hard om lachen

17. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    haha ik ook.
    duurde al 3 tot 5 dagen voor ik kleding aan had laat staan make-up op had.

18. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

hhahahahaha ik heb ontzettend gelachen hierom want laat me raden jij bent zwanger van je eerste kindje hahahaha

oke maar even serieus geloof me na de bevalling is het laatste waar je aan denkt hoe je make-up zit en logisch ook er is immers een veel mooier wezentje geboren waar alle aandacht naar toe gaat zowel die van jou als van je visite

groetjes nathalie ;)

19. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat gebruik ik niet eens als ik niet ben bevallen, dus ook niet als dat wel zo is. Ik zag er inderdaad niet uit, maar ja, iedereen kijkt toch alleen maar naar je kindje.

20. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Sluit me helemaal aan bij wat eerder gezegt is. Na mijn bevalling van bijna 70 uur was make up wel het laatste op deze aarde waar ik aan dacht!

Deel Deze Pagina