Hoe zag jij eruit na je bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Firstbaby, 25 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0

@ Lieke87
    Hahah zie en hoor het helemaal...haha toch juist heel aandoenlijk ipv genant?
    Hihi een ECHTE baby :thumup:

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) :) Humor..hihi maar wel eerlijk! ;) :)

3. Ik heb 2 uur naar dat mijn dochtertje geboren was mijn haren geborsteld op rand van het bed.
    Had 1200 cc aan bloed verloren zo slap als een vaat doek maar had echt behoefte om mijn haren netjes te hebben.
    En niet eens omdat ik er dan goed uit zou moeten zien voor de visite maar had z'n klitten in mijn lange haar dat ik bang was dat het er nooit meer uit zou gaan als ik er nog een dagje mee zou wachten.
    Nu ik terug denk heb ik wel zo iets van ,dat ik mij daar druk om maakte.
    De volgende dag heb ik toen ik heerlijk kon douchen en naar huis toe kon, make-up op gedaan.

4. McNugget

McNugget Niet meer actief

Ik denk zelf dat dat voor iedereen weer anders is.

Persoonlijk zelf vind ik het wel belangrijk om er verzorgd uit te zien. En dan voel ik me ook goed. Op het moment dat ik ga bevallen maakt het me niet uit. Maar daarna als het kan... ga ik gewoon lekker douchen en haartjes doen en make upje op.. gewoon zoals altijd.
    Waarom niet? Ja toch .. een kindje krijgen is geweldig! Maar zelf zie ik er ook graag geweldig uit ;) en dat doe ik gewoon voor mezelf omdat ik me daar lekker bij voel.

Ik ben nog niet eens zwanger haha... maar zo denk ik er nu over..

Groetjesssss

5. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    :) dat is humor! :)

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb best flink gescholden tijdens de weeen. Heb ook met kussens gegooid en op het einde wilde ik mijn bak met kots ook nog door de kamer gooien. Maar goed, ik had een weeenstorm die 9 uur duurde.

Ik zei juist dat ik pas weer zwanger wilde worden als je in Nederland voor een keizersnede kan kiezen :)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.847
    113
    @guppie: hier juist uitgeroepen geen kinderen meer te willen als ik dan weer een keizersnede moest ondergaan haha!

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik houd er van om er "fris en verzorgd" bij te lopen zo ook tijdens de zwangerschap...tijdens de bevalling kon het me even aan mijn "bips" roesten, maar nadat ik bevallen was en me ging douchen vond ik het toch wel (voor mezelf) belangrijk er weer ff lekker fris uit te zien...

de dag erna mezelf ook weer gewoon als vanouds "opgemaakt" (voor zover ik make up gebruik) en heerlijk onder de zonnebank gelegen waardoor de "complimentjes" niet van de lucht waren...

ik zag er na de bevalling beter uit als ervoor want iedereen vond dat mijn gezicht "getekend" was waarmee ze bedoelde dat het leek of ik ieder moment kon bevallen (niet zo vreemd ook omdat ik vanaf week 35 weeën had elke keer)....

dus toen ik er eenmaal "vanaf" was voelde ik me beter dan voorheen...met daarna wel een piek dat ik hondsmoe was en nergens geen fut meer in had... :D

dus ja kan van mezelf zeggen dat ik er na de bevalling wel goed uitzag..vooral ook omdat ik van de 70 kilo die ik woog voor de bevalling naar de 63 was gegaan... :) en inmiddels 62 ;)

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Nou, die doe ik zo gerust nog een keer!

10. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Waar sommige mensen zich wel niet druk om maken. Visite komt voor je kleintje.. verwacht geen opgedirkte modepopje in bed..

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    denk niet dat men zich ergens "druk" over maakt...maar iedereen is anders...

je bent zoals je bent, en als je iemand bent die er graag verzorgd uit mag zien waarom dan ook niet als je bevallen bent....

ik doe het niet voor "anderen" maar omdat ik me anders niet "goed" voel...wat de reden voor andere is weet ik niet, maar het zal me verder een worst zijn wat een ander denkt....

en daarbij ben ik niet het type dat op "bed" gaat liggen...toen met de andere 2 niet, en nu met deze 3e ook niet....

ik vindt het heerlijk gewoon lekker relaxed op de bank te liggen en ben ik het zat doe ik mijn ogen dicht of trek ik aan mijn stutten naar boven, ongeacht of er visite zou zijn of niet...maar mijn bed in deed ik gewoon ' s avonds....

12. Samama

Samama Niet meer actief

Nou, ik voelde me ontzettend goed na de bevalling, maar het interesseerde me de eerste paar dagen echt niet hoe ik eruit zag! Had geen make up op en liep in mn joggingbroek. Als mn visite zou vinden dat ik er niet uitzag, nou dan kijken ze toch lekker niet naar me.

13. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Van te voren dacht ik ook dat ik me op wilde maken, had alle make up spulletjes ook bij in de tas (van tevoren daar bedoel ik mee: paar weken van te voren, toen ik nog geen ween enzo had)
    maar het liep wat anders allemaal. Zaterdag avond begonnen de weeen al, heb er niet van kunnen slapen, zondag avond naar ziekenhuis doorverwezen om prik te krijgen om te kunnen slapen (want ik had nog steeds weeen maar geen ontsluting). Helaas ad dat niet geholpen want was weer de hele nacht wakker van de weeen (rond gelopen enzo)
    Maandags ochtend hebben ze mijn vliezen gebroken, heb ik een ruggeprik gehad (omdat ik dus al zo lang flinke ween had die pijn deden maar niet voldoende ontsluiting gaven) kreeg weeen opwekkers (zodat wel sterk genoeg zouden worden voor ontsluiting) .
    Vanaf 4,5 cm ontsluiting ging het opeens razend snel! Na 21 minuten persen was ons mooie meisje er. Heb toen eigenlijk helemaal niet gedacht aan make u opdoen naderhand ofzo, kon alleen maar naar ons mooie meisje kijken, samen genieten van haar met mijn man. zo'n trots en mooi gevoel!
    Ik had dus al 2 nachten niet geslapen, al een tijdje weeen op moeten vangen en flink geperst :D
    Op de foto zie ik e rniet charmant uit vind ik (maar vind het belangrijker dat verder alles goed is enzo) maar iedereen zegt juist dat het zo'n mooie foto is (ik sta er samen met Demi op) omdat je echt aan me kan zien dat ik hard gewerkt heb en ontzettend trots ben. (was die ochtend wel heel vroeg in bad geweest in het ziekenhuis, dus dat was wel fijn)

Ik zou voor de volgende keer misschien wel willen dat ik er iets beter uit zie ofzo, maar echt erg vind ik het niet.
    Het belangrijkste is ons mooie lieve meisje!

x Sylvia

14. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Nou ik ben wat ze mss wel noemen een 'mode-poppetje' hou van mooie kleren, laarzen met hoge hakken, en natuurlijk mijn make-up ik ken ni zonder!
    Maar als ik ben bevallen, ga ik me daar toch ni echt mee bezig houden, washandje over m'n gezicht en mn haar bij elkaar that's it :)

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat zal natuurlijk ook wel uitmaken...enige make up die ik gebruik is een oogpotloodje en een lippenstift, geen poeder, rouge of wat dan ook..dus tja tis 2 tellen werk...

mijn haar idem dito...ik kan me in ieder geval niet voorstellen er "slaperig" uit te zien als je snapt wat ik bedoel...wil er niet de hele dag bijlopen alsof ik net mijn bed uit kom heel simpel..

degene die dat wel doen tja iedereen is anders...weet wel dat als ik veel make up zou gebruiken in de zin van poeder - creme of wat dan ook, het me aan mijn reet zou roesten maar ik vindt het 2 tellen werk om ff een kam door je haar te gooien zodat je er toch "verzorgd" bij loopt..en tja als ik dan toch mijn haar doe waarom niet die 10 seconde erbij om lippenstift op te doen... ;)

16. Nath

Nath Lid

24 feb 2008
    13
    0
    0
    Hoofddorp
    Weet je wat ik grappig vind om te lezen, dat de meeste mensen het allemaal onzin vinden, maar met het argument komt, als of iemand naar jou kijkt, ze komen voor je kind (helemaal waar oveginds)....
    Maar wat dacht je van gewoon het voor jezelf doen?

Ik moet heel eerlijk zeggen, bij de eerste na 42 uur kon het me ook weinig schelen hoe ik erbij lag of liep, ze deden het er maar mee....
    Wilde wel trouwens gelijk douche zo gauw ik kon, weer schoon worden maar verders...
    Maar nu 4,5 jaar later(...en eigenlijk toen al na een paar maanden als je weer een beetje je oude zelf word....) Vind ik het vreselijk foto's van mezelf te zien die eerste week, zo onverzorgd, zo...ja kan niet uitleggen... natuurlijk was ik erg vermoeid en kan je daar weinig aan veranderen, ook was ik 25 kilo aangekomen en erg opgeblazen en ook daar kan ik weinig aan veranderen.... maar toch had er wel wat anders gekund.

Nu bij de tweede denk ik daar dus wel degelijk bij na, wil geen hekel krijgen aan ook die eerste foto's, hoe dat zich verder gaat ontwikkelen geen idee...we zullen zien, ik bedoel ook niet dat ik make up op moet of zo, doe ik normaal ook niet. Gelukkig ben ik dit keer niet zo erg aangekomen en niet opgeblazen, dus dat zal ook meevallen...
    En waarschijnlijk dat ik weer gelijk wil douche, maar ook heb ik voor mijn verjaardag vorige maand een nieuwe leuke pyama gevraagd, hoeft niet hoor, als het maar een schone is, maar vond het wel leuk. Even een borstel door mijn haar, in plaatst van warrig zooitje... Even een opgefrist plensje water over mijn gezicht 's ochtends, misschien wel elke dag beginnen met douche. Niet me kleren op half elf of er als een zout zak bij zitten... Zeker niet met foto's... gewone de wat kleine dingetjes waardoor je er ondanks moeheid toch goed verzorgd en leuk bij kan zitten...
    Is voor mij toch wel belangerijk, zodat ik ook foto's leuk vind om te zien later... Tja misschien raar, maar toch wel erg waar.

Maar ja ik weet natuurlijk niet hoe het straks gaat...

17. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Van de eerste lag ik na een spoedkeizersnee dus in het ziekenhuis. De eerste dag ( ben bevallen om 19.50 uur 's avonds ) interesseerde het me nog niet zo hoe ik er uit zag. Maar vond het wel heerlijk om gewassen te worden, mn haar even te kammen en gewoon lekker te ruiken. Douchen, heerlijk. Denk dat het straks na deze bevalling ook weer zo gaat. Make up vind ik sowieso niet zo belangrijk.
    Maar ieder zn eigen en als je het wel fijn vind om je op te maken voor er visite komt dan moet je dat gewoon lekker doen.

18. Siep

Siep Lid

24 mei 2007
    72
    0
    0
    Mee eens dat eenieder moet doen wat ze zélf wil doen. Als ik ben bevallen wil ik ongetwijfeld snel douchen, lenzen in en misschien zelfs ook potloodtekenen en mascara smeren. Omdat ik me sowieso dan pas weer wakker voel. Maar misschien interesseert het me op dat moment ook helemaal niet. Ik zal er snel achter komen.

Maar wat ik tussen de regels door lees bij zinnen als 'Kleine moeite om even mascara op te doen' of 'Verzorgd erbij liggen als het bezoek komt' is het volgende: je mag niet laten zien wat voor megaprestatie je zojuist hebt geleverd!
    Uren zwoegen en zweten, maar er wel weer direct verzorgd bij liggen, hoor! Niet laten zien dát het zweten was!

Volgens mij hebben we alle recht om er als een zoutzak bij te liggen. Ik verbaas me juist over de vrouwen die bij wijze van spreken direct picobello en geplamuurd in het kraambed liggen. Voor het bezoek.
    Hoe vrij mag je je voelen met/in je eigen lijf?

Net als dat je buik het liefst een dag na de bevalling weer plat en strak moet zijn. "Zo hee, niks meer van te zien! Wat goed!" Zwangerschap is geweldig, maar na de bevalling mag je niet meer laten zien dát je zwanger bent geweest. Begrijp me niet verkeerd, ik weet zeker dat ik zelf ook mijn best zal doen om alles zo snel mogelijk weer 'recht' te trekken. Ik ben er ook gevoelig voor.
    Maar ja, alsof kinderen uit bloemkolen worden geplukt... :rolleyes:

19. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) :) heel leuk gesproken ;) :)

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    denk dat het er ook niet om gaat dat je het recht hebt om er als een zoutzak bij te mogen zitten (tenminste dat gaat niet voor mij op)...

maar dat het gewoon voor iedereen verschillend is...

toen ik net bevallen was, en ze met de kleine meid bezig waren, wist ik niet hoe snel ik moest douchen om ervoor te zorgen dat als zij met haar klaar waren we misschien wel direct naar huis mochten (wat ook gebeurde)....

en de dagen erna...'s morgens gewoon lekker op mijn gemak kv binnen gelaten, bakkie koffie, kleine helpen (eten geven - wassen - bad e.d.) maar daarna toch lekker zelf douchen hoor...en tja dan heb ik het "recht" om het zo maar te zeggen om wanneer ik dat wil mijn haren in plooi te gooien en een lippenstift op te doen...en nee niet omdat ik niet wil dat andere mij niet als een zoutzak mogen zien, maar puur omdat ik me daar niet goed bij voel...

ik voel me pas goed als ik er zelf gewoon lekker frist en verzorgd bijloop....aan de manier van lopen zagen ze evengoed wel welke prestatie ik dit keer geleverd had ;) daar had ik echt mijn lippenstift niet voor achterwege hoeven te laten... ;)

als het aan mij zou hebben gelegen zou ik de maandag zelf mijn boodschappen nog hebben gedaan, maar helaas heb ik er hier meerdere lopen die me wat dat betreft nog liever vastbinden aan de bank dan dat ze me zouden laten gaan...

iedereen is anders, zo zijn er vrouwen die het heerlijk vinden om na de bevalling niets te hoeven doen, en lekker op de bank blijven plakken om vervolgens na een paar weken weer een beetje de draad op te pakken, terwijl ik liever direct de draad oppak in de zin van zelf mijn huis schoon maken e.d. (samen met Ed dan) omdat ik kriegel wordt van zo'n kraamverzorgster waar je niet mee klikt (dit keer dan de andere keren wel) en die heb ik ook na een paar dagen vrijaf gegeven...

voor de 1 is het niet voor te stellen dat je je na de bevalling gewoon "goed" wil voelen (gaat voor mij op wanneer ik fris gedoucht ben en mijn haren in de plooi heb met een lippenstiffie)

terwijl het voor de ander misschien niet voor te stellen is dat je omdat je bevallen bent je er dan ook maar gelijk als een zoutzak bij mag hangen alsof je net je bed uit bent, en of er zo instapt...

staat een foto van me in mijn album, heb ik niets bijzonders gedaan, enkel lekker gedoucht en een lippenstiffie opgedaan en mijn haar geföhnd niks bijzonders, 2 tellen werk, maar dan voel ik me pas goed...anders zit ik gewoon niet lekker in mijn vel, raar maar zo voel ik het wel...

;)

Deel Deze Pagina