Denken aan mascara enz., nee ik gebruik nooit van zoiets. Ik vond het trouwens ook niet belangrijk hoe ik er uit zag. Toen ik op bed werd gewassen was het wel lekker om schoon te zijn maar voor de rest.... je hebt net iets gepresteerd dan vind ik dat je dat best wel mag zien dat je er wat voor gedaan hebt. Met de 2e opkomst zal ik weer blij zijn als ik schoon ben en dan mijn kind naast mij heb liggen.
Zo, nu kan ik ook eindelijk antwoord geven op hoe ik eruit zag na de bevalling: het kon me geen reet schelen hoe ik erbij lag en wie me allemaal zo hebben gezien! Heb 3 dagen met alleen een voedingsbeha en netbroekje met kraamverband erin op bed geleden en rond gelopen, zowel in het ziekenhuis als thuis. Zo liep ik ook rond toen de kraamzorg voor het eerst bij me thuis kwam . Ik was lijkbleek na een moeizame bevalling en heb niet 1 seconde gedacht aan mascara o.i.d. Ik heb zelfs pas 1 dag na de bevalling mijn tanden gepoetst en haren geborsteld.
Ik zag er na mijn bevalling uit om door een ringetje te halen en alsof er geen bevalling geweest was.Had de hele dag nog lopen shoppen,gewoon netjes opgemaakt.Was op een zondag en was die dag uitgerekend.Ik wist niet eens dat ik weeën had,maar op aanraden van mijn man naar het ziekenhuis gereden.Daar om 19u en om 22.48u bevallen.Was een snelle makkelijke bevalling,ondanks dat dit ons 1e kindje was.Niemand vond me eruit zien ofdat ik een bevalling achter de rug had,maar als ik er tig uur over gedaan zou hebben,dan had je dat vast ook wel af kunnen lezen.En ofdat het mij zou interesseren?NEE.Ik denk dat het geluk van je kindje je uiteindelijk laat stralen en daar kan geen make up of wat tegenop.Jammer wat anderen op zo'n moment van je denken.Ja toch?!
Na een bevalling van 1 WEEK (jah je leest het goed) dacht ik aan niets behalve aan mijn dochter en of ze het zou redden ja of nee!
Ik heb een foto gezien van na de bevalling, en hoe zag ik eruit? Ik leek wel opgebaart... (erg sjarmant dus).
Ik vind de antwoorden van mensen die zeggen dat topic starter oppervlakkig is of wat dan ook, ook kortzichtig. Je doet het toch ook voor jezelf? Ik kan me wel goed voorstellen hoor dat het heerlijk is om je lekker fris te voelen. En dat voelt al sneller zo als je even een lekkere creme op je gezicht smeert en wat mascara opdoet. Is dat nou zo erg? Kom op zeg...! Ik zou alleen niet mensen veroordelen die het niet doen
Wat ik enige kan zeggen, uit mijn ervaring en voor mensen die ervaring hebben: Je kon jezelf niet schelen meteen na bevalling maar je kindje gaat ervoor! En daarna besef je het pas als je moet douchen! Maar voor vrouwen snap ik heus wel dat ze niet fijn zal vinden als ze neit goed uit zien, maar tsja, wat wil je precies dan? Meteen na bevalling opmaken? Wij zijn toch voor natuur geboren? Ja, ik ben voor natuurlijke met af en toe mascara!
Volgens mij heeft topic starter het nooit over direct na de bevalling gehad. Maar eerder de volgende dag of iets dergelijks. Dat lijkt me nogal uitmaken. En wat een onzin 'we zijn toch voor natuur geboren?'. Oke, nou dan kan ik ook wel ophouden met het dragen van kleding in de zomer en dan hoef ik mijn haar eigenlijk ook nooit meer te wassen. En zullen we alle sieraden ook maar weggooien? Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Neej, ik bedoel zonder make up hoor Maar is deze jouw eerste zwangerschap? Zo ja, dan kom je wel vanzelf achter, je kan nu niet meteen bepalen, kon mij ook niet schelen toen mijn oudste dochtertje geboren werd en ingeknipt en 4 weken met pijn opgelopen, dus er zijn verschillende meningen en ik begrijp zelfs ook wel hoor als moeders toch wil make up gebruiken natuurlijk! Ik zei al: je besef dan pas als je gaat douchen na de bevalling !
Ja dat snap ik. Dat heb ik hierboven ook gezegd Maar ik heb ook verhalen in dit topic gelezen van meiden die WEL na de bevalling behoefte hadden om zichzelf op te frissen enzo. Dus het hoeft niet altijd 1 kant op te gaan. En die meiden die dat dus wel doen, snap ik wel!
-het eerste waar ik me druk over maakte is, dat ik me wel netjes moest scheren.! -de tweede wat ik mee had in mijn tas, was mascara oogenschaduw en lipgloss.. want stel je voor je zag er uit als een spook en er komt bezoek! ik kan je vertellen.. na 39 weken (kon ik het toch echt niet meer zien, en heb het ook niet mee bij gehouden, ik ben met 41 weken wn 3 dagen bevallen) en dus laag wijdt open op de verloskamer, er kwamen 10 mensen die ik niet kende.. naar binnen gerend. Kindje weg.. en ik mocht douche..! ik wilde naar de douche lopen klap ik zo door mijn benen.. Ik was blij dat er een vrouw was die me een beetje kon schoonmaken met een washandje! 3 dagen in het ziekenhuis gelegen.. en open neer gekard (rolstoel) naar de couvese afdeling! Sorry, ik was het spook dat je niemand toe wensten.. Maar ik ging liever naar mijn kindje, dan me opmaken
Hihi, stiekem ben ik nu wel benieuwd naar een foto van Firstbaby met haar vers geboren zoon. Gaat alles goed met je kleine vent? Groetjes van Kiki
Ik had voordat ik moest bevallen altijd gezegd dat ik er daarna weer tiptop uit zou zien! Dus ook toen de weeen begonnen vol goede moed mijn make up tasje ingepakt en mn nepnageltjes..Die wou ik nog opdoen toen mn weeen net begonnen hahaha ken je nagaan... Dat is er dus niet van gekomen..Op een gegeven moment zei ik huilend tegen mijn moeder dat ik toch echt geen zin meer had om mn nagels op te plakken hoor hahaha.. En mijn make up tasje? Die heb ik pas thuis weer uitgepakt! Echt niet prioriteit nummer 1 hoor..heeft wel een paar dagen geduurt voordat ik mn cremmetje en mascara enzo weer opsmeerde!
Leuk dat je hem ophaalt. Ja, met onze vent gaat alles goed. Dank je. Ik heb nu helaas geen fotos bij de hand. Ik weet wel dat mijn man fotos heeft gemaakt, maar ik heb ze nog niet allemaal bekeken. Hij was meer aan het filmen. Maar ik kan je wel vertellen dat ik 2 uur na de bevalling mezelf heb opgefrist. En jaaaaaaa ik heb een creme op mijn gezicht gesmeerd, iets voor mijn wallen en mascara opgedaan! Met hulp van mijn man, want ik had een ruggenprik gehad en ik had nog niet al het gevoel in mijn benen terug. Ik vond zelf dat ik er stukken beter uitzag en dat kreeg ik ook van de verpleegkundigen te horen. Ik was om 15:00 bevallen en ik kreeg rond 20:00 bezoek van mijn ouders, schoonouders en mijn twee beste vriendinnen. Maar goed, mijn bevalling is ook enorm meegevallen. En ik voelde me kiplekker na de bevalling. (Waarschijnlijk adrenaline). Want de dag na de bevalling voelde ik pas alle spierpijn
Haha, die firstbaby. Nou, ik moest er echt niet aan denken, was alleen blij dat alles goed met mn kleine meisje was. Foto van net na de bevalling staat in mn album.
Thnx, vind dat ik eruit zie, net alsof ik een coffeeshop heb geplunderd, haha. Is niet zo gek dat ik er zo uitzie, 3900gr in 5 minuten eruit geperst, met 2 vrouwen die op mn buik stonden te duwen, als 2 bouwvakkers...