Ik denk dat de meeste pasbevallen moeders zo trots zijn op de baby en de prestatie die ze verricht hebben, dat ze er mooier uitzien dan het meest uitgedoste en opgemaakte fotomodel. 8)
Ik durf normaal gesproken ook de deur uit zonder make-up, dus zal na de bevalling ook wel zonder kunnen. Het enige wat ik nu bedacht heb is om m'n haar rond de bevalling kort te hebben. Wanneer ik het dan gewassen heb, valt 't daarna vanzelf goed. Heb ik 't lang, dan moet ik er wat mee doen (opsteken, staart etc.) anders zit 't vervelend in m'n nek enzo. Stukje gemakzucht dus. Heb wel in m'n hoofd om te zorgen dat ik wat goedkope, nieuwe pyama's/nachthemden in huis heb. Moet bekennen dat die nu allemaal oud en verwassen zijn én dat er knopen ontbreken Kunnen die mooi met de bevalling aan en vervolgens zo de vuilnisbak in. Heb ik de nieuwe voor de visite Bovenstaande dingen niet specifiek voor direct na de bevalling hoor, maar ook voor de dagen erna. Denk dat ik me er direct na de bevalling ook niet druk om kan maken.
Ik denk dat het allemaal niet zo lelijk is bedoeld door de topic-opener, hoor! Na 48 uur thuis sukkelen en een keizersnede lag ik ook in het ziekenhuis, vers gehecht en doodop van de prestatie. En hoe mooi ik mijn kindje ook vond, ik MOEST me even kunnen wassen, haren kammen en een schoon shirt aan. Zo vies als ik me voelde na twee dagen ploeteren, zweten en kort douchen Maar make-up... Make-up is van een ander kaliber, dat kwam op dag 3 pas. Toen wilde ik er wel een klein beetje fijn uitzien (lees: voor mezélf) en dan is een crème en een mascara net dat kleine beetje dat je een boost geeft als je in je joggingbroek ligt Overigens, mijn vriendin beviel poliklinisch en vertrok 4 uur later wel helemaal in de foundation en lipgloss. Vond ik een waanzinnige gedachte, maar ach, als zij zich daar goed bij voelde?
O ja... misschien ben ik daar de enige in, maar sinds ik zwanger ben, heb ik echt een megagevoelige gezichtshuid. Zodra ik er iets op smeer (maakt niet uit wat of welk merk) krijg ik meteen keirode vlekken in mijn gezicht die uuuuren zichtbaar blijven. Om nu als pipo de clown in het kraambed te liggen....
Ik heb me de dag erna gewoon alweer een beetje opgemaakt, gewoon omdat ik er behoefte aan had. De dag vd bevalling niet hoor, niet aan gedacht.
Ik kan me voorstellen dat je er niet aan wilt denken, maar een beetje kleur op je gezicht zorgt er ook voor dat je je wat beter voelt. Zo raar is dat toch niet? Het staat ook veel leuker op de foto's!
Dames begrijp me niet verkeerd. Ik was er gewoon benieuwd naar. Ik ben heel erg op mijn uiterlijk gesteld. Zonder make up zie ik er ook prima uit. Maar na zo een hele bevalling.. dan ben je idd kapot. Ik heb het bij mijn zus meegemaakt. Maar ik zou wel mijn toilettasje meenemen en een creme op mijn gezicht smeren en misschien wat blush ofzo. Zo denk ik er nu over hoor. Ik zal jullie over een paar maanden vertellen hoe ik eruit zag toen iedereen op bezoek kwam.. Ik ben sowiezo van plan om in het ziekenhuis te blijven een paar dagen, daarvoor gaan wij extra betalen. Dus ik zal daar veel bezoek krijgen..vandaar dat dit bij me op kwam.
Nou ja zeg... schandalig zeg! Waarom zegt ze zoiets? Je bent pas bevallen en je zag er ook nog eens leuk uit. Die vermoeidheid krijg je niet zo snel weg.. Daar kan jij niets aan doen!
Ik heb vele sarcastische reacties gezien, maar jammer genoeg werd mijn vraag verkeerd geinterpreteerd. Ik beweer niet dat je gelijk naar je make up moet rennen. Maar dat wordt wel zo door sommige geinsinueerd. Ik ben alles behalve oppervlakkig/kortzichtig, dus als je niets zinnigs te melden hebt moet je niet reageren. Maar wel leuk om te zien dat er zoveel reacties zijn Zie je hier niet vaak op de topics. Had het dus ook niet verwacht anders was ik gisteravond al een kijkje komen nemen..
Darcy, female en Yake.. Ik bedoel het ook ABSOLUUT niet verkeerd. Ik vroeg me gewoon af waarom sommige daar niet aan dachten en anderen weer wel? Jammer genoeg kan er niet normaal worden gereageerd en voelen sommige zich persoonlijk aangevallen heb ik het gevoel. Ik heb ook niet beweerd dat ik er perfect uitzie na de bevalling.. maar ik zou wel de dag erna.. of later op die dag de moeite nemen om er wat beter uit te zien als ik het aan zou kunnen. Make up vind ik absoluut niet belangrijk. Ik zou eerder voor een lekker creme gaan en wat blush, om wat frisser te ogen als je je bezoek ontvangt. Goed om te horen dat er ook andere vrouwen zijn die hieraan denken.. Mamaatjevan4: Dit is idd mijn eerste! Zo denk ik er nu over. Ik laat jullie weten hoe het bij mij is gegaan haha
Hoi Firstbaby, Om eerlijk te zijn vind ik dit ook helemaal niet zo gek om over na te denken. Ik liet afgelopen week ook m'n gedachten even gaan over wat voor pyama ik aan zou trekken na de bevalling en inderdaad ook over een licht make-upje. Ik ben helemaal niet zo van de make-up en dit is ook voor mij het eerste kindje, dus misschien zeg ik straks ook wel, wat een onzin. Maar een rare gedachte ind ik het absoluut niet. Zoals ik er nu over denk, ga ik mezelf ook even opfrissen voordat de eerste visite verschijnt. Maar zoals ik al zei, het is m'n eerste kindje, dus na de bevalling weet ik pas of je daar dan inderdaad nog aan denkt! En ik kan me ook voorstellen dat als je helemaal in de kreukels ligt na een zware bevalling dat je gedachten wel ergens anders zijn! Sowieso ben je natuurlijk helemaal druk met beebje, dus we zullen wel zien! Groetjes Marber
Ik snap dat je je haar netjes wilt en fijne schone kleren aan, dat wilde ik ook altijd, maar blusher? nee dat snap ik dan weer niet. Wat moet een vrouw uberhaupt met blusher, bah..je bent veel mooier van jezelf.
Na 19 uur ploeteren was ik blij dat ik onder de douche kon gaan staan. Lekker die bezweette haren wassen en alle hoekjes en gaatjes in je lichaam schoonpoetsen. Heerlijk! Maar daarna moest ik weer in bed, met natte haren, dus die waren sowieso alweer uit model. Op dat moment kon het me geen bal schelen hoe ik erbij lag. Ik was blij dat de "klus" geklaard was en make-up was wel het allerlaatste wat in mijn hoofd opkwam. Ik was helemaal niet met mezelf bezig, maar met mijn kleine wonderschone meisje die ik net had gebaard. Ik kon mijn ogen niet van haar afhouden, alles wilde ik zien.....en ikzelf....nou de mensen die kwamen kijken, die moesten het maar doen met wat ze zagen. Ik was ECHT niet bezig met hoe anderen zouden vinden hoe ik eruit zou zien. Ik ben trouwens sowieso nooit bezig met hoe anderen eruit zien, of ze wel of geen creme ophebben of een blusher of wat dan ook. Als iemand is bevallen al helemaaaaal niet. Voor mij gaat het om de binnenkant. De buitenkant kijk ik liever doorheen, dat zegt me namelijk niks..... Ik ben wel heel benieuwd hoe je erover denkt als je zelf bevallen bent. Laat het weten tegen die tijd?!
Ik ga normaal ook niet de deur uit zonder make-up. Bij de bevalling van de oudste had ik geen make-up op, omdat het heel vroeg in de ochtend begon, en ik echt geen behoefte meer voelde me nog te gaan opmaken. Daarna ook niet, was blij dat ik gewassen was, en that's it. Nu bij de jongste was een geplande keizersnede, en dan mag je geen make-up op hebben. Heb me pas een week na zijn geboorte voor het eerst opgemaakt. Pemanent make-up zou een uitkomst zijn.. Maar ik denk dat je je geen zorgen gaat maken over hoe je er uit ziet, iemand anders schreef het ook al, de moeder straalt zoveel geluk uit, dat het nog niet eens opvalt of ze nou is opgemaakt of niet.
Nou ik was allang blij dat Daan geboren was en was nog een beetje hai van de ruggeprik en de kalmerende zooi die ik snel kreeg voor de keizersnede. en aan maskara en creme heb ik echt niet gedacht hoor ik was allang blij dat ik eindelijk me kindje had en hoe ik er uit zag in het ziekenhuis als een blije vrouw die blij is dan haar zoontje in d'r amren lig levend. en mascara en zo ik had het niet eens ingepakt.
Ik las net het stukje over de pyama's ik was zo bezig en helemaal niet bezig met pyama's dat ik er 1 in me tas had gedaan maar niet gedacht natuurlijk dat ik er een paa nodig had dus is me moeder snel de stad in gekund toen ik in het ziekhuis moest blijven anders had ik niks
ik denk dat de sarcastische opmerkingen meer waren om deze zin Maar een creme op je gezicht smeren en misschien een beetje mascara op je wimpers aanbrengen is toch niet veel gevraagd? hier geef je duidelijk aan dat je dus eigenlijk verwacht dat iedere kersverse moeder er opgemaakt en al bij moet zitten als het eerste bezoek zich aandient (daar lijkt die zin op) maar dit verschilt natuurlijk heel erg ikzelf heb zelden make-up op de reden dat ik vroeg of het je eerste was omdat ik bij mijn eerste dus echt het gevoel had dat men beviel en dus gelijk tip-top erbij zat leuke kleren aan, haren gekamt noem maar op dus inderdaad had ik speciaal voor de bevalling een toilettasje aangeschaft met alles erin wat je maar bedenken kon alleen heb ik er na de bevalling absoluut niet meer bij stil gestaan er was iets mooiers waar mensen naar moesten kijken geboren namelijk mijn kindje en ik hoefde niet perse op de foto maar me dochter wel maar ben benieuwd hoe het straks is als je bevallen bent je moet maar zo denken doe waar jij je prettig bij voelt en als dat is met make up of mascara dan moet je dat gewoon lekker doen en niet vergeten we willen wel foto's zien he hahah groetjes nathalie