Hoe zag jij eruit na je bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Firstbaby, 25 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Nou dan ben ik maar een make up doos, maar ik heb voor de zekerheid een mascara en een klein tubetje foundation in mijn toilettasje gedaan. misschien denk ik er daarnan iet meer aan maar VOOR NU vind ik het een prettig gevoel om te weten dat als ik me OP ZOU WILLEN maken het mogelijk is. En ja dit is mijn eerste.

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Bij mijn eerste overviel het me dat ik een paar dagen in het ziekenhuis moest blijven, maar voor de 2e kon ik overal rekening mee houden, genoeg pyjama's/nachtkleding en ondergoed, maar ook shampoo, douchespul en een beetje basic make-up.
    Zodra ik me weer zelf kon douchen (na ca 2 dagen) was ik blij dat ik ook een beetje make-up op kon doen (idd mascara en een likje foundation waren genoeg) Op die manier was ik ook in het ziekenhuis een stralende moeder. Terwijl ik echt niet een opmaakpoppetje ben hoor, maar in de tijd die een ander gebruikt voor bv lenzen indoen, kan ik mezelf opknappen :)

Ook in juli zal ik weer een klein make-up tasje inpakken.

Groet van Kiki

3. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik zal ook wel neergehamerd worden als ik zeg dat ik het wel een beetje met de ts eens ben ... ik heb ook een lange en heftige bevalling gehad maar voordat er ook maar iemand bij me kwam was ik wel alweer fris geregeld met make up en al ... gewoon omdat ik me daarbij prettiger voel .. zonder make up ga ik normaal ook niet over straat en ik vond het wel best belangerijk om er goed uit te zien NA de bevalling .. ieder zn eigen maar ik begrijp wel wat ze ermee bedoelt de ene geeft er helemaal niets om de ander wel ..

4. nicole26

En nog erger ik had zelfs tijdens de bevalling make up op en diegene die een washand door mijn gezicht wou halen kreeg een schreeuw :)

5. ProudMum

hahahahaha, zo zal ik denk ik ook reageren!

6. nicole26

Tja dan maar oppervlakkig , :rolleyes:

7. ProudMum

Vind ik ook. bovendien, je weet het toch nooit van tevoren!

8. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Sorrie maar waar gaat dit in godsnaam over. Ik heb een hele zware bevalling gehad en wil er normaal altijd fatsoenlijk uitzien. Maar dat is echt wel het laatste waar je aan denkt. Mijn huid was lichtblauw van het bloedverlies en mijn haar zo vet als wat. Maar denk je nu echt dat me dat iets boeide? Ik was te slap om mijn haar te gaan wassen en föhnen!

9. ProudMum

daarom zei ik toch ook dat je het nooit van tevoren allemaal weet? misschien overkomt mij hetzelfde, dan zal ik ook geen zin in make up hebben! Maar het is wel fijn als je het bij je hebt als je er behoefte aan hebt.

10. nicole26

@ suzanne75: jij vind dit nergens over gaan , maar dit onderwerp houdt ts wel bezig dus dan moeten mensen toch ook kunnen reageren hier op .. of mag dat soms ook niet meer ..

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Laten we het even aardig houden, dames. ;)

12. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ja natuurlijk mag dat wel. Ik wil alleen aangeven dat ik me er weinig bij kan voorstellen dat mensen met hun uiterlijk bezig zijn na een bevalling. Dan heb je wel andere dingen aan je hoofd. Ik vind het gewoon redelijk lachwekkend zeg maar.

13. ProudMum

Suzanne, ik begrijp jou, maar TS ook. maar vergeet niet dat de ene bevalling niet met de andere te vergelijken is

14. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Nee dat klopt. Als ik een simpele bevalling had gehad, wie weet. Maar de meeste bevallingen zijn nu eenmaal geen pretje, en mascare is dan niet het eerste wat in je opkomt.

15. ProudMum

dat ligt maar weer net aan het aard van het beestje

16. nicole26

Jaa ok ben het gedeeltelijk met je eens , eerst geniet je natuurlijk van de geboorte van je kindje .. ik snap ook wel dat niet het kind aan de kant word gegooit en de make up erbij word gehaald , maar als ze zegt dat ze er wel fantsoenlijk uit wil zien voor als er iemand op bezoekt komt snap ik het wel ... want dat wou ik namelijk ook ... het is niet prioriteit nr 1 , maar het houd haar en vele anderen met haar wel bezig ..

17. nicole26

Ik heb ook geen simpele bevalling gehad , dus dat vind ik onzin .. maar ik vond het wel lekker om fris en zoals ik normaal ook erbij zit , mijn bezoek te ontvangen ..

18. ProudMum

dit zijn eigenlijk onderwerpen waar het altijd op discussies uitloopt, dus ik meld mij voor deze af.
    Firstbaby, ik hoop dat je wat aan mijn mening hebt en doe lekker waar jij je goed bij voelt!

groetjes Roxanne

19. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Jeeee dan hebben jullie wel fijne bevallingen gehad, dat je daar nog aan kon denken...:) ik kan me eigenlijk niet eens van een van de 5 bevallingen herinneren hoe ik eruit zag en wat ik aan had erna niet eens qua kleding. Ik mag me graag leuk kleden (make up doe ik niet aan) en hou van er leuk en degelijk uitzien maar dat waren de enige 5 momenten in mijn leven dat het me echt aan mijn reet kon roesten hoe ik eruit zag en ik vind persoonlijk het mooiste een natural pas bevallen stralende glunderende trotse moeder met een pracht van een baby in haar armen lekker met de haren door de war :D

Ik ben ervan bewust dat niet iedere vrouw hetzelfde is, en dat er dus zat vrouwen zijn die dat "belangrijk " vinden hoe zij eruit zien voor hun kraambezoek, maar het staat zo ver van mijn bed af, zo'n gedachtengang en zo'n vriendenkringwaarvoor dat nodig zou zijn, dat ik het toch ook weer niet helemaal snap.

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik ben zelf ook iemand die niet zonder make up de deur uit zal gaan. Maar als ik me dagen minder voel (en dus de deur niet uitga) heb ik ook echt geen make up op. Voor wie zou ik het dan doen? M'n man....? Ben toch al getrouwd haha. (zijn woorden)

En mn bevalling, denk dat het ook mijn anus zal oxideren, hoe ik er op dat moment uitzie. En daarna, wil ik toch alleen maar mn ouders en schoonouders op bezoek.. Nou die weten denk ik wel zo langzamerhand wel weten hoe ik er normaal uit zie.. Kijk uiteraard wil ik wel gewassen worden/mezelf wassen, maar make up.. nee denk het niet...

Deel Deze Pagina