Hoe zag jij eruit na je bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Firstbaby, 25 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik ben ook iemand die echt niet zonder make-up de deur uit gaat :oops:
    Maar na de bevalling kon het me echt geen ene moer schelen hoe ik eruit zag :)
    In het zh heb ik 2 dagen na de bevalling wel een beetje mascara opgedaan als er visite kwam.
    Toen ik thuis was en ik me 's morgens ging douchen vond ik het idd wel lekker om me wat creme op te smeren en een klein beetje make-up.
    Maar ja na een slaapje is dat ook weer weg ;)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Toen mijn vliezen braken, heb ik na het douchen mijn lenzen ingedaan en me opgemaakt. Heb een hekel aan mijn bril, ben ook blij dat ik 'm niet op had tijdens de bevalling. En dat opmaken (alleen creme en mascara), ik voelde me toch nog fit en ik dacht inderdaad dat dat wel fijn zou zijn voor na de bevalling.
    De avond van de bevalling heb ik dus wel mijn lenzen uit moeten doen en mijn ogen schoon moeten maken, om de dagen erna mijn bril op te hebben zonder mascara :). Dat kan je dan echt niet meer schelen. Ik sta trouwens alleen maar mooi op de foto's (die met en zonder mascara ;)), terwijl ik normaal niet zo fotogeniek ben. Je eigen kindje doet veel met je ;).

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mascara en blusher opdoen als je net bevallen bent? Nah, niet mijn prio hoor! Mensen mogen best zien dat je hard hebt gewerkt tijdens de bevalling!

4. Writer

Writer Niet meer actief

nou ieder moet toch zelf weten of mak-up op wil of nie :rolleyes: als je de kracht voor hebt eb zin in hebt moet je zeker doen
    bij mij dochter 12 uur weeen knip en hechting had dus zeker geen tijd en zin om mak-up,
    maar nu bij zoontje de na 4 uur spontaan eruit kwam :D voelde me kiplekker dus heb ook bijgetut toen ik thuis kwam :)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb trouwens een makkelijke bevalling gehad, stond een uur daarna onder de douche, kraamhulp stond erbij voor de zekerheid, maar ik kon alles zelf. Maar dan nog, mascara en lenzen konden me echt gestolen worden. Ik wilde na het douchen zo snel mogelijk weer bij Eva zijn ;).

6. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Dat vind jij!

Twee vriendinnen zijn onlangs bevallen en zagen er goed en verzorgd uit na de bevalling. Ja.. zij hebben zich wat opgetut wat mij erg opviel. Vandaar deze topic ook. Ik zou ook graag willen dat ik er zo uit zou zien.. Maar ja de tijd zal het leren he :)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap ook niet zo goed waarom vrouwen het zo belangrijk vinden. Voor de bevalling kon ik me er nog wel iets bij voorstellen, maar nu helemaal niet meer. Die eerste uren/dagen met je kindje, die zijn zo bijzonder, mij interresseerde het me dus helemaal niet hoe ik eruit zag, vond mijn dochter veel belangrijker.
    Kan me dus best voorstellen hoe jij er nu over denkt, maar kan me niet voorstellen dat vrouwen zich daadwerkelijk meteen na de bevalling gaan opmaken. Was bij mij 5 dagen na de bevalling denk ik dat ik weer eens uitgebreid in de spiegel heb gekeken :).

8. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik denk dat er tussen deze reacties een groot verschil zit in het tijdstip.

Op de afdeling met verloskamers mag je na je bevalling nog even blijven en dan ontvang je - gering - bezoek (vaak ouders).
    Als je moet blijven ga je naar de zaal en is het dan ook nog eens avond/nacht dan zie je de volgende dag pas bezoek.

Ik vraag me af wie zich optut in de verloskamer of pas daarna op zaal.
    In mijn geval was het dus pas de volgende ochtend/dag :D

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En in thuis of ziekenhuis bevallen misschien? Ik ben thuis bevallen, dus niet afhankelijk van waar ik was. Alleen mijn ouders zijn 's avonds nog geweest (Eva is om 18:38 uur geboren), de rest woonde te ver weg.

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Denk je echt dat er na de bevalling ook maar IEMAND is die oog voor jou heeft?

11. Niet meer actief

:confused: niet dan?

Ik zie het al helemaal voor me. 5 april 2007 mijn ogen tolden alle kanten op, ik wist van voor niet dat ik van achteren leefde. Ben samen met mijn meissie door het oog van de naald gekropen, geen idee hoe ik bevallen ben.
    En dan mascara en een cremetje ofzo opdoen?
    Kon ik meteen naar de ok door voor een oogoperatie....

12. Hester

Hester Niet meer actief

Hahahahaha, wat een geestig topic! :)

Ik heb me ook niet meteen na de bevalling opgemaakt hoor, wel op de 3e dag toen mijn collega's allemaal langskwamen om de baby en mij te bewonderen :)

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Denk dat het enorm aan de bevalling ligt... na de eerste was ik zeker de eerste week niet aan zulke dingen toe hoor dat was gewoon overleven en was blij als ik kon douchen voor 5 min. om daarna echt doodop te zijn... had trouwens ook geen creme of make-up aan geholpen hoor. Bij de 2de voelde ik me meteen weer goed... gebruik nooit make-up of creme's dus toen ook niet.

Ik kan alleen maar zeggen dat mn uiterlijk wel het minst belangrijke is op zo'n moment... ik kon bij beide mn tijd en aandacht wel beter besteden.

14. Writer

Writer Niet meer actief

somige mensen praten net of je slecht moeder bent als je wat mak-up gebruikt na bevalling :confused: om te zeggen dat je tijd beter bested aan wat anders, Hallo als je baby lekker slaapt en je net lekker gedoucht hebt mag je heus wel even wat anders doen hoorof nou mak-up of even met vriendin belt toch of wat dan ook ,heeft niks te maken hoeveel je voor je baby voelt , ik was deze keer super gelukkig dat ik zo makkelijk bevalling heb gehad en kon gelijk lekker lopen en alles weer doen ,heb me dus ook gelijk op gemaakt en lekker verder verliefd wezen op mij kleine poppetje :D

15. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ik denk dat het ook veel afhangt van wat voor bevalling je hebt gehad. denk dat als je een snelle en makkelijke bevalling hebt je misschien meer puf hebt om iets aan jezelf te doen. ik had dat bijvoorbeeld helemaal niet! ik had aidan bijvoorbeeld pas 15 min vast toen er al bezoek binnen stond.

maar ik heb sowieso de eerste week niet eens aan make-up gedacht. was al blij als ik normaal kon douchen. heb volgens mij de eerste 2 dagen niet eens mijn haren gekamd. de mensen die kwamen keken vooral naar die kleine ipv naar mij. vond het dan ook helemaal niet belangrijk dat ik er leuk uitzag.

dat kreeg ik pas 2 weken later. pas toen ik me beter voelde ging ik me ook weer opmaken en mooi aankleden.

16. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Nou... Toen ik net bevallen was dacht ik er wel aan maar had niet de puf om me mooi te maken.. De volgende ochtend in het ziekenhuis overigens wel.. Lekker even een fris foundationtje/ mascaraatje op gedaan.. Het kost me 5 minuten werk en op dat moment kon ik het aan... Voelde me daar alleen al stukken beter door.

Sommige mensen mogen het oppervlakkig vinden, maar ik vond het voor mezelf (niet voor anderen) lekker.. En wanneer je je daar goed genoeg voor voelt, waarom niet?

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb ook totaal niet aan make up gedacht!
    Was al blij dat ik wel lekker onder douche kon en schone kleding, heerlijk!
    Ik kon mn armen niet eens optillen van de spierpijn en vermoeidheid.

Er zijn foto's gemaakt waar ik er inderdaad niet uitzie. Maar mijn man zegt juist mooit te vinden omdat er zoveel emotie's in zit.
    Daar vond ik eigelijk ook wel wat inzitten. Hij is dan ook super trots juist op die foto.

De make up kwam pas na een paardagen dat ik dacht goh ik voel me weer wat beter laat ik eens een make upje wagen.

Ach de visite kwam niet voor mij maar voor de kleine en als hun mijn kop niks vonden kijken ze maar de andere kant op denk ik dan maar hihi

18. emmetje

emmetje Bekend lid

13 jul 2007
    517
    0
    0
    Ik denk dat ik de dag van of na de bevalling sowieso niet al te veel bezoek over de vloer wil! Alleen (schoon)ouders, broer en schoonzus/zwager and that's it.

19. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    uuhh make up kwam pas veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel later! Tja die bevalling was redelijk maar de dagen erna! Pffffff die waren zwaar!

Heb een huilbaby gehad nou dan weet je echt niet meer waar je het moet zoeken hoor!
    De momenten dat hij sliep, sliep ik ook om bij te tanken! De momenten dat hij wakker was en huilde, huilde ik ook de oogballen uit mijn kop zo zielig vond ik het!

PAs wanneer hij rustig werd werd deze mama ook rustig en dat was pas na 3,5 maand en toen moest ik eerst ff bijtanken en dan pas make up!

En ja ben best ijdel!

Nee hoor als jij je er prettig bij voelt gewoon doen!

20. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ik heb een hele makkelijke bevalling gehad.
    Eerste kindje in drie uurtjes en voelde me super.
    Had zoveel energie dat ik de hele week heb lopen stuiteren maar aan make up heb ik echt niet gedacht.
    Als ik nu in de weekenden lekker thuis zit dan heb ik een lekker huispak aan mijn haar in een staart en thats it.
    Alleen als ik bezoek krijg doe ik nette kleren aan maar make up no way.
    Als het ze niet aanstaat (nu of vlak na een bevalling) dan gaan ze maar weer door de zelfde deur eruit.
    Snal de ts ook wel maar het is en blijft ieders eigen keuze om het te doen.
    Maar je kan niet verwachten van iemand die net is bevallen om er op haar best uit te zien.
    Dat is iets wat die persoon zelf kan doen maar niet de bezoeker.
    Maar we blijven netjes wachten op haar verhaal en hoe ze er de dagen erna bijloopt :D :D

Deel Deze Pagina