Hoe zag jij eruit na je bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Firstbaby, 25 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik had van tevoren wel wat nieuwe pyjama's/nachthemden gekocht. En ik had zelf m'n wimpers geverfd dus dat scheelde al iets.

Op de dag zelf heb ik volgens mij verder niks gedaan omdat ik bijna flauwviel tijdens het douchen. Dus toen ging ik snel mn bed weer in. De tweede dag heb ik wel ietsjes make-up op gedaan en mn haar een klein beetje gefohnd zodat het nog een beetje redelijk viel.

Ik vind de foto's nog steeds niks :( maar als ik geen mascara op heb (of mn wimpers dus geverfd had) zie ik er helemaal ziek uit. Komt omdat ik blond ben en dus lichte wimpers heb.

Zo gek vind ik de vraag hier dus niet, het ligt denk ik vooral aan je bevalling. Dus van tevoren kan je er niet veel over zeggen.

Ik heb trouwens niet echt een makkelijke bevalling gehad bij elkaar duurde het weliswaar maar 7,5 uur maar heb daarvan wel 2 uur moeten persen!

2. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Nadat ik bevallen was van onze dochter (in het zkh) kwamen mijn ouders gelijk langs, toen lag ik zelfs nog in de verloskamer, had ik nog niet onder de douche gestaan, niks.

Toen ik eenmaal onder de douche gestaan had was ik blij dat ik mijn bed inkon. Pas de volgende dag, toen mijn man weer kwam dacht ik bij mezelf: Goh, misschien is het wel leuk als ik er een beetje toonbaar uitzie?". En dus heb ik toen mijn haren gekamd (die 100 kanten opstonden behalve de goede :() en in een staart gedaan, mijn gezicht was heel droog dus die heb ik ingesmeerd. Verder had ik geen puf meer om make up op te doen o.i.d.

Ik had trouwens wel een 'nette' pyama bij me voor na de bevalling en 's nachts. :)

Echt make up, mascara en een eyeliner kwam pas daaaaaaaaaaagen later, toen dacht ik er eigenlijk pas weer aan!

3. mama33

mama33 Actief lid

11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    beval eerst maar eens en dan hoor ik graag van je of je lekker hebt gesmeerd en mascara hebt opgebracht :confused:

mijn bevallingen waren helemaal niet uitputtend ( 4 uur en 2 uur) maar ik kan je zeggen dat je wel wat anders aan je hoofd hebt.

Succes met bevallen!

4. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    ik had helemaal een mooie pyama gekocht voor in het ziekenhuis maar ik beviel in mijn oude (20! jaar oude) mickey mouse pyama, zijn superfoto's geworden hihihihi.

serieus, ik deed pas na 3 dagen mijn lenzen weer in en ik kon ook pas na 48 uur onder de douche (druk in het ziekenhuis en ondeuidelijkheid of ik naar huis mocht).

Ik ben ook echt zo'n moeder geworden die helemaal geen make-up meer gebruikt. Ik zie er natuurlijk we altijd natuurlijk fantastisch uit :)

5. karin mv boas

6 dec 2007
    43
    0
    0
    nou topicopenster,dan durf ik jou nooit onder ogen te komen.ik maak me namelijk nooit op en gebruik ook geen creme :oops:
    dus in jou beleving zie ik er nooit uit.
    ik zie er op alle foto's net na de bevalling net als anders uit,maar dan in pyama.wel een nieuwe! :)

6. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Ik zag er waardeloos uit na de bevalling! En het is nog steeds niet alles. :oops: Make-up gebruik ik toch al nooit, maar vaak neem ik niet eens meer de moeite om mijn lenzen in te doen en ik loop thuis alleen maar in joggingbroeken. Maar geloof me, dat doe jij ook als je straks hechtingen hebt. ;) O ja, en het was er niet meer van gekomen om naar de kapper te gaan voor de bevalling, dus mijn haar zit voor geen meter en ik heb uitgroei. Maar mijn uiterlijk is nu echt wel het laatste waar ik van wakker zal liggen! Maarre, misschien is het een leuk idee als je tzt hier een kek fotootje plaatst van jezelf na de bevalling. ;)

7. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    ik leek ook wel een gotic hahaha
    ik had sóchtends wel wat mascara opgedaan enzo.
    (had toen wel wat lichte weeen)
    maar tja weet ik veel hoe lang het ging duren.
    en idd het intreseerd je niet echt op dat moment , maar als ik die film of foto's terug zie haha uhm ja laat maar......

8. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik heb twee maanden na de bevalling pas weer naar de mascara etc gegrepen. het kon me geen ruk schelen hoe ik er uit zag. maar goed ik heb donkere wimpers etc van mezelf

9. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    woehahahahahaa
    (loopy ligt rollend op de vloer van het lachen)

10. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) :) HUMOR, heerlijk geschreven! Haha ik ga snel de rest van de reacties lezen maar moest hier even op reageren...

K zal hier een kopietje van maken en ophangen tijdens mn bevalling ;) Dan vergeet ik in ieder geval niet wat belangrijk is :)

11. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Mmm nou ben benieuwd..over een tijdje zal ik het weten hoe ik ben, haha.

K loop nu al bijna altijd zonder make up dus denk er vast niet aan om dat mee te nemen (mocht ik in t ziekenhuis belanden) of op te gaan doen thuis.

Maar goed iedereen is anders..ik kan het wel begrijpen als je jezelf er lekkerder door voelt, maar om het te doen omdat je er toonbaar uit wilt zien voor het kraambezoek..ehm nee..dat snap ik niet.

Ze kijken maar naar hoe ik ben, en staat het ze niet aan? Pech gehad, kijken ze maar de andere kant op ;)

12. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik doe echt geen make-up op voor anderen, maar voor mijzelf.
    Dus als ik geen behoefte aan heb om mij op te maken na de bevalling en zelfs een week later nog niet, dan lekker niet toch?
    waar maak je je druk om zeg! Pff..

heb sowieso niet iedere dag make-up op, vind het echt de grootste onzin!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind dat je gewoon moet doen waar je je zelf lekker bij voelt en waar je 'puf' voor hebt. Stop het gewoon in je vluchtkoffer/tas, dan kan je het gebruiken wanneer je wilt.
    Ik moet zeggen dat ik best een gemakkelijke bevalling heb gehad, maar de eerste paar dagen heb ik er niet aan gedacht. Echt de 4e of 5e dag na mn bevalling ofzo, ik voelde me toch weer wat fitter, lekker weer thuis, heerlijk gedoucht weer mn kleren aan (lees huisbroek met leuk truitje) en toen heb ik er weer een mascara bij gepakt en een glosje op mn lippen gesmeerd! En ik voelde me ineens weer 'een hele dame' whaha! Maar een dag later had ik er weer geen 'puf' meer voor dus toen weer niet. Dus ik vrees dat ik er ook niet uitzag toen ik net bevallen was (incl. de dagen erna). Weet het wel zeker, met foto`s als bewijs :oops: :oops: .En nu nog steeds af en toe dat ik om 12 uur smiddags nog in mn pyama loop en nog niet gedoucht ben of mn haren heb gekamt. Gewoon schijt aan hoor! Dus gewoon doen waar je zelf aan toe bent, maar niet omdat je er anders misschien niet tip top uit ziet voor de visite! ;)

14. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Wat een opmerking zeg, er frisser uit zien.. :rolleyes:

Alsof je daarmee bezig bent als je al uren niet hebt geslapen en je juist een kindje hebt 'gekregen'. Ik kon mijn bed niet uit, zelfs niet om te plassen, laat staan om mij op te maken. De verpleegsters hebben mij in bed gewassen, maar daar stopte het ook.

Ik zag er inderdaad niet uit, spijtig van de foto's! :)

15. Bri

Bri Niet meer actief

En in déze reactie kan ik mij het beste vinden! Ik vermoed dat ik er behoorlijk verrot uit zal zien die eerste dag en er zijn maar weinig mensen die ik dan in mijn buurt verdraag. Misschien ook wel uit ijdelheid (ik wil niet dat iedereen mij zo ziet), maar ook uit zelfbescherming.

Iedereen die zich lekkerder voelt door wat makeup op het gezicht: vooral doen, als je daar de energie voor hebt. Maar ik denk dat ik het omdraai: pas als ik de energie heb om m'n uiterlijk een beeeeetje te verzorgen, mag de visite komen (naast de hiervoor genoemde aller- aller- allernaaste familie en één beste vriendin).

16. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Een half uur na de bevalling, vroeg ik om mijn borstel! Haren gekamt, netjes in een staart, douchen, deo op!
    Na 4 dagen stond ik mijn haar uitgebreid te fühnen voor de spiegel en weer heerlijk te tutten! Had 2 leuke huispakken gekocht, en probeerde er wat van te maken!

Niet voor een ander, nee voor mijzelf, ik voel me veel prettiger als ik wat make-up op heb en beetje leuke kleding aan heb! Ga toch echt geen kraambezoek ontvangen in me kloffie en make-up loos! hahahahahaha
    Maar zorgde wel dat het comfortabel bleef!

Ieder moet het voor zich weten, en ik kijk er ook niet raar vanop als ik op kraambezoek kom en iemand ziet er "minder goed verzorgt" uit! Boeie! Zolang het mij maar niet overkomt! hahahahahahaha

kus miek

17. Lin79

Lin79 Actief lid

25 aug 2006
    125
    0
    0
    Na de bevalling zag ik er ook echt niet uit. Ik had een bloeduitstorting in mijn oog, kleine bloeduitstortingkjes op mijn gezicht en volgens mijn man was ik net zo wit als het laken.haha Maar daar was ik helemaal niet mee bezig. Was helemaal verwonderd en in de wolken van onze dochter en het feit dat we nu een gezinnetje waren. De dagen er na heb ik heerlijk in de training broeken en t-shirt gelopen. :D

18. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Geweldig om te lezen...

Hier had ik ook echt geen moment aan make up gedacht na de bevalling hoor, maar als jij op dat moment jezelf daar prettig bij voelt en de puf er voor hebt... zeker doen!

(ik zeg: kom maar op met de foto's van hoe we er nu na de bevalling uit zagen hihi :) )

19. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :confused: :confused: Neee neeee, hihi straks durf ik niet meer :) :) ;)
    Nee hoor geintje! :)

20. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Die foto's ga ik echt niet plaatsen wahaha
    hield zoveel vocht vast en dan tijdens de bevalling ook nog 7 zakken vocht gehad ik leek wel een waterballon haha

Deel Deze Pagina