Hoe zag jij eruit na je bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Firstbaby, 25 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Lisette, heb jij geen make up op? Is me dus echt nog niet opgevallen he.... (dus tja... je ziet er dus erg goed uit zonder :D)

Hier had ik na de bevalling nog niet eens het idee dat ik bevallen was, was gewoon erg ziek.
    Maar als ik eerlijk ben, normaal voel ik me wel beter als ik me even heb opgemaakt (mascara, dagcreme), maar heb het na de bevalling toch wel 2 maanden uitgesteld (was toch alleen maar bezig met ziekenhuisbezoekjes aan Sam)

2. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    hahaha geweldig... je zult toch moeten hihi ;)

hihi ik zag er ook niet uit hoor hihi als ik nu de film en foto's terug bekijk dan denk ik ook: OH MY GOD... hihi

(hoewel het me toch best grappig lijkt om te zien dat we er allemaal niet op ons mooist uit zagen hihi)

(wil best als eerste jullie de schrik van je leven bezorgen hoor ;) )

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Haha inderdaad, k zal wel moeten :)
    Vind het ook niet erg...zie er nog niet tegenop.
    Heb al wel besloten dat ik nog wel ff paar nieuwe pyjama's ga halen, haha das een veel gelezen tip dus daar ga ik gebruik van maken. Liefst met knoopjes, ivm borstvoeding :D

4. Schijndelsvolk

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Schijndel
    ja een schone (nieuwe) pyjama is wel prettig hoor...
    Ik ben in een flannellen pyjama naar het ziekenhuis vertrokken (echt op mijn allermooist NOT) met mijn versleten badjas en roze sloffen... (niet dat je dat ook maar iets kan schelen op dat moment hihi) en man lief was vergeten (en ik ook hoor) om een nieuwe pyjama mee te nemen... dus inderdaad, zorg dat die ingepakt in je (vlucht) tas zit...

ben zelfs de volgende dag op mn slofjes weer naar huis gegaan (manlief dit keer vergeten mijn schoenen mee te nemen toen ie ons kwam halen, kleding had ik gelukkig wel mee genomen, maar die zwangerschapsbroek zit ook niet echt geweldig aan je lijf als je bevallen bent hihi)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je wil niet weten hoe ik nu 's nachts (en gedeeltelijk overdag) door het huis loop ;). Oke, zal het toch maar even schrijven:
    Ik heb pyjama's met knoopjes, maar na het voeden, deed ik die dus niet meer dicht. Nu doe ik ze sowieso niet meer dicht, heb 'm alleen aan vanwege de lange mouwen. En vanwege de spruw van Eva, maak ik mijn borsten na het voeden schoon en smeer creme erop en loop dan met ontblote borsten lekker door het huis, zodat de creme wat kan intrekken. Lekker belangrijk ;). Verder zie ik er wel verzorgd uit hoor (meestal).

6. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo,

Nou, ik had m'n cremes en make-up ed wel meegenomen naar het ziekenhuis, maar ik heb er geen seconde over nagedacht om die dingen te gebruiken.
    Ik was eerst zo bekaf van de bevalling en daarna meer bezig met onze kleine meid.
    Het kon me geen ene reet schelen hoe ik eruit zag, want ik voelde me ( en nog steeds...) het gelukkigste mens van de hele wereld.

Pas 6 dagen later op 1e kerstdag, heb ik mezelf eens goed bekeken in de spiegel, me leuk aangekleed en opgemaakt.

Ach, we praten nog weleens als jij bevallen bent.
    Geloof me, make-up is echt het laatste waar je aan denkt hoor!

Nou meid, fijne zwangerschap toegwenst verder!

Liefs Elly.

7. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Nou, hier dan een foto van mij nadat ik net bevallen was.
    Ik werd ingeleid 12 dagen overtijd aangezien ik vruchtwater te kort had.
    Ik heb 10.5 uur weeën gehad en was dolgelukkig dat ik geen weeën meer had haha
    Met me meissie (die inmiddels 6 is) waar ik zo trots op ben!
    Mooie foto he ;)

Nou, wie durft!

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Staat een foto in mn album hoe ik eruit zag na de bevalling, na bijna 2 uur lang persen

9. Schijndelsvolk

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Schijndel
    Dan kan ik natuurlijk niet achter blijven he... ;)

Dit ben ik tijdens mijn weeën...

10. Schijndelsvolk

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Schijndel
    en dit ben ik net na de bevalling... (zoals jullie zien ben ik nog niet eens gedoucht)

11. Ik denk dat het bij iedereen anders zal zijn, de 1 hecht er meer waarde aan als de ander.
    Bij mijn 1e bevalling stond ik een uur later al wel te douchen maar verder interesseerde t me ook niet...
    ben weer met natte haren in bed gaan liggen.
    Maak ik ben zowiezo niet een make-up popje....

Maar laat iedereen lekker doen waar ze behoefte aan hebben...... toch?

12. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    haha klinkt erg bekent bij april is het toch gelukt bv tegeven de 1ste 2 heb ik maar 5 en 8w bv gegeven bij april 4 maanden en ik betrapte me zelf er vaak op dat ik idd me knoopjes vergat dicht temaken vooral s'nachts :rolleyes:

13. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland

Ik was blij dat ik van die rugpijn af was en dat ik 100 min persen er op had zitten.. Maar ik vroeg wel: "Is mijn mascara niet uitgelopen?"
    Je kraamt veel onzin uit blijkbaar.

Maar TS, ik vind het heel raar dat je iets hebt aan te merken op het uiterlijk van pas bevallen vrouwen. In het dagelijks leven kom je toch ook wel mensen tegen waarvan je denkt: nou, zo zou ik het niet doen qua kleding of make-up?! En je er druk over maken zou ik zeker niet doen, krijg eerst maar eens een gezond kind en zorg ook direct voor je eigen gezondheid, dat is miljoenen keer belangrijker dan hoe je er uit ziet na de bevalling.

14. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik ben na mijn bevalling langer bezig geweest met het bijwerken van mijn makeup en het doen van mijn haar dan met het knuffelen van mijn snoezige, o-zo bijzondere pasgeboren baby.

First things first, nietwaar?

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Linda10280, Schijndelsvolk en Lintje, Respect hoor ;) ! Jullie durven! Mij niet gezien hoor :oops:

16. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik had van het lange persen ontzettend dikke opgezette ogen, ik had de keuze of gewassen te worden op bed of onder de douche..nou doe de laatste maar! Ben wel uurtje erna gaan douchen, lekker douchegel en beetje parfum opgedaan, leuke pyama enz, maar geen sec aan make-up gedacht :( Je ben net bevallen, lag daar niet voor een miss verkiezing in het ziekenhuis..nee ik ben normaal altijd netjes opgemaakt maar na de bevalling vond ik mijn baby toch veel belangrijker dan een getinte dagcreme en mascara.
    Ik zou het juist raar vinden als iemand net is bevallen, en je loop de zaal op en iemand zit helemaal opgemaakt met bluse en al op de wang in het kraambed :) :) :)

17. acire

acire Fanatiek lid

jaja en zo hebben mijn ouder, schoonouders, en vriend me gezien.
    ben daarna meteen het bed uitgerend om mn wallen bij gaan werken en mn haar te stylen. wat ik aanhad kon ook écht niet. zó 2007 :)

ik hield zo veel vocht vast en was ontzettend moe. geen cremetje kon daar tegenop.
    2 dagen na mn bevalling was ik al 15 kilo kwijt, dus mn gezicht is gelukkig weer bijgetrokken.
    nee ik was blij dat ik onder de douche werd neergezet en dat ik later op de wc komen kon. de dagen erna waren ook nog een heel gedoe en had dan ook echt geen zin om al die moeite te doen.
    ik kon sascha niet eens zelf in bad doen omdat ik niet lang staan of lopen kon. dag 3 is mn blaas leeg gehaald met een catheter omdat ik van de pijn niet plassen kon.
    na een weekje ben ik weer begonnen met mezelf verzorgen

18. Niet meer actief

Hahaha wel grappig dit. Ik had mijn make-up ook meegenomen naar het ziekenhuis, wist ik veel.

Toen mijn dochter geboren was ben ik wel zelf gaan douchen, echt lekker was dit! En toen snel weer terug naar bed om te knuffelen met mijn dochter. Ik zag er ook echt niet uit! Maar dat boeit je echt voor geen meter op dat moment!

Volgens mij heb ik me de hele kraamweek niet opgemaakt, heerlijk vond ik het!

19. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Ik snap TS wel hoor. Ze heeft het misschien niet helemaal lekker gebracht, maar sommige reacties hier...

In ieder geval, ik had geen fijne bevalling, en de eerste 2 dagen was ik blij met mijn douche en gekamde haartjes. Maar op dag 3 keek ik eens in de spiegel en dacht...daar doen we wat mee. Ik heb namelijk zonder mascara een bloten-billen-gezicht en daar hou ik niet van. Nu is mascara op doen voor de geoefende hand een kwestie van 1 minuut dus die tijd zal mijn dochter - die toch sliep - mij niet enorm gemist hebben.

Ik verwacht niet dat iedereen er in zijn kraambed tiptop bijloopt, maar voor sommige vrouwen lijkt het haast wel of ze met de nageboorte ook het hele vrouwzijn weggooien. Ik noem ze altijd van die typische basisschoolmoeders. Een mannenkapsel (want praktsich), geen make-up...kortom, het hoeft er allemaal niet appetijtelijk uit te zien.

Ik snap dat niet zo goed. Maar goed, ik hoop dat TS even aan de mascara denkt voor de eerste foto's, dan heeft ze dat ook weer gehad.

20. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) :)

Nou na het zien van de foto's durf ik nog steeds te bevallen hoor :) :) Zooooo dramatisch is het niet ;)

Hihi iedereen ziet er stralend uit zo met die pasgeboren kindjes! Heel erg mooie fotos's vol emotie! :thumup:

Deel Deze Pagina