Vroeg me even af wanneer jullie de plastic matrasbeschermer (dat grote folie achtige zeil) op jullie bed hebben gelegd. Ik hoorde namelijk van een kennisje dat je er ongelooflijk door gaat zweten en ik slaap op dit moment toch al zo slecht. Of hebben jullie andere creatieve oplossingen?
Ik heb een bedzeiltje voor kinderbedjes van de hema op me metras vast gespeld met veiligheidspelden... Dit heeft een molton boven laag dus wat minder zweterig. En aangezien maar 10% van de dames begint met spontaan breken van vliezen...en dan de kans dat je in bed ligt moet dit wel voldoende zijn...had ik bedacht. Als de vk je vliezen breken dan leggen ze wel dat grote zeil er onder
Ik vond het maar een drama dat grote zeil, heb het even geprobeerd, maar het ging voor geen meter, vies zweterig en onhandig ding. Ik heb gewoon zo'n ander ding onder mijn hoeslaken gedaan, zo'n onderlegger die ook in het kraampakket zat. En dat stuk plastic heb ik mooi bewaard en later gebruikt bij het schilderen als afdekzeil .
ik gebruik dat zeil ook niet meer, bij de eerste er nog braaf onder gelegd, maar deed geen oog dicht, het kraakt, zweet en ligt dus voor geen meter, nu zijn bij alle drie de vliezen niet uit zich zelf gebroken, dus ik vind het wel best
Vorige 2 x braaf dat zeil er onder gehad wat dus echt NIET op zn plek blijft liggen. In mijn ogen dus totaal nutteloos (ik ben nogal n woelwater...zeker met n dikke buik) want dan ligt hij toch niet op zn plek als hij halverwege de nacht nodig is en zo kan je als nog n nieuwe matras kopen Dus dit keer heb ik er een zeil onder liggen wat vroeger van mn zoontje was in geval van nachtelijke ongelukjes of spontaan ziek worden en moeten overgeven (zodra mn manneke ziek werdt moest hij ook meteen overgeven...dus dat was soms 3 x p nacht raak). Dit is van boven molton en van onder plastic. Kan eventueel uitgewassen worden en zweet bijna niet. EN het heeft elastiekjes die ik om de punten van mn matras kan doen zodat t ook onder mn gat blijft liggen! Bij allebei de vorige keren zijn mn vliezen gebroken door de vk halverwege de bevalling....maar je zal maar net zien dat t nu wel spontaan gebeurt.
Ik heb hem wel op mijn bed liggen. Met twee grote badlakens erover. Daardoor kan je je zweet van 's nachts toch een beetje kwijt. Ik moet zeggen dat het aardig blijft liggen.
Heb nu zelf op m'n matras eerst zo'n klein bevallingsmatrasje / vierkante onderlegger gelegd, daarop 2 badlakens en daar bovenop de gewone molton en dan het hoeslaken eromheen. Hou het hier voorlopig dan ook nog maar even bij.
het zweet idd behoorlijk, maar aangezien bij de eerste de bevalling begon met spontaan gebroken vliezen midden in de nacht en ze dat voor de 2e weer verwachten... heb ik heel trouw al vanaf 33 weken het zeiltje op het matras! (de 1e kwam <37wk)
IK heb hem er twee dagen geleden op gelegd maar wat n rot ding zeg, bah het kraakt en ik heb het gevoel dat ik alle kanten op glijd
Gisteren heb ik hem er op gelegd, op het matras, daaroverheen een molton en daaroverheen een gewoon hoeslaken. Maar wat een ramp, het zweet inderdaad vreselijk en kraakt ook nog. Ik ga er wel iets aan veranderen door of alleen het midden te bedekken of het risico voor lief te nemen, maar dit slaapt echt voor geen meter. Terwijl ik dit topic had gelezen en dacht dat zal wel meevallen, nou niet dus!
Wij slapen op een waterbed. Ik neem het risico wel zonder zeiltje. Ergste wat kan gebeuren is dat mn bovenste hoes in de wasmachine moet of vervangen. Daar kan ik wel mee leven.
Zo had ik het ook. Mijn vliezen braken 's ochtends vroeg in mijn slaap , ik zou het risico dus niet nemen om er niets onder te leggen. Volgens mij is er niets nat geworden, omdat ik ook meteen uit bed 'sprong' met een handdoek tussen mijn benen.
Ik heb bij ikea een Nattglim gekocht! Slaap er heerlijk op... het is een molton met aan de binnenkant een zeiltje verwerkt! Het is een molton voor glazen water die over het bed heen vallen! Het voordeel is dat hij er ook in 2 persoon te verkrijgen is!
Bij de hema hebben ze ook een speciale moltonhoes (iets van 15 euro, geloof ik). Die heb ik er vorig jaar opgelegd (na idd ook dat rotzeiltje geprobeerd te hebben) en die ligt er nog steeds op........ ook handig bij zweten 's nachts . Bij mij hebben ze trouwens bij ruim 9 cm de vliezen moeten breken en heb ik het dus eigenlijk niet nodig gehad. Maar het is wel een prettig gevoel dat je matras beschermd is.
ik heb bij de action voor 10euro een waterdichte matrsbeschermer gekocht. aan de bovenkant is het een molton en aan de onderkant plastic. daarover had ik mn gewone molton en daarover mn hoeslaken. geen last van gekraakt en toch de zekerheid. (zweette wel iets) en mijn vliezen zijn spontaan in bed gebroken dus ik was maar wat blij dat ik die hoes op mn bed had liggen. het zeil heb ik er na 2nachten zweten uitgehaald en toen ik dat wilde doen lag ie niet meer op de goede plek. als ik die alleen had laten liggen had ik een nieuwe matras kunnen kopen. die waterdichte matrasbeschermers kan je volgens mij ook gewoon bij de hema ofzo kopen, maar bij de action zijn ze maar 10euro voor een 2persoons. liefs doris
Heb zelf inmiddels het zeil sinds vorige week toch maar op m'n matras gelegd en ik moet zeggen. Slaapt helemaal niet vervelend. Eerst had ik die losse matjes erin gelegd, maar met het onhandige omdraaien in bed (gaat niet meer zo soepeltjes) verschoven die de hele tijd. Toen vorige week toch maar dat grote zeil over het hele matras gedaan. Daar overheen de molton en daaroverheen 2 grote badlakens zodat het gedeelte van mijn nek tot tenen niet zo 'zweterig' zou worden. Gaat prima, en scheelt je de aanschaf van aparte hoeslakens/moltons! Viel mij echt 100% mee. DAcht dat ik het bed uit zou gaan drijven maar merk er eigenlijk niks van!