Hoe zag jou "low budget" bruiloft eruit?

Discussie in 'De lounge' gestart door FB1984, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoe verging jullie dag?
    En wat waren de totale kosten...

Ik ben op zoek naar leuke ideeen voor een leuke dag!
    Voor mij en mijn toekomstige man 😀

2. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Hihi ik heb geen ervaring maar ik moest beetje lachen bij dit topic, ik keek precies vanavond naar het tv-programma 'extreme cheapskates' met daarin een zo goedkoop mogelijke bruiloft. Nou die vrouw sloeg helemaal door. Zo had ze een plastic bruidstaart geleend voor de show en iemand in de familie had zelf 'een taartje' gebakken. Ze vroeg alle gasten ook om zelf hun eten mee te brengen. Echt overdreven als je het mij vraagt.

Maar serieus goede tips waar je wellicht iets mee kunt:

- goedkope gemeente uitkiezen en een goedkope dag om te trouwen

- trouwjurk tweedehands of laten maken door een hobbyist

- boeket zelf maken (in ieder geval niet vermelden dat het om een trouwboeket gaat)

- make-up / haar laten doen door iemand in je omgeving, er is altijd wel een vriendin via via die dat kan of iemand kent. Anders zelf doen.

- voor het diner alleen echt dierbare gasten uitnodigen

- feestje thuis vieren

- uitnodigingen zelf maken / via kaartenwebsite

- fotograaf in vrienden-/familiekring zoeken

Succes en gefeliciteerd met jullie aanstaande huwelijk natuurlijk!

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Wij trouwen enkel voor de wet. Niet voor de kerk.
    Spaart ons kennelijk al een flinke duit.
    De gemeente hebben we helaas niet voor het kiezen. We hebben hier namelijk een huis gekocht (en in BE trouw je op de plek waar je woont).

Ik trouw niet in een trouwjurk (ik ben echt niet het trouwjurk-type). Wel in iets nieuws, maar dan wel iets dat ik daarna nog kan afdragen.
    Mijn partner trouwt waarschijnlijk ook niet in een kostuum.
    Ik trouw met hem om wie hij is, niet om zijn eventueel kostuum (ik heb hem in 8 jaar tijd nog nooit in kostuum gezien).

Ons feestje beperkt zich tot 35 à 40 man. Een barbecue in de namiddag zonder avondfeest. Wel een zaaltje gehuurd dat dit (betaalbaar) organiseert, want geen zin om alles zelf te doen.
    Maar qua nog meer kosten besparen kan je ook zelf alles aankopen, iemand uit je omgeving laten koken, iemand anders laten rondgaan met de drank, ... en het thuis organiseren.

Fotograaf is een vriendin van een tante. Mijn zus en moeder willen mijn haar en make-up persé doen.
    Bloemen vind ik overbodig.

Uitnodigingen gaat mijn moeder maken.

Voor mijn collega's geef ik nadien tijdens de middagpauze nog een drink (lees: paar flessen cava en wat makkelijke hapjes, want veel koken kan ik op 't werk toch niet). Zijn collega's gaan we hier thuis op een zondag es vragen voor een glas.

Wij geven liever geld uit aan bijvoorbeeld de huwelijksreis (2 weken richting Griekenland met ons tweetjes) en aan ringen, dan aan een duur feest.

4. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    ik heb de kaarten gemaakt via kaartje2go, foto's laten maken door vriendin, boeketje laten maken bij bloemist maar niet gezegd dat t trouwboeket was dus was maar 25 euro, jurk bij een turkse bruidszaak gekocht, superrrrrr mooie jurken!!! man heeft daar ook zijn pak gekocht. hij was inclusief overhemd stropdas en schoenen 250 euro kwijt. ik aan mijn jurk,hoepel, lingerie 700 euro. Schoenen waren 12 euro op de markt hahahaha..

eten heeft mijn familie gemaakt, soep salades, broodjes, sate, bami, nasi, gebakken aardappels. s avonds bitterballen, mini kaassoufle's, frikadellen enzo..

Wij hadden een zaaltje van 150 euro, zat een apart speelzaaltje bij voor kinderen en een mega keuken met frituurpannen, en van die warmhouddingen... Zelf alle drank en limonade gekocht, dat scheelt al een hoop.

nichtjes hebben de taart gemaakt. kleding voorr de bruidskinderen gehaald bij Suits you well - Welkom bij Suits You Well mooie kleding en betaalbaar!

Wij hadden een dj, die was 350 euro en filmde ook de hele avond.

We hebben een geweldige dag gehad en iedereen had het er maanden later nog over wat een topfeest t was.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij trouwen ook redelijk 'low budget'

Mijn jurk was 350 incl hoepel, spul voor m'n haar een kousenband
    Schoenen 20 euro bij de Schoenenreus
    Vriend heeft net een nieuw pak, aren een nieuwe stropdas
    Bruidskapsel doet een vriendin 15 euro
    Bruidsboeket een andere vriendin 40 euro
    Make up betaald m'n schoonmoeders
    Muziek, doet een vriend voor 100 euro
    Foto's een vriendin van mij. Schoonmoeder voor niks.

Feest is wel prijzig, 1300 euro maar dat is onbeperkt drinken en een aantal hapjes.
    Trouwen is ook duur, dit omdat wij op vrijdag willen trouwen..

Diner doen we in de tuin van mijn schoonouders, gewoon met soep en broodjes hamburger enzo.. Lekker simpel:)

6. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Wij zijn gratis in het gemeentehuis getrouwd.
    En daarna zijn we gaan brunchen met onze familie.
    En gezellig daarna nog na gezeten.
    In het weekend hebben we een tuinfeest gehouden voor vrienden.
    Mn jurk was een mooie gala jurkje van de catwalk.
    Heel erg low budget.
    En erg intiem en gezellig!

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij zijn ook low budget getrouwd.
    Sowieso op een gratis dag.
    Trouwjurk was een satijnen (positie)jurkje van mamalicious dat met kerst flink was afgeprijsd.
    Schoenen van mij gekocht bij Schoenenreus.
    Taarten heb ik zelf gemaakt.
    Kapsel deed een vriendin.
    Make up heb ik zelf gedaan.
    Boeket bloemen via een bevriende bloemist, die het uitgezochte boeket als gewoon boeket op haar webshop had staan. Kon prima door als trouwboeketje.
    Thuis deden we broodjes. De zachte broodjes kwamen gewoon van de AH vandaan. De harde broodjes bij de bakker gehaald.
    Alleen frisdrank geserveerd en koffie/thee.
    Foto's heeft schoonbroer gemaakt.
    Foto's bij ouders van schoonzus in de tuin gemaakt.
    'S avonds alleen met mijn man gaan uiteten.

Kleding/schoenen heeft voor ons samen hooguit € 100 gekost.
    Gebak € 25,00 +/-
    Drank € 30,00 +/-
    Bloemen € 20,00
    Haren/make up € 0,00
    Broodjes € 15,00 +/-
    Foto's € 0,00
    Uiteten € 60,00 +/-
    Bedankje voor getuigen en anderen die geholpen hebben € 7,50 p.p.
    Alleen de ringen waren duurder. Exacte prijs daarvan durf ik echt niet meer te zeggen.

8. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

#8 oudjaarsvlinder, 29 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 dec 2013
    wij zijn low budget getrouwd met alles er op en aan. het belangrijkste is heel veel vergelijken en zoeken. wij hadden zo'n 30 daggasten en 50 avondgasten.

- locatie was gratis, was een omgebouwde schuur tot kroeg.
    - trouwen betaald in buurgemeente, locatie was mooier en het scheelde ruim 200 euro.
    - jurk via een webshop €230 (bij diegene thuis gaan passen)
    - accesoires €150 inclusief schoenen en nephaar
    - pak in opheffings uitverkoop, totaal ong €200
    - 3 bruidsmeisjes, pettiskirt met een opgepimte hema shirt totaal zo'n 100 euro
    - uitnodigingen kaartje2go
    - decoratie zelf maken en action, xenos en euro winkeltjes, ik heb ook heel veel in duitsland kunnen scoren tijdens een vakantie.
    - taart door hobbybakster 130 euro
    - bedankjes: bellenblaas met zelf ontworpen en uitgeprtint thuis via het internet ong 90 stuks nog geen 25 euro
    - trouwvervoer een nieuwe bmw geleend
    - fotograaf ingehuurd voor 4 uur (shoot en plechtigheid) en 1 uur bewerken 340 euro.
    - catering alleen daggasten nog geen 13 euro pp buffet, vuile vaat , servies

9. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

#9 oudjaarsvlinder, 29 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 dec 2013
    vervolg bericht
    - kapster en make up niet op bezuinigd €200
    - dj was een neefje
    - feest drinken en hapjes zelf gekocht
    - bediening nichtje en aanhang
    - boeket weet ik niet hoe duur
    - trouwalbum als gastenboek gebruikt 2 euro bij boekrnvoordeel
    - vriendschap ringen €100

wij waren tussen 2500 en 3000 kwijt
    wij hadden voor iedereen die geholpen had ook een staatslot gekocht of een envelop met 20 euro gegeven.

10. knap

knap Niet meer actief

gratis getrouwd op een donderdag. in net pak haar zelf gedaan. in de vond in een bar een feestje gehad met fam. twee taarten en gratis surinaams eten svhoon familie. was net bevallen van zoon. alleen ringen gekocht . en cafe tje. totaal z.n 400 euro nu.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hadden ook een low budget bruiloft. Getrouwd toen ik 30 weken zwanger was en helaas geen budget voor een hele grote bruiloft. Kijk goed terug hoor op mijn bruiloft maar had er achteraf toch liever meer vriendinnen etc bij gehad.

-Jurk en pak kwamen bij otto.nl vandaan.Pak was prima.jurk viel tegen in het echt
    - Schoenen gewoon bij de schoenenzaak. 30 euro
    - Boeket heeft schoonmoeder geregeld via familie met bloemenzaak
    - Ringen 180 euro ( tweede halve prijs bij Lucardi)
    -Kapper 25.- ( eigen kapper gevraagd mijn haar op te steken )
    -Make up zelf gedaan.
    -Taart : 3 vlaaien bij Mulitvlaai
    Leuk op taartenplateau gezet
    - Uitnodigingen via vistaprint
    -Auto : Mochten we lenen bij dealer
    -Fotograaf 250 euro via marktplaats ( kwaliteit viel helaas tegen )
    - Bruiloft laten filmen door een vriend
    - Getrouwd op het gemeentehuis met onze gezinnen, oma's en beste vrienden
    - Daarna receptie in een grand cafe hier in het dorp. Deden sinds kort zaalverhuur wat nog van de grond moest komen dus betaalden alleen het eten en drinken. Geen zaalkosten
    - Receptie was van 15.00 tot 17.00 ( laatste gingen 17.30 weg )
    - Bedankjes :Glazen potjes bij xenos gevuld met snoepjes en een kaartje er aan.
    - Eten om 18.00 uur met alleen onze gezinnen. Hadden gedekte tafel met patat, brood, sate, salade etc. Niets luxe dus maar wel lekker
    20.00 uur zaten we weer thuis.
    Foto's heb ik later via foto.com in een album laten drukken.

Geloof dat we klaar waren voor 1400 euro.

12. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Hier getrouwd op maandagochtend, was dus gratis. Daarna waren 6 mensen bij. Op de weg terug naar huis langs de multivlaai geweest voor 2 vlaaien. Thuis koffie/thee en vlaai gedronken/gegeten. Daarna met z'n 8-en richting een natuurgebied waar nog 3 familieleden waren. Daar geluncht, een boottochtje en een huifkartocht gemaakt. Daarna weer naar huis gegaan en Chinees besteld.

Ik had een roze avond/feest jurk bij een boetiek gekocht, grijs wollen vestje wat ik nog in de kast had eroverheen, mijn man had nog een pak, overhemd in precies dezelfde kleur roze gevonden, stropdas met roze en grijs gekocht. Mijn schoenen kwamen bij dolcis vandaan.

Haar en make-up heb ik niet veel aan gedaan, beetje mascara op en een schuifje in m'n haar en klaar!

Ringen wilden wij wel mooie, hadden het geluk dat er een actie was, de herenring was gratis.

Een vriend maakte de foto's.

Totaal (incl ringen) maximaal €1000 uitgegeven.

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij zijn getrouwd voor iets van 2500 euro ofzo??

Jurk en pak hadden we gekregen
    Fotograaf 120 euro
    Haar en make up inclusief onze dochter 50 euro (gewoon bij onze eigen kapper)
    Bruidsboeket 50 euro
    Eten met 12 man in de zaal waar we ook feest gaven
    Feest voor 50 man inclusief hapjes broodjes en alle dranken 21,50 pp
    Dj 150 euro (geregeld via de zaal)
    Trouwen zelf 380 euro
    Ringen 110 euro
    Bruidsschoenen 20 euro

14. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Tot op zekere hoogte kun je het zo duur maken als je het zelf wilt. Waar wij op bespaart hebben; wij wisten al jaar van te voren, en halverwege dat Jay haar de juwelier en aktie, 2 ringen halen, 1 betalen. Heb gezien dat deze actie regelmatig bij verschillende juweliers loopt. Fotograaf was mijn oom, fotoboek zelf digitaal gemaakt bij de hema, auto geleend van broer van één van degetuigen, een range rover, taart heeft mijn broer gemaakt(niet helemaal representatief, hij doet dit voor dagelijks werk :p) jurk is gemaakt door vriendin van mijn moeder, zij heeft een eigen naaischool, maar hier in de omgeving haalt iedereen hart jurk in een outlet winkel, zit in abbekerk, moet je maar eens googlen. Schoenen kwamen van de Bristol. Pak in de aanbieding, kaart door bevriende drukker. Feest, bloemen en haar/makeup hebben we niet echt op bespaart, maar gewoon niet de duurste genomen , rond kijken loont!! Succes!

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Gemeente getrouwd...

Neef maakte foto's....vriend had fotocamera

Bloemstukken zelf gemaakt...

Positiejurk gekocht...90 euro.

Man pak gekocht 120 euro

Kindjes leuke jurkjes en schoentjes samen 60 euro per stuk

Eten allemaal zelf gemaakt Inc taart kosten geen idee

Feest bij ons thuis...

Eigen auto als trouwauto...

Make up zelf gedaan, haren van mijzelf niet kinderen wel

Ringen gewoon mooie ringen gekocht die we mooi vonden, geen trouwringen. Als je iets koopt met trouw ervoor ben je gelijk heeeeeel duur uit;)

Door dit allemaal zelf gedaan te hebben hebben wij het vrij goedkoop gehouden. Dit was geen must maar veel dingen wilde we graag zelf doen. Wat het nu precies gekost heeft geen idee....

Doe het vooral zoals jullie het willen ... ;)

16. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn broer heeft een lowbuget bruiloft gehad.
    wat het allemaal gekost heeft weet ik eigenlijk niet.
    Maar ik weet wel dat ales zo goedkoop mogelijk moest.
    Kaarten door een vriendin laten maken.
    foto's heeft een vriend gemaakt die overigens wel fotograaf is maar voor hun deed ie het voor een vriendenprijsje.
    ze had wel een echt trouwboeket en jurk. mijn broer had ook een trouwpak (door mn ouders gegeven).
    Verder had mijn andere broer een mooie luxe personen auto in een donkere kleur. Die is gebruikt als trouwauto. diezelfde broer heeft hun ook de hele dag gereden.
    Met een boeket op de motorkap ( gekregen van mij als huwelijkscadeau).
    Verder hadden ze een zaaltje gehuurd met een heel erg simpel buffet voor de daggasten.(max 14 man) Ze hadden geen bruidstaart maar losse gebakjes.
    Savonds na de kerkdienst gaven ze een hele simpele receptie. Totaal geen poespas. gebakjes bij de koffie, wat zoutjes en nootjes op tafel en dat was het.

Als ik 1 tip mag geven. Insvesteer wel in een fotograaf zodat je daar nog vaak naar terug kan kijken.

17. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze bruiloft zat tussen lowbudget en 'normaal' in. Waar je wel duidelijk op kan bezuinigen:

Koop het pak van je man in een gewone kledingzaak en niet in een bruidswinkel. Zelfde geldt voor jou jurk, of huur er eentje.
    Zoek een fotograaf die de bestanden alleen digitaal aanlevert zodat je zelf het boek kan maken.
    Kies voor een kleine groep daggasten.
    Neem geen bruidstaart, maar een andere lekkere taart.
    Geef, als het kas, een gezellig tuinfeest. Ik persoonlijk zou wel voor bediening/catering zorgen, ik zou niet willen dat jezelf of de gasten voor het drinken zouden moeten zorgen.
    Houd je hapjes lekker maar simpel.

18. Evientje

Evientje Niet meer actief

Niet getrouwd maar wel als ceremoniemeester geholpen bij een low budget bruiloft. Uiteindelijk met het bruidspaar in 7 weken alles geregeld.
    Kaartjes: via website zelf gemaakt.
    Borrel/eten: bij een klein eettentje
    Feest: in een café
    Taart: heb ik gemaakt voor een vriendenprijsje
    Foto's: neef bruid (heeft ook foto's gemaakt bij het begin van het feest)
    Versieringen: internet en xenos het ene is hier goedkoper het andere daar!
    Boekje daggasten: was een presentje bij de kaarten in de stijl van het kaartje!
    Bedankje getuigen: pennenset met gravure
    Auto: geleend
    Kleding: jurk gekregen (incl. Make-up en haar) pak gekocht voor een mooi prijsje.

We hadden als ceremoniemeesters een budget gekregen, daar hebben we ongeveer de helft van besteed door te googlen en prijzen te vergelijken. Bruidspaar was achteraf geschrokken dat we zo weinig besteed hadden, want hadden overal versieringen aangebracht, paar kleine grapjes uitgehaald in hun huis (wc-rol voor pas getrouwde mensen)

Wel hebben we als vrienden een wat uitgebreider vrijgezellenfeest gegeven en een wat groter cadeau!

Als je voor jezelf uit schrijft wat je allemaal wil op je bruiloft en wat juist niet, en dan kijkt wat je waar of met wie kan regelen, kom je een heel eind. En met de tips die eerder al aangegeven zijn kom je ook best ver. Voor leuke foto's van de dag en een evt feest, een account in de weddingapp aanmaken zodat de gasten zelf foto's kunnen maken en op de app kunnen zetten.

19. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Tips van onze bruiloft:

* jurk was geen officiele trouwjurk (niet wit), maar wel heel mooi. Scheelt toch 75%.
    * vriend van ons gevraagd om eten te maken ipv een officiele cateraar te huren
    * feest gegeven in kantine van een zwembad. De ruimte zelf heel mooi gemaakt met (papieren) tafelkleden, kaarsjes en bloemen
    * geen bruidsboeket

20. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    gratis getrouwd, op de fiets naar het gemeentehuis, geen speciale kleding. Daarna koffie en gebakje in het plaatselijke grandcafe met de getuigen (ouders). Daarna met zn tweeen in een hotel aan de kust geslapen. Heerlijk
    Paar weken later hebben wij voor naaste familie een bbq gegeven, voor het vlees ed hadden we een catering bedrijf geregeld ( via vakantie veilingen) koste ons rond de 200 euro voor 20 man.

Deel Deze Pagina