Ik wordt er zo moe van. Iedere dag alles 300x herhalen. Hebben jullie dat ook? ..... Je zou je bord in de keuken zetten..... ..... Je shirt zit nogsteeds achterste voren..... ..... Je jas hoort aan het haakje he.... ..... Schoenen opruimen....... ..... etc...... Maar ook bijvoorbeeld, lege pakjes boter in de koelkast terugvinden, of een leeg pak melk. Ja hij weet best dat in de vuilnisbak hoort, maar daar dacht ie dan even niet aan. Of spullen van school meenemen, ik wil niet weten hoeveel broodtrommels en schoolbekers of gymschoenen er al niet kwijtgeraakt zijn. Toppunt van vandaag: Ik hielp met zn kamer opruimen, en zei dat hij een vieze sok bij de was moest doen. Kom ik een half uur later in de keuken, ligt het bij de afwas. Ik heb even tot 10 moeten tellen.
hihihi begrijp je wel, maar hoort erbij. mischien kan je beter op de positieve dingen heel vrolijk reageren en wat je doet wel herhalen wat hij moet doen. of mischien een soort van takenbord maken met stickertjes en als die er dan 10 heeft een kleine beloning.
Ja herkenbaar. Als hun hoofd niet vast zat op de romp zouden ze die ook nog vergeten. De mijne doet vaak zo als hij iets aan het doen is wat echt veel leuker is dan naar mama luisteren. Bijvoorbeeld hij zit achter de computer en wil zo snel mogelijk weer achter die computer. De enige oplossing is dat ik zeg dat dat ding uit moet en eerst alle klusjes gedaan moeten worden die ik van hem vraag. Met veel gemopper bombarie en uit kijken dat ik niet in een macht strijd met hem terecht kom. En niet te veel mopperen en heel veel tellen tot 1000. Soms lastig maar het belangrijkste is dat het klusje gedaan word en niet te veel klusjes achter elkaar het liefst klusje per klusje anders is het te onoverzichtelijk voor mijn kind dan haha. Succes ermee.
Ja, ik ben heel vrolijk hoor. Maar toch blijft het elke dag terugkomen. Hij is 8, dus weet best wat wel en niet moet. Ik heb het idee dat zijn korte termijn geheugen gewoon niet helemaal lekker is, of dat hij gewoon zo dromerig is dat hij alles vergeet. Of het hoort er gewoon bij maar ik kan er niet zo goed aan wennen. En stickers plakken... Er zijn er al honderden zo niet duizenden geplakt.
Ja, dat zo snel mogelijk verder willen gaan dat herken ik wel. Maar dat is niet het probleem, volgens mij vergeet hij het gewoon echt. Als ik hem dan herinner is het ook zo van 'ohhjaa, sorry mam was het even vergeten.....'