Zaterdag een echo met 2 mooie vruchtzakjes met eierdooiers (zeg ik dat goed?) 5+2 en 5+1 gemeten. Vandaag (5 dagen later) een vruchtzakje van 5+5 (dit is precies op termijn van gemeten eisprong). En een 2 vruchtzak die hier als banaan / halve maan / tegenaan lag. Beide een eierdooier, beide een vruchtje maar de echoscopist vond het er niet uitzien als een vruchtje en bestempelde het maantje als een vanashing twin. Het grijze vruchtje wat we zagen in beide zakjes, werd niet gemeten en in het maantje werd het grijze vruchtje afgedaan als een bloedpropje. Beide echo's zijn uitwendig gemaakt. Bij de eerste echo moest ze flink duwen voordat ze baby B zag, baby B vervormde regelmatig, hij lag wat dieper. Uiteindelijk bleek baby B een ronde vruchtzak te hebben. Vandaag duwde ze niet en bestempelde ze het al snel als een afbrekende baby B. Ik heb morgen een (hopelijk wel inwendige) echo bij de gyn. Iemand die ook een half maantje had waarbij het goed kwam? Of een vanishing twin dat er ook zo uitzag? Google me suf.