oh en trouwens, ik had ook de hele tijd zoiets van, gut hoe moet ik hem vasthouden, mag ik hem wel neerleggen, moet ik er de hele tijd mee rondsjouwen? hahaha stom eigenlijk.
qua prijs ligt het er echt wanneer je trouwt, dus welk jaargetijde en welke bloemen je wilt. als je hoogzomer met amaryllissen wilt trouwen wordt het erg lastig, als de bloemist al aan amaryllissen kan komen dan, dan zijn ze ook nog erg prijzig bv. ook de weken voor pasen, moederdag en kerst stijgen de inkoopprijzen dus ook automatisch de verkoopprijs. wat ook voor prijsverschil zorgt is de tijd die de bloemist erin steekt. als de bloemist een half uur met je aan het bespreken is wat je wilt, en het is een bewerkelijk boeket kan het zijn dat hij deze tijd doorberekend in de prijs. geef je van te voren al aan dat je 5 calla's met lint gebonden wilt hebben, dan weet je al dat je niet veel kwijt bent. persoonlijk zou ik niet smorgens naar de bloemist gaan en zeggen doe maar een boeketje. bruidsboeketten worden toch op een bepaalde manier gebonden of gestoken, zodanig dat ze mooi uitkomen op de foto en fijn dragen. ik zou ook niet zelf aan de gang gaan met corsages, en al zeker niet met autostukken. moet ik er wel bijzeggen dat ik lang ineen bloemenwinkel heb gewerkt en het verschil goed zie. dus ik ben bevooroordeeld zeg maar, iedereen moet natuurlijk doen wat hij of zij wilt!! veel succes met uitzoeken, mocht je het boeket gaan bespreken, neem een stukje van je jurk mee, of het liefst een foto van je jurk met je evt kapsel. dan kan het mooi elkaar afgestemd worden, ook is het dan weer mooi om de kleur van de stropdas/strik van de man in je bloemen terug te laten komen, dan krijg je een mooi geheel en dat staat super op de foto's. veel succes, sorry voor het lange verhaal, joyce
volgens mij viel het bij deze wel mee... Maar ik hoefde hem niet te dragen... De mijne was wel iets kleiner met lely's die zijn ook niet zo zwaar...
Klikkerdeklik Mijn man en ik op onze trouwdag, met trouwboeket. Wij trouwden in 't zwart met rood, zoals je kunt zien, en dus waren de bloemen rood.
Als je gefotografeerd wordt is dat helder: boeket altijd van je af, richting fotograaf draaien (dus niet met de stengeltjes naar beneden, ja, of 't moeten uitzonderlijk mooie stengels zijn...)
zie mijn avatar!!! Ben trouwens ook in december getrouwd. Geen idee hoeveel het boeket kostte, had zo'n heel pakket, dus hoefde alleen maar door te geven wat ik wilde. trouwde in het rood en wilde rode rozen en gipskruid, omdat mijn moeder dit ook in haar trouwboeket had
offtopic; Wat is dat duur allemaal!! Mijn moeder maakt dat soort trouwboeketjes wel eens, maar die is er echt niet meer dan 20 euro voor kwijt hoor en dan zijn ze minstens zo mooi!
View attachment 26502 Helemaal zelf in elkaar gezet. Roosjes, callas, grote bladeren en lint gekocht bij tuinland voor bij elkaar nog geen 10 euro.
Ben ik het helemaal mee eens.Het is echt niet zo dat als je zegt dat je gaat trouwen de bloemen ineens 50,- duurder zijn.Het is soms dat je met alles bij elkaar 2 uur nodig hebt om het boeket te maken(als het heel bewerkelijk is) en als je echt bepaalde bloemen wil moet de inkoper die kopen op de veiling koste wat kost omdat dat zo is afgesproken met jou.Die neemt op de veiling klok dan geen risico en wacht niet de godkoopste prijs af want de kand dat ze dan weg zijn is ewrg groot.Daardoor zijn soms de bloemen voor bruidswek wat duurder als dat je ze gewoon op de dag zelf in de winkel koopt. Ik heb wat leuke foto`s van boeketten die ik ooit gemaakt heb
deze dame had een grote brandwond op haar arm en een mouwloze Jurk ik heb toen een arm corsage ipv een boeket gemaakt waardoor deze niet meer zo opviel.hier op de foto zit hij nog een beetje raar maar hij sloot heel mooi aan op de arm.
mijn zus gaat in sept trouwen, ze krijgt het boeket van me cadeau en ik denk dat ze deze krijgt van mij.Echt wat voor haar.Alleen weet ik de kleur nog niet.
Ik moet eerst nog gevraagd worden voor ik aan het boeket kan denken haha *Vriendlief vindt dat hij mij moet vragen dus ik mag het niet doen haha* Echt mooie boeketten zitten erbij maar sommige zijn wel erg duur.