Iemand hier verstand van rechtzaken?

Discussie in 'De lounge' gestart door LoveXx, 13 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Ik ben al op internet aan het zoeken geweest, maar kan er niks over vinden...
    Ik vraag me af of "slachtoffers" anoniem blijven in een rechtzaak? Weet iemand dit?

Ik ben 10 jaar geleden, toen ik 16 was, slachtoffer geweest van zinloos geweld.
    Door een persoon die hier in de stad wel bekend is als "aso". Diegene spoort niet en
    is gek in zn kop.
    Er kwam snel politie bij, ik moest een verklaring afleggen en diegene was binnen 15 minuten opgepakt.
    Er is een rechtzaak en alles geweest, maar heb daar verder niks mee te maken gehad. Kreeg alleen af en toe een brief hoe het ervoor stond. Maar daar hadden mn ouders meer belang bij, dus weet dat verder niet echt.
    Nu vraag ik me dus af of mijn naam ook wordt gebruikt tijdens zo'n rechtzaak..
    Met social media en alles kan ik zo worden opgezocht natuurlijk..
    Kom diegene de laatste tijd vaak tegen en ik wordt vuil aangekeken.
    Nu ik een kind heb en weer zwanger ben, krijg ik daar de kriebels van.

(Tijdens de geweldpleging was diegene zwaar onder invloed dus daar zou diegene me niet van herkennen.)

Haha, lang verhaal geworden, maar ben er erg benieuwd naar!

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Als slachtoffer ben je geen procespartij, maar wordt je naam wel genoemd, als je niet anoniem aangifte hebt gedaan. De meeste mensen hebben dat niet dus in de regel wordt het wel genoemd. Echter de pers (indien aanwezig) zal je naam niet noemen in de krant/twitter, maar verwijzen naar het slachtoffer. Ook als een uitspraak wordt gepubliceerd op bv. Rechtspraak nl. Zal daar nooit je naam in worden genoemd.

Heb je hier iets aan?

Edit, ik lees je stuk nog eens, en als je dus niet anoniem aangifte hebt gedaan krijgt de verdachte wel degelijk jouw aangifte te zien, dus zijn jouw gegevens zeer waarschijnlijk wel bekend, bij hem dan.

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Het hele strafdossier inclusief jouw aangifte, komt in handen van de advocaat van de verdachte dus ja....de gegevens zijn bekend.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Sowieso zou ik je sociale media afschermen. Dan kan iedereen alleen je profielfoto en omslagfoto zien.

Deel Deze Pagina