Hoe zag jullie trouwdag eruit?

Discussie in 'De lounge' gestart door miss84, 13 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Avond voor trouwen: bruidegom haalt trouwauto op (was maar goed ook want ze hadden niet de goede klaargezet ;) Scheelt weer stress op de dag zelf).

DE dag:
    7.30 uur - ontbijten
    8.30 uur - Bruid bij kapper
    9.00 uur - Bruidegom boeket ophalen en daarna door naar zijn ouders om om te kleden
    10.30 uur - bruid klaar bij kapper > naar ouderlijk huis en jurk aandoen.

11.00 uur - Bruidegom haalt bruid op
    11.15 uur - Foto's maken (ook met ouders e.d.)
    12.30 uur - lunch
    13.30 uur - Bruidspaar richting eigen huis met fotograaf
    Thuis hebben we nog wat foto's genomen en een kopje thee gehad. Ook nog even naar de wc gegaan (toch lastig met een jurk).

15.15 uur - bruidspaar richting kerk (was vlakbij, haast op loopafstand)
    15.30 uur begin ceremonie

17.00 uur - bij restaurant > bruidstaart en bubbels (daarna nog groepsfoto's gemaakt).
    18.30 uur - 19.00 uur inloop gasten
    19.00 uur - buffet geopend! (voor alle gasten, buffet was zeg maar onze receptie en feest ineen. Eten bleef de hele avond staan en we hadden nog een toetjesbuffet).
    Rond 23.00 uur was het voor ons klaar en zijn we lekker naar huis gegaan. Iedereen vond het supergezellig en voor ons was het een geslaagde dag.

Tip:
    Kijk vooral goed hoe je uitkomt met je activiteiten en plan realistisch. Zo wilden wij eerst om 14.30 uur trouwen maar dat kwam toch niet lekker uit, dan hadden we tussen de bruidstaart en het buffet een te lange tijd zitten.

Was laatst ook op een bruiloft van goede vrienden van ons. Daar hadden ze bedacht dat om 11.00 uur de ceremonie begon. Daarna wilden ze nog groepsfoto's maken en daarna om 13.30 uur naar het restaurant voor een lunch/high tea. Leuk bedacht, alleen waren we dus om 12.30 uur al klaar met alles. Een heel uur moeten wachten is ook niet leuk.

Foto's maken VOOR de ceremonie vind ik zelf een aanrader. Dat duurt gauw een uur tot anderhalf uur (ook afhankelijk van wat je wil en of er reistijd bij zit). Wat moeten je gasten ondertussen doen?

Bij mij liep het bij de kapper al uit (diegene die mijn make-up deed had een foutje gemaakt) en ik was blij dat we voor de foto's heel ruim gepland hadden. Gasten zagen we pas bij de ceremonie dus daar geen problemen.
    Uiteindelijk hadden we dus ook de tijd om thuis nog even rustig met een kopje thee te zitten en kon ik op mijn gemakje nog even naar de wc voordat we vertrokken voor de ceremonie.

@ts
    Mensen uitnodigen voor 2 onderdelen waar een paar uur tussen zit vind ik ook een beetje raar. Waarom haal je het eten niet iets naar voren en daarna receptie/feest? Ontvang je eerst de gasten met een drankje en dan snijden jullie bijvoorbeeld de taart aan. Daarna doen jullie de openingsdans (of wat je dan ook maar wil) en gaat het feest los.
    Plan eventueel nog wat leuks tussen het diner en feest voor je daggasten als je het te snel op elkaar vindt.

2. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Bij ons, in het kort:

- 's ochtends haar en make-up laten doen en jurk aandoen.
    - daggasten begonnen daarna binnen te stromen, koffie en broodjes
    - man komt mij ophalen, daggasten volgen ons naar stadhuis
    - ceremonie (15:15 uur)
    - fotoshoot, gasten gaan vast naar feestlocatie waar champagne en gebakje staan te wachten
    - als wij terug zijn, starten met diner
    - avondfeest met daggasten en avondgasten (taart aansnijden, openingsdans, en daarna lekker alles op z'n beloop gelaten)

Wij hadden geen receptie, wij vonden het veel leuker om 's avonds gewoon iedereen uit te nodigen die wij erbij wilden hebben. Bij ons liep alles trouwens behoorlijk uit ivm onverwachte pech (gasten zaten 45 min vast in de lift ;)) en een te strakke planning. Hierdoor hebben we maar een hele korte fotoshoot gehad en hebben we ons 's middags erg moeten haasten. Ik zou dus zeker niet te strak plannen (zoals ik had gedaan;))!

3. carriebradshaw

carriebradshaw Actief lid

1 jul 2014
    147
    0
    0
    Copywriter
    Vlaams-Brabant
    Trouwen op de gemeente, eten met de familie, foto's nemen op de luchthaven, receptie, eten met alle gasten, avondfeest. Receptie was eerder een aperitief voor het eten, want waren geen mensen die alleen voor de receptie kwamen. Iedereen op het aperitief bleef dus ook eten. Een beperkt aantal mensen kwam dan voor het dessert en dansfeest. Ons idee: als we je niet goed genoeg kennen voor ons avondfeest, kennen we je niet genoeg om je te willen betrekken bij ons trouwfeest.

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Vorige maand getrouwd. Alleen voor de wet.

9.00: Haar en make-up bij mij thuis (door mijn moeder)
    10.15: Naar stadhuis
    10.45: Trouw op 't stadhuis
    11.00: Met iedereen die op 't stadhuis was naar een cafeetje in 't stad voor een drankje
    13.00: Foto's in 't stad en terug richting auto
    13.30: Uitgehongerd onderweg stoppen voor een broodje
    14.00: Thuis effe nog een paar dingen oppikken
    14.15: Met mijn moeder mee naar mijn ouders thuis (feest was bij hen in de buurt)
    15.00: Aankomen bij mijn ouders
    16.00: Nog effe snel mijn haar en make-up bijwerken
    16.30: Naar de feestzaal
    17.00: Gasten verwelkomen - receptie met hapjes
    +/- 18.30: Barbecue
    +/- 21.00: Dessert
    +/- 22.00: Kampvuur aansteken
    +/- 23.30: Iedereen stilaan naar huis - wij nog wat opruimen en spullen bij elkaar zoeken
    0.00: Taxi gebeld voor ons
    0.45: Wij terug thuis

Onze fotoshoot was op zich niet heel lang, maar onze fotografe was een vriendin van familie en heeft heel de dag door foto's getrokken. Iedereen was voor "alles" uitgenodigd, maar de meesten kwamen enkel naar 't avondgedeelte. Voor de barbecue moesten ze bevestigen, voor 't stadhuis niet. Als daar ineens 50 man had gestaan, so be it (we hadden er uiteindelijk 20) ...
    Voor 't avondfeest waren we met ongeveer 55 personen.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben geen receptie gedaan, wilden inderdaad niemand 'wegsturen' voor het eten en dan weer terug laten komen voor een feest. Iedereen die erbij was, was voor de hele dag uitgenodigd.

14.00 uur aanwezig op locatie voor hapje, drankje
    15.00 uur ceremonie
    15.30 uur champagne met hapjes
    16.30 uur taart aansnijden
    18.00 uur aan tafel voor het eten
    20.00 uur begonnen vrienden van ons met zingen en ging langzaamaan iedereen de dansvloer op
    23.00 uur gingen wij weg (naar een hotel) en mocht iedereen nog een drankje doen en dan naar huis

We hadden dus geen echt feest maar omdat onze vrienden zo goed zijn met muziek/zang is het wel een feestje geworden! Ook hadden we dus alle activiteiten op 1 locatie.

6. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een ideeën krijg ik zo:) leuk om te lezen!

7. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    even denken, we zijn volgende maand 10 jaar getrouwd voor de wet (voor de kerk was op een andere dag)

8u: was de kapster er, make up deed ik zelf (was niet veel, heb ik anders ook niet).
    enkel man en mijn ouders waren bij ons thuis, manlief zijn ouders brachten enkel het bruidsboeket langs om nadien zijn grootouders naar het stadhuis te brengen omdat die slecht teer been waren.
    mijn ouders brachten mijn man en mij naar het stadhuis.
    met de grootouders, ouders en broers (met hun lief, wij waren de eersten die trouwden) en mijn getuige hadden we om 11.30u afgesproken aan het stadhuis
    11.45u zouden we trouwen maar dat werd 12.15u omdat er een koppel voor ons te laat was
    13u: na het wettelijk huwelijk zijn we naar de feestzaal gegaan
    daar hadden we afgesproken met de rest van de familie (neven , nichten en hun kinderen)
    die familie kon een drankje drinken terwijl ze op ons wachtten
    nadien in de zaal een drankje vooraleer we aan de aperitief gingen
    we hebben ons menu opgegeten en daarna kwamen de optredens van familieleden die zongen of een opdracht voor ons hadden
    tussendoor werd er door de kinderen op de dansvloer gespeeld (we hebben niet gedanst, ik doe dit nooit en zag niet in waarom ik het dan wel opeens zou moeten doen)
    tegen 16.30u hebben we de taart aangesneden en gegeten met koffie of een ander drankje.
    20u waren we weer thuis.
    ze spreken er nu nog van waar we gefeest hebben en in de familie ook want alles was heel erg losjes zonder draaiboek en de kleine kinderen konden mee feesten
    dat vonden ze ook leuk dat ze voor een keer hun kids mee konden nemen naar een huwelijk en geen oppas moesten regelen
    de meeste familie woonde op een uurtje rijden van bij ons

al met al een heel gezellige en fijne rustige dag
    als we het opnieuw moesten doen zouden we het net zo doen

8. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Wij hadden alleen maar dag gasten maar onze dag zag er als volgt uit

Kapper
    Jurk
    Make-up
    Eerste gasten kwamen
    Arne kwam me ophalen
    naar gemeentehuis om te trouwen
    trouwen
    Groepsfoto
    reportage
    receptie voor paar mensen met koffie en gebak
    eten
    feest.

9. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ik ben vorige maand getrouwd. :)

Rond 08:00 kwam een vriendin mijn haren en make-up doen en heeft mijn man de bloemen opgehaald.
    Om 11:00 kwamen onze ouders, broer en zus naar ons huis om gezamelijk naar het stadhuis te rijden. Vervolgens trouwde we om 11:30. Daarna zijn we naar een mooie locatie gegaan om de trouwfoto's te maken.
    Rond 15:00 waren we op onze feestlocatie om de laatste puntjes op de i te zetten, en vanaf 17:00 begon ons feest voor familie en vrienden. Tot 00:00 en toen naar een hotel. :D

Het was redelijk simpel, maar wij (en onze gasten) hebben waanzinnig genoten!

10. aora

aora Actief lid

6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Wij zijn alleen voor de wet getrouwd en hebben het hele feest op 1 locatie gehouden. Alle gasten (125) zijn voor het hele feest uitgenodigd.

12.15 foto's met directe familie (ouders/broers+aanhang)
    13.15 bruidsreportage
    14.30 aankomst gasten
    15.00 trouwen
    16.30 receptie
    18.00 groot luxe buffet met entertainment
    22.00 einde feestdag

De fotograaf heeft tot het einde van de receptie foto's gemaakt. Daarna hebben wij familieleden gevraagd om het feest vast te leggen.

Wij hebben de bruidsnacht op de locatie doorgebracht. Directe familie bleef daar ook slapen

volgende dag om 9.30 uitgebreid ontbijt met familie.

11. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Eerst in de ochtend naar de kapper en make up om 9.00 uur.
    Foto's maken na het middag eten. Dan trouwen om 15:30 uur.
    Daarna naar de locatie, toasten en bruidstaart. Daarna eten om 18:30, walking diner wat ongeveer 3 uur duurt. Daarna nog gezellig wat drinken. Geen feest ! Kijken wel hoe laat het afgelopen is.
    Wij eten gewoon saampjes tussen de middag, wij gaan wel apart aankleden, ik blijf thuis en hij gaat naar zijn moeder en dan komt hij daarna mij 'ophalen' Daarna zijn we dus met zijn 2e geloof ik totdat we foto's gaan maken. Vind het wel prettig ! Niet zo'n drukte in huis, ben dan toch al stik zenuwachtig denk ik.

12. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben zo bang dat ik iets vergeet he. Heb hele lijsten gemaakt voor mezelf met dingen die ik moet regelen/uitkiezen.
    Maar toch ben ik echt heel erg bang....
    Dus ik hoop maar dat ik echt alles heb!

13. Logan

Logan Niet meer actief

Precieze tijden weet ik niet meer, maar wij trouwen om drie uur. Ik sliep bij mijn moeder thuis en mijn man kwam mij daar ophalen. Alle daggasten stonden daar in de voortuin :)
    Na het trouwen zijn wij foto's gaan maken en de daggasten eten. Wij kwamen later om even snel een hap naar binnen te werken en daarna taart aansnijden en kado's van de daggasten. Daarna door de feest locatie, van acht tot half een.

Deel Deze Pagina