hoe zal ik dit aanpakken? (zindelijkheid)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door miis, 17 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik heb het ook een paar keer geprobeerd bij mijn dochter, maar zonder echt resultaat. Af en toe een plasje op het potje maar verder niks. Vlak na haar 3e verjaardag gaf ze het opeens zelf aan en was ze van de de een op de andere dag plaszindelijk, poepen is soms nog een beetje lastig.

Ik zou dus gewoon wachten tot hij het zelf aangeeft. Tegenwoordig zijn de meeste kindjes pas zindelijk tussen de 2,5 en 3 jaar.

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Dan leg mij maar eens uit hoe dat moet! Hier geen groot succes en een groter drama dan weet ik wat allemaal. Zes dagen verder ben ik gestopt omdat de buuv kwam klagen over lekkage (geintje)!.

Dus zeg mij hoe jij denkt dat het wel werkt en ik ga het proberen ...

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    zindelijk maken is kinderspel (ff zoekfunctie gebruiken) en het werkt prima. Alleen moet je het niet doen als je kind twee weken later geopereerd dan wordt het lastig..

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    prima toch als jij je daar goed bij voelt? wij doen het anders, scheelt ook dat het voor onze dochter medisch gezien ook beter is om haar snel zindelijk te krijgen..

5. marilouise

marilouise Niet meer actief

Dan is het toch een ander verhaal?

Ik ben toevallig laatst bij de huisarts geweest met ons zoontje hij had last van zijn piemeltje. Uiteindelijk bleek dat zijn voorhuid eigenlijk al helemaal los was en dat kriebelde, nou ja oke best weten wat ook weer (weer voor l*l naar de huisarts geweest) Toen zei hij van is die eigenlijk al bezig met zindelijk worden ik zo nee het potje staat in de kamer hij gaat bij iedereen mee naar de wc maar zelf ho maar. Toen zei hij ook van niet pushen. Op een bepaald moment gaat die erop zitten en plast die en van daaruit kan je heel makkelijk verder gaan op dat moment is die er zelf klaar voor. Nou dat moment was vorige week. Ieder plasje doet die op het potje het weekend 2 ongelukjes gehad in het koude water van het zwembadje verder alles op het potje.
    De huisarts zei toen zelf ook het is bewezen dat kindjes die je pusht vaak een terugslag krijgen of moeilijker voor de nachten zindelijk te krijgen zijn ik heb er ook info over opgezocht. Maar dat doet niet ter zake medisch is al heel anders.

Jullie vinden het belangrijk dat zij snel zindelijk was al dan niet medisch gezien. Wij vinden het belangrijk dat die eraan toe is.
    Ook al dan niet medisch noodzakelijk en dan is het misschien niet voor hem maar voor mij. ;)

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    maar ik ga niemand pushen...staat ook nergens...stimuleren is een ander verhaal vind ik...en als ie het niet wilt..nou dan niet..i dont care

voorlopig wilt ie elke dag zn luier uit...dus ik ga dat potje zo kopen

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    pushen wil ik het niet noemen eigenlijk, meer extra stimuleren. Daarom heb ik het boekje zindelijk maken is kinderspel aangeschaft en gelezen, daarna gewoon begonnen met de gedachte ik zie wel waar het schip strand en ze pikte het snel op. De kinderarts vond het ook een prima methode die geen druk legt op de kindjes. Pas toen ze 5 keer per dag op het potje ging zitten uit zichzelf, heb ik de luier uitgelaten en totaal geen ongelukjes gehad..

Helaas kwam er een operatie tussendoor en nog een ziekenhuisopname (waar drie keer geprobeerd is een katheter te plaatsen) waardoor ze een terugval kreeg en helemaal in paniek raakte bij het zien van de wc. Maar sinds 3 dagen gaat ze weer zelf naar de wc.

8. marilouise

Dan is het toch goed. Ik zie het bij mijn nichtje een mega cadeau in de kamer en de hele dag werd ze op het potje gezet. anders krijg je je cadeau niet en die stond weer naast het bed. Dat is in mijn ogen echt pushen. Wij hebben onze zoon altijd gestimuleerd. Hij mag mee mocht op de wc soms wel 20 keer per dag. net wat die wil zetten het potje naast het toilet in de badkamer. Nog wel grappig ook!

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Dat is wel heel erg! Zo'n kind krijgt toch gewoon een trauma...

10. marilouise

Klopt, maar als je vindt dat je kind alles snel moet kunnen dan doe je dat schijnbaar? Laat ik het zo zeggen, het is meer jaloezie! stel je voor dat onze zoon eerder is;) Nou boeien als die 18 is plast die vast niet meer in zijn luier!:p

11. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ja dat is echt zielig!!!

Zo zou ik t nooit doen .. Sowieso hou ik niet van voor wat hoort wat spelletjes

Deel Deze Pagina