De titel zegt het al...hoe hebben jullie dat aangepakt? En weten jullie nog hoe oud je kindje toen was?
eliza was 6 mnd toen ze 3 flessen kreeg. Gewoon meer bijvoeding geven zodat er een fles komt te vervallen. Je kan eerst nog deels een fles geven na de warme hap, en deze laten vervangen door een toetje.
Bij mij ging het noodgedwongen. Zodra ik hem ging bijvoeden ging hij veel minder drinken. Bij de septembermamma's zijn er nu een aantal aan het proberen over te stappen op 3 flessen. Bij het ene kindje gaat het heel snel bij het andere kindje wat moeizamer. gewoon een beetje kijken hoe jouw kindje er op reageert.
Maar als je meer bijvoeding gaat geven, zal je het vocht van de melk natuurlijk moeten vervangen door wat anders te drinken. Misschien een domme vraag: maar mogen ze alles hebben wat wij ook drinken? Ik bedoel natuurlijk geen koffie, bier, cola, e.d. Maar halfvolle melk, vruchtensap uit een pak, gewone roosvicee, thee, etc?
Hier zitten we sinds 3 dagen op 3 flessen. Ik geef 's ochtends pap en wat meer fruit en schuif de 2e fles op. 's Middags bied ik diksap aan. Bij ons op het cb zeiden ze dat ze genoeg heeft aan 500cc vocht en dat is nu dus nog de melk. Maar je mag van alles aanbieden. Liever nog geen gewone melk ivm het eiwitgehalte, maar wel diksap, slappe thee, water en roosvicee
Hoi Hoi, Ik zit ook al een week of twee op 3 voedingen per dag. Dat begon toen Damiën fruithapjes en groentehapjes ging eten en ik s'morgens Nutrix gaf i.pv. s'avonds. Na het groentehapje wil hij de fles niet meer hebben. Geeft hem dan soms een kwarktoetje van Nestle en tussendoor diksap. Hij is erg tevreden terwijl hij voordat hij groentehapje en fruithapje at nog 975 cc dronk. Groetjes Karin
Nou, ik ben vandaag gestart. Maar ik vraag me af of ik nu niet teveel geef i.p.v. die ene fles die ik vervangen heb. Hij krijgt nu i.p.v. die ene fles met 3 schepjes nutrix het volgende (verspreid over de dag): een mini-rijstewafeltje, 2 flesjes roosvicee van 80 cc en 7 schepjes bambix extra. Komt dat een beetje overeen met 1 fles van 180cc?
Renate, bij ons is de derde fles (16.00u) vervangen door een groentehap. Heb dit geprobeerd en haar daarna in bed gelegd. Mevrouw was tevreden. Om 19.00u krijgt ze nu haar laatste fles. Schema: 8.00u fles 180/6 10.00u fruit slapen 12.30 fles 180/6 14.00u halve liga en water 16.00u potje groente daarna slapen 19.00 fles 180/6, 3 scheppen rijstebloem. Succes.
Met ongeveer 7 maanden zat Tijmen op 3 flessen. Wij hebben gewoon de middagfles van 15 uur vervangen door een flesje dixsap; in het begin wou hij nog niet veel (effe wennen maar nu kan drinkt hij rond de 150/160 cc. Dat wisselt. Daarnaast geef ik hem een geprakt bambix koekje, beetje aangelengd met water/dixsap of een rijstewafel. Het blijft toch een kwestie van proberen en als ze vol zitten, geven ze het wel aan hoor
Iman was toch al 7 maanden of ouder toen ze naar 3 flessen ging. Hoe dat ging weet ik niet meer... Volgens mij grotendeels vanzelf. Door het vaste eten had ze er geen behoefte meer aan.
bij ons op de 1 op andere dag eergister ging ze om 22.00 naar bed en gister om 9 uur ze krijgt om 8.30 de 1e fles met bambix 11.00 een hele potje fruit 14.00 2e fles 16.30 hele potje groente 20.30 3e fles met bambix k ben hier vanmorgen mee begonnen en het gaat goed
Hier sinds een paar dagen ook drie flessen. De tweede en de derde fles zijn nu 1 fles geworden. Dus eerst kreeg hij om 11 uur een fles en om 15 uur. Nu om 13 uur fles en om 11 uur fruit en om 17.30 uur groente en een toetje. De ochtend- en avondfles geven we nog wel op dezelfde tijden.
Hier ook van de een op de andere dag. Ik heb haar middagfles van 14.30/15.00 uur vervangen voor sap+liga/rijstwafel. Haar schema is nu als volgt: 06.00/07.00 u 210/7 fles 09.00/09.30 u fruit+sap 12.00 u broodje+ 150/5 fles 15.00 u sap+koekje/rijstwafel 17.00 u groente 19.30 u laatste fles van 210/7+2 schepjes bambix