Fopspeen helpt tegen wiegendood

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eve, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Lees de laatste tijd regelmatig dat een fopspeen helpt tegen wiegendood. Op zich natuurlijk een positief bericht. Maar Fynn wil helemaal geen speen :( Wel prettig dat hij daar niet afhankelijk van is. Maar als ik dan zo'n bericht lees vind ik het toch een beetje jammer.

Hoe denken jullie hier over?

2. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    dat is omdat het plastic kapje van de fopspeen zorgt dat als het kindje zich in de dekens wikkelt, er een ruimte openblijft rond de neus/mond (snap je 'm?). Dat hebben ze in Amerika gemerkt.
    Voor mij geen reden om de fopspeen koste wat het kost in te doen. Zo is er altijd wel wat...

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Cimbomlu: Ik snap idd wel hoe het werkt. Maar vroeg me gewoon af of er meer beebs zijn die geen speen willen. En of zo'n bericht voor jullie dan een reden is om toch een speen te blijven geven. Voor mij iig niet hoor want hij slaapt prima zo. Was alleen benieuwd naar andere meningen :D

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hihi eve, jij hebt zeker de wij jonge ouders gelezen.

maar ik ga er ook geen speen om gebruiken hoor.

ik herkende een ander stuk............. er snacht uit moeten omdat mijn oudste wakker werd en de speen zoek was.... lagen wij op de knieen onder het bed te zoeken naar een speen.. grrrrr

5. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Sophie wil ook geen speen en dat vind ik wel zo prettig. Al die verhalen idd over er 's nachts uit moeten om het speentje weer in te doen hihi.

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hier ook een meid die helemaal niet van de speen houdt. Voor mij is het ook geen reden om haar dan toch een speen op te dwingen.

7. hier ook geen speen in te krijgen en tja als hij niet wil tja dan niet he haha

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Nee hoor hier geen speen... je kan hem ook moeilijk om z;n mond vastplakken.

9. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hier ook geen speen...hij wil hem niet neemt liever zijn duim...
    al plakken ze de spenen in Rusland wel vast las ik een tijdje gelden...moet er niet aan denken.....

10. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Glenn varieerd nogal: speen, duim. Al heb ik liever dat ie zijn speen neemt. Dat is beter én sneller af te leren dan de duim.

11. sim

sim Niet meer actief

elijah had al een speen, dus dit was wel een fijn stukje om te lezen in de jonge ouders :D

maar overdag heeft hij er helemaal geen intresse meer voor , hij heeft zijn handjes ontdekt en dat stopt ie liever in zijn mond. wel vaak te ver, kokhalzend, gaat hij dan toch verder haha

Deel Deze Pagina