Hoe zalf aanbrengen op zeer pijnlijke plek en antibiotica weigeraar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Ennas86, 14 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Mijn zoon heeft zijn tenen open liggen door een voetschimmel dat is ontstoken. Heel heftig en erg pijnlijk. Ik heb vandaag van de huisarts antibiotica gekregen en een zalf. Nu is het zo dat de antibiotica bruistabletten zijn die in een half glas water opgelost moet worden. Hij heeft er nu 2 gehad, bij allebei moet spugen omdat het zo vies is.
    Zijn tenen zijn zo pijnlijk, dat ik er niet eens aan mag komen. Ik moet ze van de huisarts eerst goed spoelen, daarna goed droogmaken en dan nog de zalf er op. Dus moet er in totaal 3x aan komen. Dat lukt dus niet.

Hoe moet ik in vredesnaam die zalf aanbrengen? Iemand een tip? Moet ik gewoon streng optreden, omdat het natuurlijk móét? Ik heb zo met hem te doen... en hoe krijg ik die antibiotica bij hem naar binnen?

2. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Ik neem aan dat het gaat over je zoontje van 2009? Hoe zielig ik het ook vind, maar wat moet dat moet en ik zou de adviezen over de zalf zeker opvolgen.

Mag je de antibiotica met iets mengen als bijvoorbeeld sap of limonade of iets anders dat hij lekker vindt? Dat zal de apotheek vast wel weten.

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Misschien even goed met hem praten dat als hij dit allemaal heel goed doet dat de pijn dan heel snel weg zal zijn.....helpt meestal bij mijn dochter wel!

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dat is zielig idd zeg :( ik ben net als jij dat ik het dan zo sneu vind dat het me niet lukt. Maar het móet. Dus in de houdgreep en daarna troosten. Sommige dingen moeten hier gewoon. Mijn oudste heeft ook een gruwelijke hekel aan zulke dingen en hij is sterker dan ik, maar aan hem kan ik het nog uitleggen en hem omkopen. De jongste gaat in de houdgreep. Niet leuk maar het gaat om zijn gezondheid dus tanden op elkaar. Sterkte!

5. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Je zoon is geboren in 2009?
    Dan zou ik even goed samen praten, volgens mij kan een kan van 7 prima even doorbijten, hoe sneu het ook is, het is geen peuter die het nog niet snapt...
    Maar ik ken alleen mijn 7-jarige en niet die van jou natuurlijk..,

6. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Je kunt aan de apotheek vragen of de antibiotica ook in een andere toedieningsvorm bestaat?
    Verder zou ik een half uur voor je gaat spoelen paracetamol geven. Dat verdooft natuurlijk niet, maar misschien scheelt het wel in de napijn.
    Je kan een beloningssysteem starten, voor elke keer spoelen een sticker en na een aantal stickers een klein cadeautje.
    Maar vast staat dat het moet gebeuren, anders zit je straks in het ziekenhuis met die geïnfecteerde tenen.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    Spoelen onder zachte douch. Of in een badedas badje.
    Iov afdrogen fohnen.

En de zalf.. Tja... T moet...

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zelf laten doen werkt soms wel bij zoiets.

9. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ja, duidelijk zijn. Als jij dat streng noemt, dan streng zijn.
    Het moet.

Wat helpt:
    Zelf laten doen. Terug tellen van 10 naar 1. Afleiding door tv.

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Kan je de zalf dik aanbrengen op een gaasje en dat op de teen doen?
    En paracetamol geven een uurtje voordat je aan de verzorging begint?

11. Picaris

Picaris Actief lid

12 jun 2011
    302
    120
    43
    Ringkøbing, Denmark
    De antibiotica is simpel opgelost, andere manier van toedienen en niet van die bruistabletten.
    Ik werd daar als kind ook vreselijk misselijk van (met spugen) maar ik kon prima gewoon een pilletje met een beetje water wegslikken. Even een belletje naar de apotheek dus!

Pijnlijke voetjes en zalf, tjah - doorbijten en afleiden denk ik.
    Drogen zou ik met een hydrofiele doek doen, zacht en droogt ontzettend goed. Zalfje even laten zien en zelf een beetje laten smeren. Liedje zingen en beloven dat als het liedje klaar is je ook klaar bent met zijn voetjes.

Hoop dat het snel beter gaat voor je mannetje!

12. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Nou, de zalf ging goed vanavond. Heb hem met koptelefoon achter de iPad gezet, zodat hij wat afleiding had. Dat ging best. Alleen die antibiotica... wat een drama. Ik heb de huisarts gebeld. Het is óf dit, of grote capsules om door te slikken. Heb de bruistabletten vandaag door yoghurt heen gemengd, met als resultaat... hij en ik onder het braaksel. 😔
    Dus morgen maar weer bellen, dan maar de capsules, hopelijk dat hij die wel weg krijgt. Ik snap niet dat ze medicijnen voor kinderen niet met een smaakje kunnen maken. Dat spul is echt zo goor!

13. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Welke antibiotica is het dan?

14. gaiamaria

gaiamaria Actief lid

17 jun 2009
    154
    4
    18
    Kan je die tabletten niet doormidden breken en door laten slikken.
    Dat heeft mijn zoon pas ook gedaan.

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Mocht je de capsules kunnen breken dan zou ik dat doen en wat ik als kind deed is een stukje brood goed op bijten en dan daar pil tussen stoppen en dan doorslikken. Krijg je minder kans op kokhalzen.

Mijn amandelen zijn groter dan gemiddeld en maak het lastig om grote medicijnen door te slikken.

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Is de antibiotica niet in drankvorm? Dat is 1 vieze slok en dan klaar. Kan hij er een snoepje of een glas met drinken wat hij lekker vind achteraan nemen.

17. Butchke

Butchke Niet meer actief

Mijn jongste had enkele weken terug een bacteriële infectie aan de huid van beiden duimen, echt behoorlijk! Ook bij haar lag de huid er helemaal af. Tot overmaat van ramp kreeg ze er ook nog krentenbaard overheen.

Ze kreeg als antibiotica de amoxicilline/clavulaanzuur in drankvorm, ruikt naar bubblegum, en ze dronk het met plezier op ;)

Tevens moesten we smeren met fusidine en daarna bactroban creme. Dat was idd een minder leuke ervaring 2x per dag, maar blijven uitleggen dat het noodzakelijk is. Wij gebruikten (ivm besmettelijkheid) een wattestaafje en watteschijfje. Dat voelde lekker zacht.

Deel Deze Pagina