Hoe zantac toedienen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by frannie82, Oct 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Heb EINDELIJK gehoor bij mijn huisarts... Heb nu zantac 2x 1 ml maar hoe dien je dat het handigste toe?

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    De apotheker heeft bij ons gezegt dat je het met een spuitje in de wang kan spuiten of door de melk doen.
    Maakt eigenlijk niet veel uit.
    Alleen als je het door de fles doet moet die wel helemaal leeg gedronken worden.
    Heb je een spuitje gekregen van de apotheek?

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ja die heb ik en in de fles leek mij ook niet zo handig.. Misschien een beetje van de voeding in een apart flesje en dan de rest geven

4. Elynada

Elynada Bekend lid

Jan 12, 2011
    502
    0
    0
    België
    Wij trokken dat op in een spuitje en spoten dat dan zo diep mogelijk in zijn mondje. Ja met geween tot gevolg maar hadden niet echt een andere keus, ik gaf borstvoeding. Nu, na een tijdje was hij het gewoon en reageerde hij nauwelijks nog op het spuitje. Was trouwens niet op het spuitje dat hij reageerde maar op de slechte smaak van Zantac. Ik proefde het es toen het aan mijn handen hing nadat ik zijn mondje had afgeveegd en bah, vieze smaak!

5. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

Jan 5, 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    Ik gaf het elke keer gewoon vanuit het spuitje, daarna nog een beetje flesvoeding erachteraan. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je kindje zelf is!

In ieder geval.... Succes ermee!!!! Het kan idd erg lastig zijn om te geven!

6. misa

misa Niet meer actief

Ik weet niet precies wat mijn schoonzusje voor medicatie heeft gebruikt voor haar dochtertje, maar ze deed het altijd eerst afmeten met een spuitje of lepeltje, dan hield ze de dop en speen van de fles op de kop. Vinger voor het gaatje en medicatie erin. Dan je kindje het eruit laten zuigen en alsnog de fles (of borst) geven.

7. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    Wij deden de zantac met een klein beetje voeding in de fles. De rest van de fles gaven we dan apart, voor het geval ze niet alles op zou drinken.

Met het spuitje in de mond ging hier echt niet goed. Heb het 1 keer bij mijn man gedaan, achterin de mond spuiten en die ging zowat over zijn nek. Gewoon zielig dus voor je kindje. Voor ons was in de voeding de meest kindvriendelijke optie.

Maar goed, kan me voorstellen dat mensen met borstvoeding daarin minder keuze hebben.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik heb daarstraks de voeding gemaakt een ander flesje erbij daar de zantac in met wat voeding en toen die leeg was stond de andere fles klaar is wel even meer werk die difrax flessen in elkaar maar het werkt wel goed..! Bedankt! En nu hopen dat het ook werkt..

9. RianneF

RianneF Bekend lid

Oct 31, 2008
    712
    0
    0
    Ik gaf het eerst ook door de voeding maar toen hoorde ik dat het dan niet goed werkt. Hier moet ik trouwens 3x daags 1 ml geven. Dat doe ik ook met het spuitje maar ik spuit het niet achter in de keel maar in de wangen, en niet in 1 keer het hele spuitje maar steeds kleine beetjes.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Dan hou ik het in de gaten, maar als je het zo geeft en daarna de voeding meteen dan vermengt het zich in de maag toch ook meteen?

11. RianneF

RianneF Bekend lid

Oct 31, 2008
    712
    0
    0
    Ik geef het na de voeding, dan zou het op de voeding drijven. Hoe het precies opgenomen wordt weet ik niet, maar het belangrijkste is dat het werkt, ik heb hier een tevreden baby zonder pijn :)

12. futuremama

futuremama Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    2,507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Wij gaven het idd ook gewoon via een spuitje.. De eerste paar keren vond ze het onwijs vies maar later reageerde ze niet eens meer!

13. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hier ook eindelijk sinds gister Zantac gekregen!! heeft maanden geduurd... maar ze vindt het echt heel smerig, ze slaat met haar armen en houdt haar mondje stijf dicht als ze het spuitje alleen maar ziet... Flessen drinkt ze niet leeg en als ik het in haar mondje spuit spuugt ze de helft weer uit of ze laat het gewoon uit haar mond lopen :S... Dus ik lees ff mee of er nog meer tips zijn...

Heeft het bijv. zin om het op een stukje brood te doen?
    Lijkt me niet toch omdat het een laagje moet vormen in de maag en dan vormt het een laagje om het brood of niet?

14. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Nee het zorgt ervoor dat er minder maagzuur wordt aangemaakt in de maag staat op de bijsluiter maar nog genoeg voor de vertering van de voeding. En ik kon daar niet op vinden dat het dan minder goed werkt als het ergens in gemengd wordt..
    En misschien mag jouw kindje al iets anders drinken dan flesvoeding?
    Geen idee zover ben ik nog niet :) maar daar kan je het ook doorheen doen.

15. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ja maar de rest houdt ze niet binnen :p... is te dun ;)

16. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Slim....!

17. Mommy83

Mommy83 Actief lid

Aug 20, 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Wij doen het ook met een spuitje. In drie keer in de wang. Om het ´slikreflex´te krijgen in het gezichtje blazen (tip van de verpleegkundige). Het is mijn hobby ook niet, maar liever 2 keer per dag even strijd dan de hele dag een krijsend kind van de pijn...

18. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Bij mij werkt het bodempje melk nog steeds, ik los het op in de eerste 20 à 30 cc ongeveer met de aangemaakte melk en dan in een apart flesje en als ze dat op heeft ga ik verder met de andere fles.

Share This Page