Hier alvast 1 stukje Veranderingen Wajong 2011: gevolgen regeerakkoord Wajong | Mens en Samenleving: Sociaal
ik zou persoonlijk meer een voorstander zijn om dan mensen van het uwv of dan de gemeente huisbezoeken af te laten leggen.. dan zie je zo of iemand terecht een wajong heeft of niet. een kennis van mij heeft ook wahjong krijgt dik 900 euro in de maand maar kan wel in een garage werken terwijl ze 80 tot 100 procent afgekeurd is.. die mensen moeten ze natrekken maar als mensen chronisch ziek zijn dan kunnen ze toch niet werken? je zit niet voor jan doedel in de wajong
Het jaar inkomen is toch 10 dagen minder uitkering dan dat je normaal zal hebben per jaar omdat je die nu misloopt?! Waar blijft dat geld dan, steken ze dat in hun zak onder de motto van "bezuinigingen"?!
Even wat vragen gelezen en zal wat beantwoorden na weten wat ik weet en verwacht. Ik heb zelf wia. Morgen als het goed is je maandloon van de maand mei+vakantiegeld. Of maandag( hoop zelf morgen) Er zijn er een paar die denken dat je 10 dagen moet overbruggen dat klopt alleen niet dat je tien dagen te kort komt. Je krijgt nu bijna achter AF je loon in de maand die je het zou moeten. Maand juni krijg je volgende maand eind juni rond de 25 ste dus. Je komt dus geen tien dagen te kort het verschuift naar voren/achteren zo als je het wilt bekijken. Als je ergens werkt krijg je ook achter af je loon dit is net zo iets je krijgt je loon pas na de maand niet tijdens de maand snappen jullie makkelijker kan ik het niet uit leggen. Voor heen tot deze maand dus kreeg je je loon op de helft van de maand dus de eerste 2 weken en de laatste twee weken in de helft van de maand dat is dus veranderd. Daar bij kon je een voorschot aan vragen voor volgende maand van 200.400 of 600 euro dat je terug betaald in de maanden daarna wat van je loon woord af gehaald zo zit het in elkaar. Als ik het goed heb. zo niet spin me er niet op vast maar dit is iets wat ik denk dat het zo in elkaar zit.
nee het klopt wel.. ik heb het net nagekeken (staat ergens hierboven) je uitkering word berekend van de 1e tot de laatste dag van de maand.. dus van 1 juni tot en met 30 juni. dat bedrag staat dus al vast. dus maakt het niet uit wanneer ze uitbetalen, het bedrag veranderd niet.
Oke, dan snap ik het. Maar vind het jammer dat ze het niet geleidelijk hebben gedaan, dus elke maand 1 dag later.
Op zich snap ik dat het voor jou prettiger zou zijn, maar er zijn miljoenen mensen die een uitkering krijgen dus dat ik echt niet te doen. Een betaling is niet met een druk op de knop klaar, komt heel veel meer bij kijken. Maar snap jouw punt wel hoor.
Bedankt voor het stukje. Kan hier echter niet op uitmaken of dit voor ALLE wajongers geld of alleen voor de wajongers NA of VOOR 2010. Daar gelden namelijk nu al andere regels voor zoals inkomsten en bijverdiensten. Zijn ook twee verschillende rekenhulpen voor op de site van UWV... Wijziging: Heb het al gezien in je volgende stukje! Verhelderend! Wie een aanvraag voor 2009 heeft gedaan wordt gewoon verdeeld in volledig werken, voor een deel werken, helemaal niet werken. Eigenlijk een soort van andere benaming voor de procenten die ze nu gebruiken lijkt mij ? Al zullen ze veel mensen een schaal naar voor een deel of volledig werken willen gaan zetten denk ik...
Ik heb niet alles gelezen dus als deze reactie al is gegeven;mijn excuses. Het is niet zo dat je 10 dagen minder uitbetaald krijgt. Je krijgt per maand uit betaald en niet per aantal weken...Dus niet bijvoorbeeld van 10 mei tot 10 juni...Maar van 1 mei t/m 31 mei... Dat het in juni dus later komt, betekent niet dat je minder uitbetaald krijgt, je krijgt vanaf die maand, je maandloon dus van 1 juni t/m 30 juni gewoon later uitbetaald... Je had ook voorschot aan kunnen vragen om die dagen te overbruggen... Maar met vakantiegeld valt het ook te overbruggen,denk ik, in de meeste gevallen!
Wajong op de schop - VK banen, banen met inhoud aah zie nu dat je het al gevonden hebt ik snap dat er nogal wat mensen zijn die misbruik van de wajong maken, maar ik vind het zo zuur dat er opnieuw gekeurd word! Ben er nu al zoooo bang voor. Vooral omdat ik autisme en ocd heb en veel keuringsartsen nogineens weten wat dit inhoud. Voor mij is een dag thuiszitten al letterlijk overleven en ben ik blij dat ik de dag doorkom omdat ik het zo al ontzettend zwaar heb en mijn autisme en vooral mijn ocd mijn leven bepaald. Ik ben bang dat voor mensen die het ECHT nodig hebben er daar dadelijk ook een deel gewoon van worden goedgekeurd, puur omdat ze misschien wel een percentage goedgekeurde moeten hebben ( net als de politie zoveel bonnen per jaar moeten uitschrijven)
wajong is maand geld dus van 1 tot eind van de maand 30/31 dus inprecipe krijg je helft achteraf en helft vooraf mis moeten jullie die brief nog een keer lezen staat erin groetjes
@daantje ben ik ook bang voor ik knijp hem ook precies hoe jij het zegt en dan heb ik het nadeel zit pas vanaf vorig jaar in de wajong:S
Daantje22, ik begrijp je angst volkomen. Deze angst deel ik ook! Zeker nu ik in verwachting ben van de 2e. Ook ik heb een ziekte waarvan de meeste artsen doorgaans niet weten wat het inhoudt. Ook ben ik heel erg bang dat ze nogal snel zullen zeggen je kan toch ook voor een kind zorgen? Terwijl ik alle uren die mijn kind overdag slaapt ( voorheen wel 8 tot meer, toen hij baby was en nu zon 2 tot 4) mee slaap. Ik 2 douchekoppen heb zodat ik hem destijds in de badstandaard in zijn bad onder 1 douchekop kon doen en ikzelf onder de ander op een krukje zittend. Nu staat hij zelf en zit ik. Ga zo maar even door... Dit zal voor jouw wellicht in andere dingen zo zijn welke het dagelijkse leven aangaan en voor vele anderen met ons. Ben dus ook heel bang dat ze mensen goedkeuren wie eigenlijk amper tot niets kunnen...onbegrijpelijk.
Idd makamba! Voor mij is even 10 minuutjes boodschappen doen al een hele onderneming en kan ik al een dag van slag zijn. Dingen als een dagje Efteling moet ik al weken vantevoren plannen vanwege mijn autisme en ook al is de dag leuk, het weegt eigelijk niet op tegen hoe overprikkeld ik na zo'n dag ben. Ik ben al blij dat ik zonder werk de dag door kom, zelfs dat is vaak al moeilijk. Er zijn maar een handjevol mensen met autisme die op zichzelf wonen, de meeste wonen begeleid. Ik ben al blij dat ik het zover heb kunnen schoppen om samen te wonen én een kindje te hebben, maar dat betekent niet dat ik het makkelijk heb, integendeel, elke dag is weer een gevecht, als ik zou moeten werken dan kan ik nu al zeggen ( net als mijn man, ouders, en begeleiding) dat ik er aan onderdoor ga, dat heb ik al eens eerder meegemaakt en dat wil ik nóóit meer, dat is echt een zwarte bladzijde in mijn leven