Nou geloof mij, er zijn wel degelijk mensen die met een paar prietpraatjes zo'n uitkering lospeuteren hoor Ik ken iemand van dichtbij die helemaal NIKS mankeerde (ja hij blowde teveel in zijn vrije tijd) en mooi dat hij dus zo'n uitkering kreeg. Had hij nog meer tijd om zijn uitkering op te blowen Controles prima idee!!
die weg van de zwarte bladzijde heb ik ook meegemaakt ( welliswaar om andere redenen) 22 jaar geleden inmiddels en elke 5 jaar leef ik weer een jaar in angst dat ik daar naar terug moet. zoals ik het begrijp van jou wordt het vuur dus nog verder aan de schenen gelegd.
Nee, het is hierboven al meerdere keren uitgelegd. Het uwv betaalt de wajong, wia en oude wao's per maand, tot op heden altijd tussen de 10e en de 15e. De betaling die je dan ontvangt is altijd een volledige maand, van de 1e tot de 30e/31e. Feitelijk krijg je dus een stukje vooraf en een stukje achteraf. Of ze nu op de 15e of op de 25e betalen maakt niet uit, want je krijgt altijd omgerekend 21,75 uitkeringsdagen (21,75 is het gemiddeld aantal werkdagen per maand, als je alle werkbare dagen; maandag t/m vrijdag in een jaar deelt door 12). 15 januari heb je de uitkering gekregen van 1 t/m 31 januari 15 februari heb je de uitkering gekregen van 1 t/m 28 februari enz enz. en op 25 juni ontvang je dus de uitkering van 1 t/m 30 juni. Ik denk dat ze er bewust voor gekozen hebben om deze wijziging in juni door te voeren, omdat iedereen in mei zijn vakantiegeld heeft ontvangen. Op deze manier kan je dus in mei wat geld reserveren, voor de 10 dagen overbrugging in juni. Ik zag ook nog een vraag voorbij komen, waarom er niet verschillend word betaald voor "oude" en "nieuwe" wajongers ( weet niet meer precies hoe de vraag exact werd gesteld hoor). De voorwaarden en de rechten en plichten bij de nieuwe wajong zijn veranderd, maar het is m.i. nog 1 hetzelfde betalingssysteem ( of dat zou sinds ik er niet meer werkt veranderd moeten zijn, dus pin me daar ff niet op vast )
Inderdaad blup heb jij ook een wajong? En word je normaal dan om de 5 jaar gekeurd zoals ik uit jou verhaal opmaak? Ik heb mijn wajong dit jaar namelijk 5 jaar en knijp hem nu al. Elke keer als ik een brief van het UWV krijg sta ik al te trillen op mijn benen @superlievemama: zo'n mensen ken ik dus ook. Een wajong en daarbij nog lekker 30 uur per week zwart werken, of gewoon geen zin hebben om te werken, lekker makkelijk denk ik dan! Ik zou echt heel heel heeeel graag willen werken, maar helaas is dit voor mij niet haalbaar en daar baal ik elke dag van. Veel mensen zien mij en andere wajongers als uitkeringstrekkers, maar ze moesten eens weten wat ik ervoor over zou hebben om een normaal leven te lijden met een normale baan...
Om geld te besparen worden dadelijk 60% van alle 80-100% afgekeurden goedgekeurd en moeten zelf opzoek naar werk, dat bezuinigd Nederland een hele hoop aan geld
ja daantje in principe wordt je elke 5 jaar herkeurd. het is aan de hun of je alleen een pak papieren in moet vullen of dat je ook op gesprek en keuring moet komen. ik heb de afgelopen 22 jaar vanalles gehad intussen. maar nog niet zoiets als jij beschrijft nu. ik krijg er eerlijk de kriebels van, want ik slaap elke 5 jaar al een jaar bijna niet van de zenuwen.
hetzelfde dus met alle kinderen binnen rec 4 die herkeurd moeten worden en waar er 140.000 bespaard moeten worden. echt ze zijn helemaal het spoor bijster daar. je komt er zowieso al bijna niet tussen en heb je je kind net op zijn plek moet hij er weer uit. en straks idioot kijken als er zoveel kinderen thuis zitten omdat ze het niet redden op een gewone school. het rugzakje wordt immers in 2012 finaal van de kaart geveegd dus ook daar kunnen ze niet op terug vallen.
tja ik heb nooit veel gesnapt van het uwv.. vooral de betaaldata's ze zeggen iedere keer wat anders.. eerst was de uitkering er altijd maar dan ook echt altijd op de 12 max 13e vorige maand of die maand ervoor had ik het gewoon pas op de 17e halllooo sorry maar ik hou er tegenwoordig maar rekening mee dat de uitkering de 18e komt dan is het altijd vroeg.. ik word er af entoe echt niet goed van hoor.. maar goed ben al lang blij dat er een uitkering bestaat.. alleen dat ze perse moeten bezuinigen op de wajong.. waarom niet op de uitkeringen die geemigreerden of vluchtelingen krijgen.. moet je soms kijken hoeveel kinderbijslag die mensen krijgen omdat ze beweren dat er in marokko kinderen van hun wonen.. dat deden onze buren ook en die kregen gewoon echt veel kinderbijslag.. bezuinig dan ook daarop...
Het kromme is ook nog dat als je 80-100% bent afgekeurd en na de herkeuring word goedgekeurd je een normale werkplek moet zoeken Een gewone Hollander zonder beperking komt al nauwelijks aan een baan in deze tijd, laat staan een jonggehandicapte. Wie wil mij nou aannemen met mijn beperkingen??
mijn dochter kan niet eens een stageplek vinden diaan met haar asperger. het klinkt allemaal heel leuk, maar de praktijk is iets anders.
Ik snap dat de meesten op het UWV afgeven hoor aangezien je inkomsten daar vandaan komen, maar wordt er wel beseft dat het UWV niet zélf de regels bepaalt maar het opgelegd krijgt door die gasten in Den Haag? Dus mensen waarop de meerderheid van de Nederlanders op gestemd hebben?
@jessy77 ja klopt dat is zeker waar maar dan nog moet er niet bezuinigd worden op alleen de wajongers.. maar goed dr zal nog veel meer aan komen..
Klopt, er komt ook héél veel meer aan. Ze bezuinigen echt niet alleen op de wajongers, al komt het misschien zo over. Zelfs eigen personeel gaat het héél zwaar krijgen
Dat ze maar bezuinigen op andere dingen zoals de renovatie van de groene draeck van de koningin, of opknappen van de koninklijke villa's en snoepreisjes, maar daar zullen ze niet aankomen
hier wil ik even op inspringen het is als je wajong heb gekregen na 2010 dat je herkeuring krijgt en en als je voor 2010 gekeurd bent krijg je geen herkeuring en ook als je meer als 80 tot 100% afgekeurd bent geld die regeling niet en kom je ook niet onder de gemeente te vallen