Nee stel je voor dat het koningshuis wat te kort komt.. pff echt werkelijk.. waarom moeten wij als burgers de verantwoording dragen.. kort hun dan ook
@Sweetlady JUIST als je voor 2010 de wahjong in bent gekomen word je geherkeurd en veranderd er veel als je na 1-1-2010 een wajong hebt gekregen veranderd er niets
nee je leest niet goed dit is als je voor 2010 gekeurd bent : Huidige WajongNieuwe WajongU krijgt een beoordeling na uw aanvraag. Er volgt alleen een herbeoordeling als daar een duidelijke reden voor is. Bijvoorbeeld als uw gezondheid verbetert of verslechtert. Door de herbeoordeling kan uw uitkering lager of hoger worden, of gelijk blijven. en hier staat als je na 1-1-2010 gekeurd bent : U krijgt niet meteen een eindbeoordeling. Tussen uw 18e en 27e bekijken we via tussentijdse evaluaties en herbeoordelingen of u meer of minder kunt werken. De definitieve beoordeling krijgt u als u 7 jaar een Wajong-uitkering krijgt én ten minste 27 jaar bent. Na deze beoordeling volgt er alleen een herbeoordeling als daar een duidelijke reden voor is.
Als het goed is niet hoor. Als je NA 1 januari 2010 voor 80-100 bent afgskeurd hoef je niet nogmaals herkeurd te woeden met de nieuwe regeling "De rest zou (deels) kunnen werken. Voor jonggehandicapten die na 1 januari 2010 een uitkering hebben aangevraagd, gelden weer andere regels. Donner, destijds minister van Sociale Zaken, had de Wajongwet namelijk al aangescherpt. Dat betekent dat iedereen die na januari 2010 zo'n uitkering heeft aangevraagd, al gekeurd is. "
kan iemand die link ff samen vatten hij vergroot heel onhandig op mijn pc ik raak het overzicht tussen de kolommetjes kwijt.( ja, ik ben slechtziend) al ver voor 2010.
Haha stel je voor zeg. Dit is dan wel een artikel van 2 jaar geleden maar even om een indruk te geven wat zij allemaal aan uitkering ontvangen. En wij maar ploeteren met zn allen. Uitkering Willem-Alexander omhoog - DePers.nl
ik heb vanaf 2005 een wajong uitkering ik ben 80 tot 100% afgekeurd,ik hoef niet geherkeurd worden,en ook hoef ik straks niet onder die nieuwe wet te vallen dit omdat ik volledig ben afgekeurd
In uwv sperspectief ( of hoe je het schrijft) staat de 13de inlc vakantiegeld., dus morgen. (hangt ook af hoe snel je bank is) en vanaf juni stond bij mij in de brief vanaf de 23ste zodat je die ene week kan overbruggen met je vakantiegeld....
@blup: die link die sweetlady gaf heeft geen betrekking tot ons. Dat is wat er voor de nieuwe wajongers vanaf 01/01/10 is verandert en niet wat er veranderen gaat vanaf 2013 voor de wajongers die voor 2010 gekeurd werden
die laatste wat er ongeveer instaat?( van ruim voor 2010 als daar iets over bijstaat.) van die ene die precies het omgekeerde als daantje. ik ben een beetje in de war nu.
Lees dit maar eens Wajong op de schop - VK banen, banen met inhoud Ook jij gaat helaas herkeurd worden net als ieder ander die 80-100 is afgekeurd voor 2010
oke blup.. @sweetlady dat zou dan wel zwaar vreemd zijn als jij niet herkeurd hoeft te worden terwijl er duizenden wajongers wel opnieuw gekeurd moeten worden die voor 1-1-2010 een uitkering toegewezen hebben gekregen
Het is helemaal niet raar dat de plannen voor de uitvoering van de Wajong naar de gemeente gaat. Het UWV heet namelijk Uitvoeringsinstituut WERKNEMERS Verzekeringen. Werknemers en werkgevers betalen premie, en vanuit die opbrengsten worden de uitkeringen betaald. De Wajong is eigenlijk geen werknemersverzekering, maar een voorziening die betaald word vanuit de algemene belastingen. En voor de mensen die zeggen, waarom word er alleen maar op de wajong gekort, zou ik zeggen; ( niet lullig bedoeld trouwens) kijk eens om je heen! Er wordt toch overal op bezuinigd. De wao is in een eerder stadium al helemaal uitgekleed en in de zorg worden de budgetten ook steeds kleiner. Ik kan ook wel klagen dat de couveuse-nazorg niet in het basispakket van de zorgverzekering viel ( daar sta je dan, na 5 ziekenhuis wegens een vroeggeboorte van een tweeling, thuis zonder enige vorm van hulp ), maar ja; geld groeit nu eenmaal niet aan een boom. Wat er niet is, kan niet uitgegeven worden... Ik begrijp de angst die vele van jullie hebben wel hoor. Maar bij het UWV werken echt niet alleen maar onmensen, die totaal niet kijken naar de mens achter het dossier. Maar de nadruk ligt tegenwoordig gewoon veel meer op de mogelijkheden van iemand, ipv op de onmogelijkheden.