alcohol drinken tijdens het probeten zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Beertje13, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

ik had vorige maand een zwangerschapstest in mijn handen wat heeel licht positief was en voelde mij zwanger. helaas brak daarna mijn ongesteldheid door. testen waren ook weee negatief. nu heb ik een paar dagen na mijn eisprong drank genuttigd en meerdere keren in de week gedronken!

nu zijn we weer met de volgende ronde begonnen. eisprong woensdag gehad, en de dag ervoor geklust. morgen een verjaardag waar altijd veel gedronken word. iedereen weet dat ik altijd drink.
    maar nu vroeg ik mij.af moet ik de wijn laten staan. ook omdat vorige maand in mijn gedachten zit?

hoe doen jullie dat?

2. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Ik drink zelf dan bijna nooit meer ivm medicijnen, maar het wordt mij nog altijd gevraagd. Ik heb dus een "excuus"

Soms vertel ik ook alleen dat ik wat last heb van mijn buik en daarom niet wil drinken even....

Succes op de verjaardag!!!

3. swagartist

swagartist Niet meer actief

Ik drink geen alcohol nu ik probeer zwanger te worden

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Het zou nog geen kwaad kunnen, maar kan me voorstellen dat je er nu niet prettig bij voelt. Veel vrouwen die proberen zwanger te worden drinken niet NA eisprong voor geval dat.

5. Beertje13

ja denk dat ik niet ga drinken dan. ook ivm vorige maand. ik weet natuurlijk niet of dat de oorzaak was!

6. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    1 wijntje moet kunnen... maar denk dat het wel schadelijk is als je je helemaal lam zuipt :p

Ook al moet je eisprong nog komen.. je eitjes kunnen al beschadigen voordat die gesprongen is..
    Als je je eisprong al heb gehad en de kans is er dat die bevrucht is.. zou ik helemaal niks drinken!

x

7. Giggle

Giggle Bekend lid

18 jun 2013
    968
    0
    16
    Opzich zal t daar niet aan gelegen hebben maar snap je gevoel...
    Bij mijn vaste vriendinnen is onze standaard smoes naar de rest toe dat we aan de antibiotica zitten voor iets...onschuldige ontsteking, hooikoorts, blaasontsteking...werkt altijd!

8. Beertje13

ja dat van die blaas onsteking zat ik ook al te denken! iig bedankt voor jullie reactie!

9. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Pff, als ik al die tijd geen drankje meer had mogen drinken, had ik dat toch niet leuk gevonden! En ik ben echt niet een enorme drinker..
    Na bijna 1,5 jaar geniet ik, zoals vanavond, echt nog na mijn eisprong van een glaasje wijn. Je mag tijdens je zwangerschap al niets, dus nu laat ik het zeker nog niet staan.
    Volgens mij fertiliteitsarts moet ik dit ook vooral doen. In de wachtweken lekker vrijen en af en toe een wijntje nemen was haa advies..

10. goudvis03

goudvis03 Niet meer actief

Zit ook aan n glaasje, anderhalf jaar al van alles geprobeerd vind t wel gezegend zo.

11. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij verschillen de meningen hier heel sterk over.

Ik denk dat je gewoon moet doen, wat goed voor jou voelt.

12. Chocola

Chocola Actief lid

2 apr 2012
    323
    0
    0
    Ik begon na een paar maanden proberen toch gewoon weer met af en toe een wijntje na m'n eisprong. Ik was het zat om niet mee te borrelen en dan vervolgens weer teleurgesteld zijn, omdat het die maand weer niet was gelukt. Uiteindelijk heb ik het 3 en 2 dagen voordat ik ging testen ook gewoon nog 3 wijntjes op en m'n test was knalpositief!!
    Aangezien je in het begin toch nog geen bloedband met je baby hebt, denk ik niet dat het echt kwaad kan hoor. Ik ben natuurlijk wel direct gestopt toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was.

13. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Eigenlijk wel erg he, dat je een excuus moet bedenken waarom je geen alcohol drinkt.
    Ik drink ook wel eens thee in plaats van cola.. :p

14. Beertje13

ja is ook erg dat ik dat moet bedenken. maar ik drink sowieso altijd veel (water en sap) ben een dorstig persoon. en iedereen weet dat ik hou van wijn en dambuca. en altijd mee drink op verjaardag! en ik hou het nooit bij twee wijntjes

15. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik dronk na de eisprong geen alcohol meer omdat het misschien wel raak kon zijn. Je kunt toch zeggen dat je je niet zo lekker voelt en ff geen trek hebt in drank als je vragen krijgt? Het is namelijk niet zo dat je helemaal niet meer drinkt dan ;)

16. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    IK heb tijdens het klussen ook gewoon gedronken hoor. "ze" zeggen dat je dat eigelijk niet moet doen natuurlijk..... Als je het niet te gek maakt kan dat heus geen kwaad.

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik drink geen alcohol nu ik zwanger wil worden.
    Alleen toen ik zwanger was en ik zeker wist dat het echt niet goed zat (missed abortion) heb ik 1 glaasje gedronken op vakantie. Dat was echt het enige glaasje in bijna 1,5 jaar tijd.

18. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik neem gewoon bij gezellige gelegenheden een drankje. Bij mijn eerste zwangerschap had ik niet verwacht snel zwanger te worden en toen had ik op het vrijgezelle feestje van een vriendin aan een heliumballon gehangen en flink gedronken dus ik helemaal in paniek toen ik zwanger bleek te zijn maar de vk zei dat de vruchtjes in de eerste 6 weken zo goed beschermd zijn dat ze daar bijna tot geen last van hebben. De natuur heeft de vruchtjes in die weken nog afgeschermt.

19. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb die periode niet gedronken. Voelde me er niet prettig bij.

20. Butterflyzz

Butterflyzz Actief lid

15 jan 2013
    107
    65
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb de afgelopen 10 rondes met mate gewoon een drankje gedronken. Nu laatst bij de huisarts geweest en die gaf toch echt aan dat het ook in de eerste weken al uitmaakt. Daarom nu in de periode rond eisprong tot nod deze ronde voor het eerst geen drankje meer.
    Gisteren 2 feestjes gehad en het voelde wel vrij ongemakkelijk om de hele avond aan het fris te zitten.

Ik zou me alleen wel erg schuldig voelen als dat ene drankje wel invloed heeft op gezondheid van het kind.

Deel Deze Pagina