Raadsel...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Piep2016, 16 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    De kinderen tobben hier al best even op en af met verkoudheidjes, keelpijn enz. Nou is de oudste (7) twee weken terug thuis geweest van school ivm met hoge koorts (39,5 en hoger). Goed uitgeziekt, niks meer aan de hand. Deze week begon de jongste met hoge koorts, hoesten enz voor de tweede keer al in korte tijd. Prima weer aan de verkoudheidsdrank, neusspray, ui onder het bed en de dampo. Komt net de oudste hartstikke vrolijk binnen van buiten spelen. Loopt naar boven om de pyjama aan te doen komt weer gillend naar beneden want het linkerbeen doet heel heel erg pijn, ik temperatuur en weer 38,5. Herkend iemand dit? Ik heb het been bekeken en er is niks te zien, niet dik, niet rood, geen wondje echt gewoon niks en toch er op staan ho maar. Ik werk zelf in de zorg maar herken het gewoon echt niet en vind het vooral heel raar dat het zo ineens op komt zetten. Heb gevraagd of er buiten iets is gebeurd (dacht misschien een breuk of wat dan ook) maar dat is er niet...

2. Posh

Posh Niet meer actief

Groeipijn? Dat komt bij mijn oudste soms ineens opzetten en kan hij ontzettend verdrietig zijn van de pijn.

Piep2016 vindt dit leuk.
  3. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Dat dacht ik in eerste instantie ook maar daar zit toch geen koorts bij, of zou het gewoon toeval zijn en er weer iets van een verkoudheid aankomen :( de pijn zit voor namelijk in de knieholte...

4. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Ja dit herken ik van mijn dochter. Daar ging een virus van verkoudheid ook vaak zitten in haar gewrichten. Zo heeft ze een keer een paar dagen niet kunnen lopen (2-3 jaar). Ging elke x vanzelf over. Elke keer naar de huisarts geweest, het was een soort van steriele ontsteking. ‘Verkoudheid in gewricht’. Dochter was verder niet heel ziek
    Bij twijfel gewoon naar de huisarts gaan hoor!

heidiane en Piep2016 vinden dit leuk.
  5. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Wat vervelend! Hoe oud is hij?

Voelt de knie(holte) ook warm aan of is het rood?

Piep2016 vindt dit leuk.
  6. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    7 er is echt gewoon niks te zien, niet dik, niet rood, voelt niet warm.

7. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Groeipijn is niet in 1 been volgens mij maar altijd in 2, in de bovenbenen en of in de schenen en niet in een knie..

Ik zou het even in de gaten houden en als het aanhoudend is , eventueel morgen ochtend even de huisarts raad plegen als je het niet vertrouwd. Kan nooit kwaad om even te bellen :)

Sterkte !

Piep2016 vindt dit leuk.
  8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.308
    28.488
    113
    Groeipijn kan.
    Het kan ook griep zijn. Soms zorgt griep voor pijn in de spieren en gewichten.
    Ik heb zelf 2 maanden terug echt griep gehad en had zo'n pijn in mijn gewichten en spieren dat ik er gewoon niet door kon slapen.

Piep2016 vindt dit leuk.
  9. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Misschien de griep inderdaad. Alhoewel het dan heel vreemd is dat het in één been zit. Ik zou morgen naar de dokter gaan als de pijn aanhoud.

Piep2016 vindt dit leuk.
  10. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Had zo gehoopt dat met die weken aantobben en uiteindelijk een flinke week goed ziek zijn dat de griep wel gepasseerd zou zijn, word een zware winter als het nu al zo is :(

11. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Is de oudste heel toevallig hypermobiel?
    In dat geval kan er namelijk heel goed wat verkeerd geschoten zijn (heb dit zelf in puberjaren vooral veel last rondom knieen gehad). Er is dan ook niks te zien of te ontdekken behalve dat t veel pijn doet.

Koorts zou daar alleen los van staan verder, maar dit is wat als eerste in mij opkomt.

Piep2016 vindt dit leuk.
  12. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Dat is ook mijn eerste gedachte. Mijn zoon is o.a. hypermobiel en pijn in knieholte herken ik.
    Ook heeft hij 2 keer in 3 weken tijd flinke koorts gehad met veeeeel spierpijn, dus ook dat heerst.
    Beterschap! Ik zou voor de zekerheid morgen even overleggen met de huisarts als het zo blijft, helemaal omdat je het niet herkent bij hem.

Piep2016 vindt dit leuk.
  13. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Mijn zoon heeft dit ook gehad. Een 10-tal dagen na een virale infectie (grotevverkoudheid met hoge koorts), kon hij plots niet meer stappen. De dokter noemde het reactieve artritis. Een paar dagen nurofen/iboprofen voor kinderen tegen de pijn en de ontsteking en het was weg. Blijkbaar is dit iets vrij frequent bij kinderen na hoge koorts.

Piep2016 vindt dit leuk.
  14. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    @BabyFG daar had ik niet aan gedacht, ik heb dit ook :cool: ik zal eens even wat testjes doen morgen.

@Emilie69 had hij op dat moment ook weer koorts?

BabyFG vindt dit leuk.
  15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Succes morgen :) hoop dat het in elk geval een “makkelijke” verklaring is en niet iets geks ofzo aan de hand.

Irritant he trouwens die hypermobiliteit. Geregeld dat m’n tenen niet lekker zitten, of middelvinger schiet wat verkeerd en dan doet t echt zeer om vingers te strekken. Enkels en alles doorgezakt, charmant hoor ;)o_O
    Richting puberteit was bij aan de hand dat m’n knieschijven te los zaten waardoor die geregeld verkeerd schoten. Dat kan zo verrekte zeer doen, en dan kun je idd amper lopen erop.

Pijn in knieholtes herken ik ook trouwens, na puberteit niet meer gehad in elk geval

Piep2016 vindt dit leuk.
  16. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Hij had de week ervoor veel koorts gehad door verkoudheid en keelontsteking. Die 'keelvirussen' hebben zich dan op z'n kniegewricht gezet met een ontsteking tot gevolg. Hij had dus ook opnieuw koorts door die ontsteking.

17. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Zeker heel lastig. Ik heb wel enorm veel therapie gehad om mijn spieren te versterken. Bij mijn schoot de schouder vaak uit de kom zonder enige reden. Dat was het grootste wat er gebeurde.

18. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Oké verklaarbaar dus aangezien hier hetzelfde virus ronddwaalt.

19. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Kent iemand de app moet ik naar de dokter. Een vriendin van me zei dat ik eens moest kijken op die app want die gaf goede tips. Ik die app dus gedownload, klachten ingevoerd zegt ie neem contact op met de hap, deze klachten moeten binnen enkele uren gezien worden door de arts :eek: waar ik dan wel een hekel aan heb dat de reden er niet bijstaat en dat ik dan weer denk dat zo’n app altijd zegt bel de hap. Dussss iemand goede ervaringen met deze app, misschien een van de huisartsen of doktersassistenten onder ons?

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Wederom koorts na een koortsvrije periode is een indicatie om naar de huisarts te gaan, vaak duidt dit op een bacteriële infectie.
    Die plotselinge pijn in zijn been zou ook met een bacteriële infectie te maken kunnen hebben.
    Ik zou je dus adviseren om contact op te nemen met je huisarts, er vanuit gaande dat je zoon nu slaapt kan dat prima morgenochtend. Maar mocht hij gillend wakker worden van de pijn, op meer plekken onverklaarbare pijn krijgen, vreemde rood/ paarse puntjes krijgen op de huid die niet wegdrukbaar zijn, zijn kin niet op zijn borst kunnen krijgen, suf zijn (ipv slaapdronken) en of niet reageren op aanspreken, dan mag je van mij direct de hap bellen en daar kiezen voor de spoedlijn.

Overigens geven wij patiënten vaak het advies om op www.thuisarts.nl te kijken, deze site is opgezet door huisartsen.

Sterkte met je zoon!

Deel Deze Pagina