ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anastasia, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ik weet niet wie er ervaring mee heeft, maar ik ben er een beetje van van slag geraakt.
    volgens mijn banner enz is mijn eisprong over 2 dagen... dus nu klusperiode
    Maar gisteren heb ik eenovulatietest gedaan en die was positief, dus LH stijging te zien.
    Nu vandaag is dat niet meer zo, zou mijn vruchtbare periode verschoven zijn! Ik hoop het niet en ik maak me er zorgen over.
    Want dan hebben we niet genoeg geklust op de vruchtbare dagen.
    wie heeft er ervaring mee>?
     
  2. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb geen ervaring met ovulatietesten, maar ik weet wel dat die banners ingesteld zijn dat je eisprong 14 dagen voor je NOD is. Volgens de boekjes is je eisprong echter 10 a 16 dagen voor je NOD, dus ik zou voortaan je periode met vruchtbare dagen wat breder nemen.
    Groetjes Saskia
     
  3. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ja ik weet dat dat verschilt,alleen in deze banner zie je dat niet .Ik gebruik namelijk ook een ander programma en die gaat uit van 5 dagen ! Maar ik zit nu eigenlijk op klusdag 2 :) morgen is eigenlijk mijn ovulatie pas ..
    Misschien dat mijn cyclus dit keer korter is, of dat ik de test niet goed heb gedaan dat kan ook nog natuurlijk
     
  4. Shelly

    Shelly Actief lid

    23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    je hebt 'm wel goed gedaan, moet je de gebruiksaanwijzing nog maar eens bekijken.
    Daarin staat dat je, zodra je een positieve ovulatietest hebt, binnen 24-48 uur een eisprong hebt.
     
  5. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    maar dan zou hij toch vandaag OOK 2 lijntjes moeten hebben ? want mijn ovulatiedag is eigenlijk pas morgen.
     
  6. maranka

    maranka VIP lid

    27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Nee hoor je piek is stopt eerder dan je eisprong. Die komt dus nog als je test positief is geweest.
     
  7. Kimmies

    Kimmies Actief lid

    9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Ik zou de test aanhouden.
    Bij een streepje zou je binnen 48 uur een eisprong hebben.
     
  8. Luun

    Luun Bekend lid

    24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    JAAAAA, VANDAAG KLUSSEN! Ga altijd uit van de test, niet van berekeningetjes op grond van banners of laatste menstruatie, dat is slechts een indicatie. Het kan namelijk van maand tot maand en van vrouw tot vrouw verschillen. Ik ovuleerde bv altijd pas rond dag 25(!) van m'n cyclus.

    En ja; een LH piek komt voor de ovulatie (24-48 uur) en is tijdens de ovulatie afgelopen. Gisteren LH piek gemeten = vandaag of morgen ovuleren! Grijp je kans zou ik zeggen, succes (en veel plezier :D )
     
  9. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik heb ook ovutesten gedaan en bij mij was het ook iets anders, maar bij mij was het later. Bij mij heeft het iniedergeval wel gewerkt!
     
  10. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
  11. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb die dingen nooit gebruikt vond het zonde van me geld, heb een thermometer gekocht van 3 euro en toen wezen temoen zo kom je ook achter je eisprong.
     
  12. tanja8

    tanja8 Niet meer actief

    Ik gebruik ook de ovulatietesten en die van mij is nu positief aan het worden dus ik denk gezien de vorige maanden dat ik maandag of dinsdag vol positief heb.. ook weer later dus, let ook op je lichaam, op je afscheiding zo leer je je lichaam ook kennen.
     
  13. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    weet iemand het volgende:
    als je je ovulatie heb ontdekt met zo'n test, kun je dan ook ongeveer je menstruatie berekenen..
    ik bedoel is dat standaard 14 dagen later of kan dit ook nog 3 weken duren?
     
  14. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Het kan dan geen 3 weken meer duren. Je eisprong is 24-48 uur na je positieve test en de periode van je eisprong tot ongi max 16 dagen (correct me if I'm wrong!). Dus vanaf een positieve test is het meestal zo'n 15 dagen tot je NOD, max. 18.
     
  15. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Oh hihi dat wist ik niet bedankt!
     
  16. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik zou volgens de banner vandaag mijn eisprong hebben en had ook gister wat steekjes.
    Maar heb nog steeds niet positief getest.
    Iemand enig idee?
    Komt mijn eisprong dan deze cyclus later dan de vorige? Of zijn de tests gewoon niet goed?
     
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Of de testen werken bij jou niet goed, of je cyclus is nu anders. Na het stoppen met de pil (als je die hebt gebruikt) kan je cyclus nog wat onregelmatig zijn.

    groetjes,
    Snoopy
     
  18. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik ging vorige cyclus uit van een 28 dagen, omdat ik die ook had met de pil.
    En toen kreeg ik dus me ei 2 dagen eerder, vandaar dat ik em toen op 26 heb gezet. En daar ging ik nu weer vanuit..
    Balen, dan is me vruchtbare periode dus ook veranderd. :(
     
  19. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    er kan de eerste paar maanden nog heel wat veranderen
     
  20. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Is het zo dat als je een eisprong hebt gehad vorige cyclus, je nu weer een eisprong krijgt in de cyclussn erna? Of kan dat ook nog es per cyclus verschillen of je wel of geen ei krijgt?
     

Deel Deze Pagina