Mijn vriend gaat binnenkort met zijn maatjes op vakantie. Daar hoort bij hun altijd heel veel alcohol bij. Dan heb ik het echt over elke dag dronken. Het is geen optie om hem te vragen dit niet te doen omdat we zwanger proberen te worden. Als hij terug komt zit ik waarschijnlijk in mijn vruchtbare dagen. Wat moet ik? Geen sex hebben vanwege de mogelijk slechte kwaliteit van zijn sperma? Maar dan zou ik een maand over moeten slaan, dat vind ik ook weer zo zonde!
Als jullie beide een kindje willen, dan moet je dat toch wel kunnen vragen neem ik aan, hij wil toch ook dat kindje?
Ja dat is ook zo, maar alleen niet die week dat hij weggaat. Voor de rest maakt het hem niet zoveel uit. Maar dat vind ik ook helemaal niet erg, die vakantie staat al zo lang vast, ik gun het hem van harte. Ik ben alleen bezorgd over de kwaliteit van zijn zaad als hij terugkomt. Maakt het nou heel veel uit of zal het wel meevallen?
Nou ik zou me sowiezo al niet zo fijn voelen als mijn vriend/man op zo'n vakantie zou gaan hehe maar dat is een ander verhaal. Aangezien alcohol zowiezo slecht voor je is en zeker in zulke mate vind ik het eigenlijk best onverantwoordelijk om zoveel te drinken terwijl je een kindje wilt. alsof een vakantie zonder drank geen leuke vakantie is..lijkt me niets elke dag op staan met koppijn en er de hele avond/nacht lazerus bij lopen..maar goed mijn bescheiden mening
Het zal niet goed zijn als je een wondertje op de wereld wilt zetten En ben het met moontje1984 eens dat als je er samen voor wilt gaan hij daar ook rekening moet houden Maar snap jou ook wel, want al zou je het aan hem vragen om niet te drinken je kunt het toch niet zien, dus wie zegt dat hij niet drinkt op vakantie, en vooral met heel zijn vrienden Ik vind dat als het je echt dwars zit meid je toch ff met hem moet praten liefs winnie1984
Ik zou gewoon deze ronde op zijn beloop laten gaan en wie weet heb je toch een kansje.. want niet geschoten is altijd mis... toch?
Ach, laat 'm lekker... hij kan nu nog even los gaan, jullie hebben nu nog geen kind... en als het al invloed zou hebben op zijn zaad dan word je dus deze maand gewoon niet zwanger. Niet geschoten is altijd mis, toch? Ik zou hem alleen niet beperken in deze vakantie, dat werkt alleen maar averechts.
zaadjes doen er ongeveer 3 maanden over om volwassen te worden. zou die week dan invloed hebben? ik weet niet.
ik zo me niet te druk maken.. en het er ook in de vruchtbare dagen gewoon van nemen..... slecht zaad red het in mijn ogen niet..... veel suc6 en plezier meid!
Ben 't ment Nann eens. Laat hem lekker. Het is maar een weekje! En ik zou het gewoon proberen als ie weer thuis komt (zoiezo leuke sex als je hem een week niet hebt gezien!) En niet geschoten is altijd mis. Dan de maand erna weer op de gezondere tour!
Bedankt voor jullie lieve antwoorden. Ja ik ben het ermee eens dat ik hem gewoon lekker zijn gang moet laten gaan. Inderdaad, nu kan het toch nog lekker. Dus jullie denken dat als zijn zaad er slecht van zou worden, ik gewoon niet zwanger zou worden? Ja, dat zou ik een prettiger idee vinden dan dat ik wel zwanger wordt, maar een miskraam krijg, of nog erger, dat er wat is met het kindje. Zou dat geen mogelijkheid zijn?
Misschien ben ik een beetje gek hoor, maar worden veel kindjes niet in een dronken bui verwekt? Maar goed ik zou inderdaad wel even een maandje overslaan als je je zorgen maakt. Laat hem lekker feesten, straks kan dat niet meer zo neem dat van mij aan
Ik zal wel oubollig zijn als ik zeg dat ik m'n man nooit alleen op vakantie zou laten gaan... en zeker niet als het zo'n zuippartij gaat worden. Nou ja, op zo'n types val ik zowiezo niet
Dat komt omdat het niet meteen van invloed is op zijn zaad,daar zaadcellen 2 tot 3 maanden nodig hebben om te rijpen Anyway,mijn man kan ook best aardig drinken! Ik maakte me daar ook zogen over en heb ernaar gevraagd aan mijn gyn. Hij zei dat alcohol wel wat invloed heeft,maar niet zo heel veel. Dus was ik al meer gerustgesteld,maar toch heb ik mijn man aan het foliumzuur en zink gezet! binnenkort krijgt ie een zaadonderzoek en als het slecht is,dan zorg ik dat ie stopt met zuipen Maar hij heeft me al 2 keer zwanger "gemaakt" dus voorzie nog niet echt problemen wat dat betreft. Maar omdat zaadjes dus een aantal maanden nodig hebben om te rijpen ,zou ik nu juist helemaal geen kansen laten liggen en na de vakantie gewoon huppakee 8)
Misschien kan ie gewoon een beetje minderen tijdens die vakantie (kan ie gelijk wennen aan zijn nieuwe papa bestaan ). En inderdaad heeft alcohol voornamelijk negatieve invloed op hoeveel kans je hebt om zwanger te worden. Het is een uitzondering (gelukkig) dat 'slechte' zaadjes een eicel bevruchten.
Nou dat minderen zal er voorlopig niet in zitten hoor. Tja, zelf ben ik ook niet zo braaf normaal hoor, die vrienden zijn ook mijn vrienden en ik hang normaal ook regelmatig met teveel drank op in de kroeg... Dat is gewoon beregezellig. Dus ik ga het hem ook echt niet verbieden, ik maak me er geen zorgen over hoor, dat hij met zijn vrienden weggaat. Gelukkig is dat vertrouwen er, anders zou je denk ik ook niet aan kinderen willen beginnen. Maar het stelt me wel gerust dat zaad er lang over doet om te rijpen, en dat deze vakantie waarschijnlijk geen invloed zal hebben. Ik zou het wel jammer vinden als het niet lukt, maar ach, we hebben alle tijd hoor. Het komt als het komt. We gaan er gewoon voor, wie weet heeft hij echt zulk superzaad als dat hij altijd beweert... (en een groot ego...)
Ik zelf ben geen alcohol drinker en kan me dan ook helemaal niet voorstellen dat wanneer je op vakantie bent je, je elke dag dronken moet zuipen. Ik geloof dat dit wel een beetje hard is maar ik wilde het toch kwijt. PIglet
Ben ik het mee eens. Het is niet "omdat het een man is" dat dat soort dingen zomaar moeten kunnen. En ik zie al helemaal niet in hoe iemand die zo leeft, zomaar alles kan omgooien van de ene op de andere dag als er kids zijn... Maar goed, zoals ik al zei, iedereen valt op andere types mannen (gelukkig maar).