Hoe zat het ook alweer????

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mamakaatje, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Sorry heb ff een vraag, misschien een beetje stom maar toch....:)

20 april gaat mijn Mirena eruit. We willen voorlopig nog niet zwanger worden, maar eerst mijn normale cyclus weer op gang hebben (ben nl. al sinds 2008 niet meer ongesteld geweest door de Mirena).
    Ben alleen niet zo'n fan van een condoom gebruiken dus nu is mijn vraag in welke week/weken na je menstruatie heb je de minste kans om zwanger te worden?

Na de zomervakantie willen we wel bewust voor een 2e gaan:)....

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Omdag je nog hormonen in je lijf hebt, kun je niet zeggen wanneer je ei nou precies komt...

Het beste kun je je slijmverlies in de gaten houden.

Normaal (tja, wat is normaal) heb je 2 weken voor je ongesteldheid je ei...

Ik zou als ik jou was de eerste ronde overslaan of toch een condoom omdoen bij je hubby.

3. Troel

Troel Niet meer actief

Hihihi ja das indd lastig !! Wij dachten ook oooh dat kunnen we wel uitrekenen ... Maar merk nu zelf dat dat nog wel lastig is.. En condoom willen we ook niet gebruiken... Dusss :D:D:D We zien wel!!! :);)

4. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Hier altijd een strikte cyclus van 28 dagen....en dacht dus ook altijd te weten wanneer mijn ei sprong zou zijn. En daar natuurlijk rekening mee gehouden.

Toch heb ik gisteren positief getest....Dus ik raad je aan als je echt niet zwanger wilt worden om toch niet alleen rekening te houden met wanneer je ei sprong kan zijn.

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    De zwemmertjes kunnen in goede omstandigheden wel tot 5 dagen overleven! dus alleen op je ei afgaan lijkt me ook geen strak plan.

6. Troel

Troel Niet meer actief

Dat doe ik ook niet.... :D

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Hier idem... we wilde nog een jaartje wachten, maar ik was de 1e of 2e maand al zwanger! Terwijl we over onze oudste 19 rondes gedaan hebben voor ik zwanger was! En toen we dus juist níét probeerde zwanger te raken, was het bijna gelijk raak.... :p

Deel Deze Pagina