Werk/leidinggevende vertellen, ik weet niet hoe.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Thunder, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk sinds januari ergens en ik kan het goed met collega's vinden. Het is echter niet een bedrijf waarbij je dagelijks met hetzelfde team zit ofzo. De meeste mensen zijn 'on the road' en je komt elkaar tegen als je een afspraak hebt met elkaar. Het is een heel zelfstandige functie. Velen zijn als het ware een soort zzp-er in loondienst. Er is wel een kantoor waar ik vaak zit te werken en daar zitten dan wel mensen van de staf. Ik heb goed contact als we toevallig eens samen lunchen, maar het is dus niet een hecht team voor mij ofzo. Mijn leidinggevende heeft mij destijds aangenomen en sindsdien zie ik die eigenlijk bijna nooit, is ook altijd weg naar afspraken.

Ik ben nu zwanger en het is al zichtbaar. Ik wil het gaan vertellen. Maar ik weet niet goed hoe. Vroeger had ik een baan waarbij het een klein team was dus dan vertelde je het tijdens een vergadering of tijdens de koffie. Maar hoe vertel ik het nu collega's? Terloops? Of wacht ik tot ze mijn buik vanzelf zien? Of een mailtje (met foto)? Of een iemand vertellen en dat het zich dan vanzelf verspreidt? Of...

En mijn leidinggevende is nog op vakantie. Ik vind het netjes om het haar als eerste te vertellen. Maar ze is er nu dus niet en het duurt vaak ook even voor je een afspraak met haar hebt. Dan maar mailen? Of toch wachten?

2. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Gewoon een mailtje rondsturen dat je blij nieuws hebt (en zet dan eventueel iets lekkers op de kast als trakatie. Mijn ervaring is: je maakt je er zelf heel druk om, maar das eigenlijk niet nodig. En als je lg op vakantie is, dan leest hij/zij het maar daarna. Soms kun je nu eenmaal niet langer wachten met vertellen.

3. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik zou sowieso even wachten tot je het je leidinggevende gewoon persoonlijk kan vertellen. Ik zou het de collega's die je misschien wat vaker spreekt gewoon vertellen en de rest komt er via via wel achter. Je bent niet verplicht om het al je collega's te vertellen, als je leidinggevende het maar weet. Doe het zoals jij het het fijnste vindt!

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik zou als telefonisch niet mogelijk is en de leidinggevende lang weg is een mail sturen.
    En eerst wachten op reactie van die kant voordat je het in de groep gooit.
    Ik denk dat het niet prettig is als een leidinggevende dit hoort van iemand anders dan jou.
    O enne gefeliciteerd natuurlijk!

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hoelang ben je zwanger?
    Als je nog maar net zwanger bent zou ik gewoon wachten tot de leidinggevende terug is van vakantie.
    Ben je al verder dan vind ik middels de mail en iets lekkers op de kast een goed idee.

6. Loesje9

Loesje9 Actief lid

18 nov 2013
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb gewacht met vertellen tot mijn leidinggevende terug was van vakantie. Ik wilde per se dat hij het eerst wist, vond ik wel zo netjes. Daarna dus pas aan de andere collega's (was met ruim 15 weken)

Tja en als ze al iets aan je zien/ vermoeden jammer dan, ze komen er toch binnenkort wel achter.

7. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu 14 weken, als de leidinggevende terug is dan dus 15. (Maar de vraag is of het meteen lukt haar te spreken dan.)

8. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Als jij een persoonlijk gesprek aanvraagt met je leidinggevende, gaan ze daar vaak wel snel op in hoor. Vraag gewoon aan haar of ze 15 minuutjes voor je heeft. Of loop bij haar naar binnen als ze de eerste dag wel op kantoor is (of hoe het werkt bij jullie).
    Ik vind het zelf ook het netst om het eerst aan je leidinggevende te vertellen voordat andere collega's er van horen. bij mij is het wel zo dat ik in een groot bedrijf werk en daar drie vriendinnen heb rondlopen. Maar ik heb het er maar eentje verteld, voordat ik het mijn manager heb gezegd.

9. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Is er geen vervangend leidinggevende? Zo niet zou ik de leidinggevende mailen dat je het hem/haar graag als eerste persoonlijk had willen vertellen maar dat je het niet langer voor je wil houden en daarom hebt besloten om een mailtje rond te sturen.

10. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik heb een soortgelijke situatie (werk sinds 1 januari, maat 1 dag p/w daar, en ook nog zomervakantieperiode nu).
    Heb het met ruim 13 wk aan mijn leidinggevende vertelt, de week erop aan twee anderen, en vandaag weer aan drie anderen. En zo heb ik er nog wel een stel te gaan ;)
    Ik heb voor mezelf een mentaal lijstje gemaakt met mensen die ik het sowieso zelf wil vertellen, die heb ik nu bijna afgewerkt, op 2 na.
    De rest komt het terloops te weten, of ziet het op een gegeven moment wel.
    Tot dat ik die 2 anderen te pakken heb kunnen krijgen draag ik bij die werkgever wat verhullende shirts.

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou eerst je leidinggevende mailen of zij volgende week of de week erop 15 minuten tijd heeft voor jou.

Eens je 't haar vertelt hebt, zou ik de collega's die je direct ziet het al kunnen vertellen. En al de rest dan maar per mail.

Deel Deze Pagina