Graag hoor ik van jullie wat jullie de beste spellingswijze vinden en waarom. De roepnaam wordt als het een meisje wordt wrs. Roos.....
Vind zelf Rozemarijn gewoon het mooist staan. Vind het ook mooier als roepnaam dan Roos. Het zal waarschijnlijk toch al snel afgekort worden tot Roos.
ik vind Rosemarijn het mooist maar als je de beeb toch Roos gaat noemen zou ik misschien eerder voor Roosmarijn kiezen. Ik spreek Rosemarijn ook uit als Ro suh marijn
Ik vind dat er twee mogelijke spellingswijzen zijn: 1) Rozemarijn (meest gangbare) 2) Roos-Marijn (alternatief. Leuk maar je kind zal heel vaak moeten vertellen hoe de naam geschreven moet worden)
Dat vraagt ze toch helemaal niet? Anyway. Ik persoonlijk vind rozemarijn het leukst. Maar als je toch als roepnaam Roos wilt gaan gebruiken dan zou ik voor Roosmarijn kiezen.
als ik zou moeten kiezen gewoon roos. of rozemarijn of roza al hou ik zelf niet zo van die namen maar het is persoonlijk. vaak kies je een naam die dan ook echt bij je kindje past. gr jojo
Ja en?? Ik kan niet kiezen uit de poll dus geef ik een andere suggestie, misschien is ts daar wel blij mee ook al heeft ze er niet om gevraagd...
Amaranta: Misschien vind ze het wel een hartstikke leuke suggestie, weet jij veel? Ik zou voor Rozemarijn gaan! Vind ik het meest lief staan van allemaal.
Dankjulliewel, ook voor de suggesties! Ik vind het zo lastig mocht het en meisje en mocht het een variant van Roos worden welke dan te kiezen. Vind eigenlijk Rosemarijn het mooist, mijn van vind Rozemarijn het mooist....maar het meest practische zou zijn Roosmarijn ivm. de afkorting naar Roos wat de roepnaam zou worden.....
Dat zal sowieso het geval zijn.... of je nou Rose/Roze/Roos doet, mensen zullen altijd vragen of het met een s of z is, of het gewoon ongevraagd verkeerd schrijven, want iedereen heeft een ander idee bij die naam. Het is echt niet zo dat het Algemeen Bekend is als Rozemarijn, zeg maar...een ander persoon zal het uit zichzelf als Rosemarijn doen... Ik zou daarom kiezen voor Roos-Marijn, vind ik erg leuk en wat origineler... Als je niet wilt dat mensen vragen hoe de naam geschreven wordt moet je gewoon Roos doen...
Als Roos toch de roepnaam wordt, vind ik Roos-Marijn wel leuk. Een keertje wat anders zeg maar. Ik zou anders voor de schrijfwijze Rosemarijn kiezen.