Volgens mij ben ik de enige hier die eerlijk zal zijn. Het hoeft echt niet kwetsend te zijn hoor. Ik zou gewoon iets zeggen als: opa wat ontzettend lief dat je schoentjes voor ons meisje hebt gekocht, en ik ben blij dat zij ze mooi vind. Maar zullen we de volgende keer samen op stap gaan om te shoppen, want mijn eigen smaak is wel wat anders. En ik vind het extra leuk als we ze allemaal mooi vinden. Het is toch een volwassen man, waarschijnlijk met vrouw. Die moet toch begrijpen dat vrouwen vaak wel een eigen smaak hebben en dat is helemaal niet zo erg. Ik zou het ontzettend zonde vinden van het geld en ook een beetje schijnheilig om ze alleen naar hem aan te trekken. ( maar begrijp me niet verkeerd, ik ben soms wel eens wat te eerlijk 🙈
In dat geval zou ik zelf andere schoentjes kopen of je kindje binnenshuis op blote voetjes laten lopen. Tegen de tijd dat er een andere maat nodig is kunnen stugge zolen prima. Ik zeg het niet, vind ik sneu. Het is zo goed bedoeld ☺️
Het klinkt nu alsof je afhankelijk bent van wat je schoonvader koopt voor je kindje. Jij koopt toch de 'goede' schoenen (en kleding)? Dan kan je schoonvader best schoenen voor erbij kopen. Je hebt altijd reserve spullen nodig voor als dingen zijn natgeregend, ondergespuugd, etc. Mochten er vragen over komen dan kan je ook gewoon uitleggen dat je bepaalde keuzes maakt voor je kindje, bijvoorbeeld die flexibele zool.
Nu kun je mooi zeggen dat ze op het kdv hebben gezegd dat de schoentjes een te stugge zool hebben Verder heel lief van hem. Ik kreeg van schoonouders ook de meest lelijke kleding en gewoon doen of ik het geweldig vond en soms eens aantrekken.