Dames, een onsmakelijk vraagje. Ik heb nu een week dunne ontlasting, en alleen kramp vlak voor ik naar het toilet moet. Voel me verder absoluut niet ziek. Het lijkt wel een beetje vettig. Hoe lang kijken jullie zoiets aan? Ik heb dus nooit diarree en ook nog nooit iets gekocht bij drogist ervoor... Wat is wijsheid?
Ik zou niet iets kopen bij een drogist om het te stoppen. Het betekend toch dat er een bacterie oid in je darmen zit. Ga je het stoppen, blijft het toch in je lichaam en het moet er juist uit. Mijn advies, bel even met de ha en vraag bij de assistent wat je moet doen, of dat je bij ha moet komen. Een week is idd wel een beetje lang. Meestal gaat het met 3dagen over. Kan ook langer zijn hoor, maar ik zou even bellen.
Hmm, is de huisarts maar tot 11u te bereiken... suf zeg. Morgen maar ff bellen dan. Zit bij zo'n dokter die je meteen binnenstebuiten keert als je een scheet laat vandaar dat ik niet zomaar bel.
Ik heb zelf erg snel last van darmen en slik zeker 2 keer per week loperamide om even mijn darmen 'rust' te geven. Heb je jou eetpatroon ook even aangepast? Want als je darmen al geprikkeld zijn en je blijft 'normaal' eten dan worden je darmen er ook niet echt rustiger van. En inderdaad goed water drinken. Het kan soms niet kwaad om n keer loperamide te slikken om te kijken of het je darmen rust geeft.
Morgenochtend weer even bellen maar zou niet zelf gaan rommelen met diarree remmers van de drogist. Veel water drinken
Ik zou scheten laten even afraden nu.. Zou idd ook bellen. Ws gewoon virusje, maar even overleggen is nooit verkeerd. Heb het trouwens ook wel eens gehad. Niet ziek maar vreselijk aan de diarree. Mocht 2 weken duren volgens de huisarts.
Even aankijken. Hoeveel keer per dag heb je het? Niet gelijk iets voor nemen. Je verliest wel meer vocht dus goed drinken. Als het niet erger word kun je best even wachten tot eind van de week.
Maja whaha "never trust a fart!" Het lijkt er op dat het begint op te knappen. Is ook altijd net als ik een gênant topic open. Volgende keer doe ik dat meteen haha. Bedankt.
Nu je t over " never trust a fart" hebt... Vandaag tijdens het trainen liet ik er een die zo heet was en zo stonk dat ik echt dacht dat ik in mn broek gescheten had. Thnk god was et loos
Loperamide geeft je darmen geen rust hoor. Het verminderd de peristaltiek waardoor de ontlasting langer in je darmen blijft zitten en het compacter wordt doordat er meer vocht uit gehaald wordt. Dus eigenlijk geeft het je darmen alleen maar meer werk alleen lijkt dat niet zo omdat je ontlasting wat dikker is. Als ik jou was zou ik even met je huisarts overleggen. Op langer termijn kan dit echt schade aan je darmen geven.
Als je ontlasting zo lang al vettig is zal ik het toch even goed in de gaten houden.. als dit lang aan houd zou ik toch naar de huisarts gaan
Ik heb een spastische darm en daar sinds niet al te lange tijd medijnen voor. Van mijn huisarts mag ik daarbij indien nodig (want helaas gaan de klachten nooit helemaal over) loperamide gebruiken. En het legt je darmen zeker wel stil, heeft de arts mij verteld.