hoe zeg je zoiets vriendelijk

Discussie in 'De lounge' gestart door marline1983, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    gewoon zeggen dus, maar hoe je zoiets vriendelijk brengt....

    Nou ja, om te beginnen (dat helpt mij altijd bij dit soort dilemma's) Heb je als mens het recht om te denken, te vinden en te voelen. Dus als je één van die woorden gebruikt, kan niemand jou daarop aanvallen.

    Je kan iets zeggen van: Wij vinden haar nog te jong voor oorbellen. We vinden het heel lief dat je zo gek bent met haar, en dat je dit voor haar wilt kopen, maar we zouden het fijn vinden als je daar nog een paar jaar mee wacht. (en dan in jouw woorden natuurlijk)

    De boodschap blijft natuurlijk niet leuk. En aangezien je schoonzus niet eens de moeite heeft genomen om jou te vragen wat jij ervan vond, zal ze het wss de gewoonste zaak van de wereld vinden dat zulke kleine kinderen oorbellen dragen. En ze zal het helemaal niet met je eens zijn.
    Maar ja, als zij zo graag een klein kind opzadelt met oorbellen, moet ze er zelf maar één maken hoor, kan ze daarmee doen wat ze wil.

    Succes ermee!

    Linda
     
  2. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    ohhh hou op.... hier ook zo'n geval... dus mijn smoesje... nou ja eigenlijk meen ik het ook.. we wachten tot ze genoeg haar heeft
     
  3. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    eerlijk zeggen! en er bij zeggen dat het jouw meisje is en dat jij dus beslist wat wel en niet goed voor der is.
     
  4. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    haha ze heeft er 1 van 11 maar dat is een jongen
    mischien dat ze het altijd gemist heeft haha

    ik hoorde net dat we een verjaardag hebben van haar zoontje
    als ze erover begnt dan zeg ik het gewoon
     
  5. Niet meer actief

    Goed zo, gewoon zeggen dat je dat nu nog liever niet wilt.
    En trouwens, lopen ook wel jongens rond met oorbellen, dan koopt ze ze toch voor haar zoontje als ze zo graag oorbellen wil kopen.

    Het is jou kind, en niet dat van haar.
    Persoonlijk vind ik jou dochtertje ook nog een beetje jong voor oorbelletjes, maar dat is mijn mening.

    Mijn halfzusje (nu 3) had al oorbelletjes toen ze nog niet eens een jaar oud was. Ik zou dat voor mijn kind niet willen, dus als het zover is en mijn ouders komen daarmee aanzetten dan bedank ik toch echt.
     
  6. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Waarom zou zoiets vriendelijk gezegd moeten worden? Zij is toch ook niet op haar vriendelijkst door dit aan je op te willen dringen?

    Gewoon zeggen hoe je het zeggen wilt, anders ga je geforceerd iets zeggen en dan komt de boodschap misschien nog niet goed over..
     
  7. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik heb dit ook aan de hand gehad .
    Heb toen gewoon vriendelijk gezegd dat ik haar er nog te jong voor vond .
    En meteen beloofd dat zodra ze oorbelletjes wil/ mag , zij ze met haar mocht kopen en laten prikken ;)
    Zo gezegd , zo gedaan dus :D

    Groetjes Joyce
     
  8. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    gewoon je eigen mening geven dat je liever even wilt wachten.. Meid, het lukt je vast wel om het dr te vertellen!

    Succes!

    Liefs kiss
     
  9. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    gewoon zeggen,dat moet toch kunnen...jullie beslissen zelf over je dochter of je het wil ja of nee.

    succes
     
  10. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    hahah....dat was ook mijn eerste gedachte......

    Vind het eerlijk gezegd ook niet zo netjes van haar, ze kan het toch ook even fatsoenlijk overleggen of vragen?
    Laat je niet op de kop zitten hoor, gewoon zeggen dat je het nog niet wil.
    Vind het ook geen gezicht hoor, zo'n kleine meid met oorbellen.
     
  11. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik vind ook dat je dat gewoon moet zeggen
    wij hebben haar zelf oorbelletjes laten schieten toen ze 6 weken oud was als jet aan mijn omgeving had gelegen had ze ze al voordat ze geboren werd ;)
     
  12. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Aaah...vond je dat niet moeilijk bij zo'n kleintje...?
     
  13. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Gewoon zeggen, dat je dat (nog) niet wilt hebben, kom nou zeg, snap niet waarom ze dat zegt, kan ze haar ook wel een tatoo geven.
    Sommige mensen hebben echt overal ****** aan.
    Niet netjes, gewoon zeggen hoor.
    M'n zwager zei pas ook, mag Steven een chipje? ik zei nee, is hij nog veelste klein voor.
     
  14. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Juist, jij bent de moeder, jij mag daarover beslissen. Even door de zure appel heenbijten. Laat maar zien dat jij en niet je zus beslissingen neemt voor je kindje. Gewoon zeggen: ik wil niet dat dat gebeurt, ik vind haar er nog te klein voor en als ze ouder is moet ze het eerst zelf willen.

    Of zoiets...
     
  15. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    zoiets als.. "erg leuk dat je oorbellen wilt geven maar ze heeft voorlopig nog geen gaatjes en dat kon een poos duren mischien is iets anders leuker, koffie/thee? " ;)
     
  16. Booey

    Booey VIP lid

    6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ja precies zeg, wie is hier de moeder? Laat niet zo over je heen lopen joh, laat ze dat lekker bij haar eigen kids doen als het zover is! Kom op, even je poot strak zetten hoor, en ook nu doen, straks kan dat niet meer, dan heb je al teveel goed gevonden. Kom op, dit kunnen jullie (je bent nl niet alleen, je man/vriend moet je wel steunen in deze).
     
  17. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    bedankt voor jullie antwoorden

    gister op de verjaardag begon ze er weer over
    ik blij dat ze er over begon

    wou ik net wat zeggen zegt mijn vriend van ik weet dat je dat heel graag wilt doen maar we wachten liever tot ze er zelf om vraagt

    toen zei ze van oh ok dan zal ik wel gewoon oorbelletjes halen
    haha ik ben echt blij dat mijn vriend erover begon
     
  18. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Zo even een update.

    Vanmorgen kwam mijn schoonmoeder langs en ja hoor dit keer 2 plastic zakken met kleertjes bij zich.
    Een trui, bodywarmer, lange broek en een tuinbroek.

    Ben dus meteen het gesprek aangegaan en ze reageerde wat lacherig en vertelde dat zij het niet gekocht had maar haar man :rolleyes: .

    Dus ik heb het nog een keer duidelijk uitgelegd dat wij het gewoon niet meer wilden hebben dat ze elke week kleertjes meebracht omdat

    - Kylian er op die manier aan gewend raakte elke keer als oma komt wat te krijgen en wij dan bang zijn dat als ze dan een keer zonder komt er hommeles in de keet is.

    - het de bedoeling is dat wij de garderobe van onze zoon kopen en hun af en toe er iets bij voor de leuk en dat dit dus nu andersom is en wij op deze manier geen kans krijgen zelf kleren uit te zoeken en te kopen voor onze zoon.

    Ze begon nog even te sputteren en toen heb ik glashard gezegd dat als ze de volgende keer weer wat meeneemt ik haar niet eens meer binnen zou laten.

    Ben benieuwd wat er gaat gebeuren maar ik had wel het idee dat het uiteindelijk wel tot haar doordrong.

    Groetjes Anita
     
  19. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    ben benieuwd! wel goed aangepakt zijn hoor.
     
  20. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @pluk: ik ben heel benieuwd ja
    en wat ik me afvraag.. of ze "opa" in de schoenen schuift dat hij de kleertjes koopt omat ze zelf ook wel doorheeft dat ze het ietwat overdrijft..
    of dat ze zich echt geen kwaad bewust is....
    maar vooral die laatste opmerking was denk ik wel duidelijk ja :)

    @mensi: hier wil de hubbie een chipje bij de babybeer
    want tja.. er worden zoveel kindjes ontvoert tegenwoordig.. je weet het niet
    nouja.. ik vind het maar niets
    kidn is niet alleen traceerbaar voor osn dan.. maar gewoon voor de hele wereld en dat vind ik gewoon helemaal niets.
     

Deel Deze Pagina