Hoe zeg je zoiets?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluk14, 21 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik had da ook en geen deo hielp.. Vreselijk. Ooit is het dus ook gezegd door mn (stage)baas en echt ik ging door de grond! Vooral omdat ik t zelf wel wist maar niet veranderen kon... ik denk er nog steeds aan als ik die man zie zo diep schaamde ik me.. Niet zeggen dus! Vervelend voor jouw maar het is tijdelijk.

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat vervelend voor je! Maar er zijn meer middelen dan alleen deo. De meesten weten dat niet. Ook zijn er wel behandelingen voor.

Ik zou het wel zeggen. Zou zonde zijn als de banen misloopt terwijl ze er misschien wel iets aan kan doen. Bij sommigen is het ook echt een kwestie van wat vaker onder de douche stappen en iets vaker (en betere) deo gebruiken. Ook elke dag een schoon shirt aantrekken kan al heel wat uitmaken qua geur.

Mijn man is ook zo'n zweter. Kwam aan het einde van de dag thuis met kletsnatte shirts aan. Hij gebruikte altijd deo van Axe.
    Nu heeft hij Odorex (heb sowieso het idee dat rollers beter werken dan spuitdeo) en hij gebruikt daarnaast Odorex extra dry. Dat is een middeltje dat je 1 a 2 keer per week moet deppen. Die natte shirts zijn nu verleden tijd en hij voelt zich sindsdien ook een stuk frisser.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik gebruik ook odorex extra dry en rollers en echt dat helpt als ik maar zorg dat ik zoveel mogelijk katoen draag direct op mijn oksels.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Dat is toch bij heel veel pubers, om nou dan behandelingen te spreken??

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik bedoelde dat er ook behandelingen zijn als andere middelen niet werken. Als je echt heel erg zweet kan je bijvoorbeeld een botoxbehandeling krijgen. Heb het wel eens gezien op tv, is echt niks raars aan. Als het helpt dan is dat alleen maar mooi toch?

Plus, de stagiaire in kwestie is, neem ik aan, geen puber meer aangezien zij een lerarenopleiding doet en voor de klas mag staan.

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb het zelf te horen gekregen op mijn werk.
    Ik werkte eens de ochtenddienst, en dat is een hoop rennen en serveren en bla bla. Ik had het niet door.
    Mijn baas kwam naar me toe en fluisterde "Je moet even deo opspuiten". Ik was heel erg blij dat ze me dit vertelde! Sinds dien let ik er altijd op!

Ik vind dat je het zeker tegen haar moet zeggen. Maak er geen probleem van, doe alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je dit zegt. :)

7. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Oei dat is een lastige..
    Bij mij op school zat een meisje die erg naar zweet rook altijd. Niemand zei het tegen haar maar er werd wel achter haar rug om over haar geroddeld.
    Wat dat betreft is het beter om het even tegen haar te zeggen dan dat er alleen maar over haar gepraat wordt.
    Ik denk dat ik me kapot zou schamen... (gelukkig zweet ik maar weinig en heb ik altijd goeie deo en parfum op) maar mocht iemand mij ooit vinden stinken dan zou ik het wel fijn vinden als dit (1 op 1) tegen me gezegd werd op een normale manier. Ja oké ik zou me kapot schamen maar daar kom je ook wel weer overheen.

Ik snap het trouwens ook niet dat niemand in haar directe omgeving (familie/vrienden) er iets van zegt.
    Mijn broertje stonk ook wel eens naar zweet toen hij in de puber was en dan zei ik er ook wat van.

8. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik zou het gewoon zeggen...."ik vind het vervelend om te zeggen, maar je ruikt nogal naar zweet".

Ik zou het zelf alleen maar fijn vinden als mensen er iets van zeiden, alhoewel het natuurlijk wel ligt aan de manier waarop.

9. Pluk14

Pluk14 Actief lid

4 sep 2013
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen is ze er weer en ik denk dat ik me er maar aan ga wagen... Pff...

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Succes!!!

Ik had anderhalf jaar geleden zoiets in de schoolsituatie. We zaten met zijn tachtigen in een collegezaal en je rook die jongen er gewoon bovenuit. Dat was echt heel erg extreem en we besloten er na een onderling gesprek (met zijn 25'en ;)) over wat de beste manier was om het hem te vertellen, te vertellen... Dus degene die het zou doen liep er naartoe en wij liepen casual ook die kant op van de kantine... Zien we hem ruzie maken met 1 van onze klasgenootjes; en ze brulde keihard: JE BENT EIGENWIJS, STOM DAT JE DAT NIET VAN MIJ AAN WIL NEMEN EN JE STINKT!

Nou, toen hebben we ons dus allemaal omgedraaid en weggelopen. Not the right moment. Wij wilden zo voorzichtig zijn om hem niet te kwetsen... Mja, deze aanpak was ook wel succesvol. Hij begreep de hint inmiddels wanneer er iemand deodorant op spoot en vroeg: wil je ook wat? En hij deed het dan ook gewoon - tien keer per dag desnoods.

11. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ok ik snap dat soms deo niet voldoende werkt, maar als iemand zo hard stinkt dat mijn ogen branden kan ik er niet over uit dat zijn of haar directe omgeving er niks van zegt!

Ik heb best wel vaak mensen vertelt dat ze niet zo fris ruiken.
    Heel erg als ik daarmee iemand kwets, maar ik zou dat ook willen weten! Nou had ik vroeger zulke zweetvoeten dat er in de paskamer met wc verfrisser werd gespoten, omdat ze dachten dat er iets was doodgegaan daar. Ik deed er alles aan, maar pas toen mijn galblaas eruit was ging het over.

Gewoon aangeven bij haar! Denk met haar mee als ze het vaker heeft gehoord. De hint deo spuiten in haar bijzijn is echt niet subtiel :D Gewoon 1 op 1 een gesprekje. Ben wel heel benieuwd naar haar reactie. ..

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb het met een collega gehad ik moest echt kokhalzen...
    Heb hem apart genomen en het aangegeven..
    Hij was erg verbaasd..waste alleen met water en gebruikte geen deo.
    Daarna was het gelukkig een stuk beter..het is lastig..kan zo gevoelig liggen. Hij was zich er niet van bewust.

13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik zag gister in het programma dit is mijn lijf, dat er een AB kuur voor bestaat en dat het daarna weg is

14. Pluk14

Pluk14 Actief lid

4 sep 2013
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het haar vrijdag verteld. Ze stelde het erg op prijs dat ik het haar vertelde. Ze merkte het wel aan zichzelf in de loop van de dag, maar wist niet goed wat ze ermee moest. Heb haar aangeraden even naar een goede drogist te gaan en te informeren naar de betere middeltjes. Ik ben opgelucht dat ik het verteld heb. En ben ook wel een beetje trots op mezelf... :)

15. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Nou daar mag je inderdaad trots op zijn. Het is toch een lastig gesprek en vele durven die niet aan te gaan.

Fijn dat ze het zo goed heeft opgepakt.

16. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ben ook trots op je!! :D

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Super dat je het verteld hebt! Ik zou dat ook willen horen, liever 1 keer beschaamd dan wanneer je erachter komt dat mensen al weken achter je rug om over je kletsen maar tegen jouzelf niets gezegd hebben..

Bij mij hing er wel eens wat groens uit m'n neus of zat er nog iets tussen m'n tanden ofzo.. Er was werkelijk waar maar 1 iemand die daar iets van zei, en jeetje, wat ben ik haar dankbaar! Daarna ben ik er overigens veel meer op gaan letten :p

18. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Super dat je het verteld hebt. Misschien kun je als steuntje in de rug naar de drogist gaan voor haar. Ik kan me voorstellen dat ze er zelf nogal mee zit om dat en public te vragen. Ik zou het zelf op prijs stellen als iemand me daarmee zou helpen.

Successs

Deel Deze Pagina