Ik zeg dan: als je het niet erg vind dan wil ik zo graag op bed. Ik moet er morgen weer vroeg uit. Volgende keer spreken we eens af als ik niet vroeg op hoef... Scheelt dat mijn vriendinnen ook altijd wel vroeg op moeten, kids of werk. Dus later dan 22.00 of 23.00 wordt het nooit.
Ik zeg altijd gewoon dat ik naar bed ga en dat ze niet moeten vergeten de deur goed dicht te trekken als ze weggaan of ik roep bij het laatste drankje heel hard: laatste ronde!! Wij hebben alleen heel goede vrienden soms in de avond op bezoek en dan wordt na zo'n opmerking hard gelachen, toch nog maar 1 drankje gedaan en dan is het klaar en gaan ze naar huis. En van mij weten ze dat Ik graag op tijd naar bed ga, soms blijft mijn man dan nog wel beneden met de visite. Familie blijft soms slapen maar die weten de weg en daar blijf ik niet speciaal voor op. Mijn schoonzusje bijv. Is een avond/nachtmens en blijft tot 1 uur/half 2 zitten, ik ga rond half 11 naar bed meestal en mijn man een uurtje later. Nja prima dan blijft zij lekker tv kijken ofzo. Andersom als wij daar slapen ben ik altijd de eerste die beneden zit en alvast de koffie klaar zet, ontbijttafel dek etc. Ik dwaal af...
Dit denk ik ook steeds bik het lezen van zulke reacties. Zeg gewoon waar het op staat, die vage hints wekken alleen maar irritatie op.
Ik vind daar echt niets raars aan hoor, ook in het weekend vind ik 23.00 uur een mooie tijd. Er zijn kunnen wel uitzonderingen zijn, maar vind het ook in het weekend wel lekker om na de visite nog even zelf languit op mijn bank te liggen en voor alles dan weer is opgeruimt en schoon gemaakt is word het dan nachtwerk en met een peuter moet ik altijd weer op tijd eruit.
Ja inderdaad. Hier is er normaal gesproken altijd wel iemand voor 7 uur wakker en man en ik zijn zelf ook slechte slapers. Ik vind 22.00-23.00 uur echt een heel fatsoenlijke tijd om weg te gaan.
Ik zou willen dat mijn kinderen ook onderscheid maken tussen doordeweeks en weekend, maar helaas....... Ik ga dus in het weekend ook rustig om 22:30 naar bed als er visite is. Ik moet er ‘s nachts weer uit en rond 6:30 zijn ze allebei weer wakker hier.
Ze hadden zichzelf uitgenodigd hahaha. Ze zijn uit zichzelf rond 10 uur naar huis gegaan. Heb dus niks hoeven zeggen.
Oh fijn! Mijn man zegt dan altijd, ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ga zo naar bed. Of gewoon, wat dachten jullie er van om te gaan?
Serieus? Wij hebben ook regelmatig dat het bezoek blijft slapen. Dan hoeft dat niet eens te zijn omdat we het heel laat maken, soms is het 11 uur en gaan we naar bed. Maar is gewoon gezellig om een logé te hebben vind ik. Ik blijf zelf ook wel slapen bij vrienden. Is ook fijn dat je dan de laatste trein niet hoeft te nemen (onze vrienden wonen verspreid over het land dus niet allemaal dichtbij). Maar in het geval van ts zou ik gewoon zeggen dat ik wil gaan slapen. Ik zie daar het probleem niet van, dat wordt ook wel eens tegen mij gezegd. Vind dat heel normaal, nooit geweten dat het een 'ding' was. Is het gelukt ts, of zijn ze er nog ? Edit: oh zie nu je vorige berichtje fijn dat ze op tijd zijn weggegaan!
Ik zeg altijd: Nu ga ik jullie eruit schoppen ik wil slapen want moet morgen weer vroeg eruit. Was gezellig en doei!
Ik geef mijn man een seintje en dan zegt hij, jongens ik ga jullie eruit schoppen, wij gaan slapen. Mijn schoonouders blijven ook zo plakken, maar bij hen ga ik gewoon naar bed of ik zeg van te voren dat het feestje tot een bepaalde tijd duurt. Dan stappen ze voor die tijd zelf wel op. En we kunnen ook rustig zeggen dat we ze eruit zetten. Verder valt het bij ons altijd heel erg mee. Denk dat je bij vrijwel iedereen gewoon kan zeggen dat ze weg moeten gaan, ligt er alleen aan hoe je het brengt.
We zeggen sowieso van te voren we moeten morgen vroeg op of we kunnen het niet laat maken. Aan hints doen we niet. Ik ben moe ik wil naar bed. Het was gezellig houdoe en bedankt.
Ja ik ben ook wel blij dat wij in het weekend langer kunnen blijven hangen dan 22.00/23.00 uur. Als je de volgende dag werkt snap ik het hoor, maar lees ook dat men het niet later wil maken vanwege de kinderen. Tja dan kun je nooit wat volgens mij. Dan slapen we maar een keer wat korter.
Dit inderdaad. On 22u komt staan de borrel en hapjes op tafel. Als ik vlak daarna weggestuurd zou worden zou ik me heel onwelkom voelen en niet snel weer op visitie gaan. We hebben dan óf de kids uit logeren gebracht óf ze meegenomen en daar rond 20.30 uur op bed gelegd. Dat doe ik niet voor twee uurtjes. We blijven vaak wel tot een uurtje of 01.00 uur hangen als we op visite gaan in het weekend. De kinderen zijn wel vroeg wakker maar dan gaan we de volgende avond wel op tijd slapen.
Ik heb vaak niet eens door hoe laat het is Het wordt daarom ook weleens een heel kort nachtje hier. Ik ga in het weekend echt niet iemand voor 23u wegsturen. Dat is meestal de tijd dat ik doordeweeks naar bed ga.
Mijn moeder zei gewoon; kom, ik loop je naar de deur terwijl ze de jassen pakte Ik begin meestal met opruimen van kopjes etc komt de hint ook wel binnen
Doordeweeks heb ik vrijwel nooit visite die blijft hangen. Rond 21/22 (meestal is het dan met eten) taaien ze dan wel af omdat ze zelf moeten werken. Als ik in het weekend visite krijg dan slapen we gewoon eens korter. Ik stuur ze dan niet naar huis want als het niet uitkomt met mijn activiteiten de volgende dag plan ik die visite niet in of geef ik het aan bij voorbaat. Ik heb dit wel gehad met kraamvisites. Mensen die tot 22/23 bleven. Vond ik in mijn kraamtijd echt vreselijk gewoon. Zo erg dat ik bij de tweede geen avondbezoekjes wilde. Beviel fantastisch Al zette ik bij mijn oudste mijn man in. Die zegt gewoon: mensen als jullie het niet erg vinden willen we zo naar bed. Leuk dat jullie er waren