muizen door konijn buren?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Van middag stoof mijn kat richting de buren en omdat ik dat niet wil ging ik gelijk achterlangs om te kijken wat hij uit vrat. Nu zag ik dus een muis onder het hok schieten.

Nu hadden wij laatst een muis in de schuur. Kan dat komen door het konijn van de buren?

Let wel ik ben niet bang voor muizen en mijn kat vermoord ze wel zomers soms wel 4 per dag. Maar vraag me af waar ze weg komen. Als ze bij het konijn weg komen zou dat te voorkomen zijn of is het niet te voorkomen?

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Lijkt me niet op t konijn zelf afkomen. Maar misschien wel als ze voer ofzo open hebben staan?

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Is het niet door het konijn van de buren is het wel door de zaadjes van het voeren van vogels oid. Muizen hou je altijd mijn inziens. En ja, het konijnenvoer is 1 van de punten waar muizen op af komen.

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd, muizen buiten doe je weinig aan, als ze maar buiten blijven ;)

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    De muizen kunnen idd op het voer afkomen van het konijn, maar dat ze in jouw schuur zitten heeft daar weinig mee te maken. Muizen zoeken naar voedsel en is dat niet bij jou buren hun konijn, dan is het wel bij jou in de achtertuin bij het vogelvoer (als je dat hebt natuurlijk) of de voliere van een andere buur. Natuurlijk kun je het wel zo veel mogelijk beperken door voer goed af te sluiten zodat muizen er niet bijkomen, maar muizen zijn nu eenmaal overal, ook al zie je ze niet eens zo vaak.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hahaha ja in huis zijn ze niet veilig hahaha.

Ach mij maakt het niets uit. Liever een muis of een rat of nog erger een steenmarter die zie ik liever niet maar die beesten hebben tot 3 keer toe mijn auto gesloopt.

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    In mijn schuur kunnen ze gelukkig niets vinden. Ja 3 fietsen ;)

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Dan heb jij zolang je geen muis treft met ijzergebrek geen probleem in je schuur.;)

Deel Deze Pagina